Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2017

Βουραϊκός: Πάρτε μέτρα μόνοι σας.

Βουραϊκός: Πάρτε μέτρα μόνοι σαςΕκείνη την μοιραία ημέρα, την Κυριακή 19 Ιουνίου 2016, ο εννιάχρονος Βασίλης Σκανδάλης με την οικογένειά του από την Αθήνα, είχε βρεθεί στο Αίγιο για το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος.


Καθώς κινούνταν πάνω στη γραμμή, από τη Ζαχλωρού -λίγο πριν φτάσουν στο Σταθμό του Διακοπτού- ο 9χρονος παραπάτησε, έπεσε μέσα στο φαράγγι, για να εντοπιστεί λίγες ώρες αργότερα άψυχος στη θέση «Σιφώνι».
Το πόρισμα της ιατροδικαστικής εξέτασης ανέφερε θάνατο από κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις, γεγονός το οποίο προκάλεσε σοκ και πολλή συζήτηση για τα μέτρα ασφαλείας κατά την πεζοπορία χιλιάδων ατόμων που κινούνται ασυνόδευτοι πάνω στη γραμμή.
Από εκείνη τη μοιραία ημέρα, μέχρι και σήμερα, παρά τη συζήτηση για το θέμα της βελτίωσης των μέτρων ασφαλείας στη γραμμή, δεν έγινε κανένα βήμα, καθώς ο ΟΣΕ (τόσο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ που μετακινεί τους επιβάτες όσο και η ΕΡΓΟΣΕ, που έχει την αρμοδιότητα των επισκευών της γραμμής) δεν έχει κινηθεί ούτε ένα βήμα μπροστά όσον αφορά στη βελτίωση των συνθηκών ασφαλείας σε αυτό το σημείο της διαδρομής αλλά και σε άλλα.
Ηδη και για φέτος έχει ανακοινωθεί ότι στις 14 Μαΐου, ημέρα Κυριακή, θα πραγματοποιηθεί κανονικά η κατάβαση εκατοντάδων ατόμων (37ο Πανελλήνιο Πέρασμα) του Βουραϊκού από τη Ζαχλωρού στο Διακοφτό από τον Σύλλογο Ορειβασίας, Χιονοδρομίας, Αναρρίχησης και Προστασίας Περιβάλλοντος Καλαβρύτων.
Μια εβδομάδα νωρίτερα, στις 7, το πρώτο σαββατοκύριακο του Μαΐου, θα πραγματοποιηθεί και το ετήσιο πέρασμα του πολυπληθούς Ορειβατικού Συλλόγου Αθηνών.

ΧΑΡ. ΕΡΜΕΙΔΗΣ

«Το Πέρασμα του Βουραϊκού είναι μια εκδήλωση που διοργανώνεται με πολύ επιτυχία και αφορά αποκλειστικά ορειβατικές ομάδες και αναρριχητικούς συλλόγους που λαμβάνουν ειδικά μέτρα ασφαλείας, ανάλογα με τη δυσκολία κάθε διαδρομής, ενώ ιδιαίτερα για τις ομάδες αρχαρίων υπάρχουν υποχρεωτικά οδηγοί. Η ευθύνη σε όσους κινούνται αυτοβούλως αφορά αποκλειστικά τους ιδίους. Αυτό που εμείς συστήνουμε χρόνια τώρα είναι πως, όπως κάποιος δεν πάει να κάνει αναρρίχηση στον Χελμό και τον Ερύμανθο χωρίς εκπαίδευση και ειδικά εργαλεία, έτσι θα πρέπει να οργανώνεται και να προσέχει κατά την κατάβαση σε κάθε φαράγγι» αναφέρει στην «Π» ο Χαρίλαος Ερμείδης, πρόεδρος του Συλλόγου Ορειβασίας των Καλαβρύτων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τόσο οι σύλλογοι όσο και οι δύο δήμοι, Αιγίου και Καλαβρύτων, πιέσουν την ΕΡΓΟΣΕ να αυξήσει τα μέτρα ασφάλειας σε σημεία της διαδρομής όπου υπάρχουν παλαιωμένες γέφυρες, με ειδικά κάγκελα, προστατευτικό συρμάτινο δίχτυ και λαμαρίνο-κατασκευές -όπως έχει γίνει ήδη στη Ζαχλωρού- προκειμένου να μπορούν να τις χρησιμοποιούν οι διερχόμενοι. Ο ΟΣΕ καλύπτεται όμως πίσω από την πλήρη απαγόρευση πεζοπορίας πάνω στη γραμμή του Οδοντωτού η οποία, βρίσκεται μεν σε ισχύ, αλλά επί της ουσίας δεν εφαρμόζεται!

«Η γέφυρα δεν είναι για το κοινό»

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΕΡΓΟΣΕ δεν πρόκειται να προχωρήσει σε κανένα έργο που θα βελτιώνει τις συνθήκες πεζής όδευσης επικαλούμενη παρεμπόδιση πρόσβασης από τους τεχνικούς του που ελέγχουν καθημερινά τη γραμμή για λόγους ασφαλείας στην κυκλοφορία των συρμών.
«Η συγκεκριμένη γέφυρα έχει ένα διαδρομάκι, το οποίο χρησιμοποιείται αποκλειστικά από τους εργαζόμενους του ΟΣΕ που προβαίνουν στην συντήρηση της γέφυρας, απαγορεύεται η διέλευση παντός άλλου. Δεν είναι κατασκευαστικό λάθος της γέφυρας, ούτε κάτι που έγινε από αμέλεια» ανέφερε παλαιότερα ο Χρήστος Οικονόμου, περιφερειακός προϊστάμενος του ΟΣΕ στην περιοχή, ειδικά για το σημείο όπου έχασε τη ζωή του ο 9χρονος.
Οσον αφορά τους δημάρχους και τον Φορέα Διαχείρισης του Βουραϊκού, καλούνται να βρουν τη «χρυσή τομή» στο πρόβλημα, καθώς η ιδιοκτησία της γραμμής απαγορεύει κάθε μονομερής ενέργεια από τη δική τους πλευρά η αίγλη όμως της διαδρομής πρέπει να διαδίδεται και πεζοπορώντας…


ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: ΠΑΝΟΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΣ
Πηγή: pelop.gr