Σε κοινή γραμμή κινούνται οι τρεις βουλευτές -Σία Αναγνωστοπούλου, Κώστας Σπαρτινός και Ανδρέας Ριζούλης- αλλά και η Νομαρχιακή Επιτροπή Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ για το θέμα της διέλευσης του τρένου στην Πάτρα, έχοντας ήδη λάβει τις σχετικές διαβεβαιώσεις ότι θα έχουν άμεσα στα χέρια τους κοστολογημένη την σχετική πρόταση του ΟΣΕ (Προμελέτη).
«Δεν σχεδιάζουμε ερήμην της πόλης, το σχέδιο θα έλθει άμεσα προκειμένου να ξεκινήσει η διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς» αναφέρει στην «Π» ο γραμματέας της ΝΕ Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ και μηχανικός Μιχάλης Σιδηρόπουλος.
Παράλληλα, κύκλοι του βουλευτή Κώστα Σπαρτινού υπενθυμίζουν προς τη δημοτική αρχή της Πάτρας τη διαβούλευση που ολοκληρώθηκε αισίως πρόσφατα, για το θέμα της απόδοσης του θαλασσίου μετώπου της Πάτρας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόταση του ΟΣΕ θα περιλαμβάνει εναλλακτικά σενάρια για την μερική ή ολική υπογειοποίηση της νέας γραμμής στα 1,8 χιλ. της απόστασης κατά μήκος της περιοχής από Αγ. Αλέξιο, έως και την έλευση του τρένου στο νέο λιμάνι της Πάτρας, στο ύψος της Ακτής Δυμαίων.
ΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ
«Αυτό που είπε ο κ. Σπίρτζης αλλά και ο κ. Παππάς στην Πάτρα είναι πως αποκλείουμε σενάρια που ανεβάζουν το κόστος και τον χρόνο υλοποίησης του έργου σε δυσθεώρητα ύψη. Ουσιαστικά δηλαδή αποκλείουμε την πλήρη υπογειοποίηση από Καστελλόκαμπο μέχρι και το νέο λιμάνι, στα 4 χιλ. της όλης απόστασης», αναφέρει ο κ. Σιδηρόπουλος, επιβεβαιώνοντας το σενάριο της μερικής βύθισης ή υπογειοποίησης από τον Αγ. Αλέξιο έως και την Ακτή Δυμαίων.
Στο πλαίσιο αυτό μελετώνται και εναλλακτικά σενάρια για διέλευση του τρένου κατά μήκος της υπάρχουσας γραμμής στο ύψος του νέου λιμανιού και σύνδεση με τερματικό σταθμό.
«Το έργο αυτό έχει δύο βασικές παραμέτρους, αφενός ότι η πόλη πρέπει να βρει τρόπο ώστε το τρένο υψηλών ταχυτήτων να φτάσει στο νέο λιμάνι, για να μην υπάρξει πρόβλημα χρηματοδότησης από τα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών αλλά και να μην περιλαμβάνει περίπλοκα τεχνικά έργα που θα μεταφέρουν το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης μετά το 2022» συμπληρώνει ο κ. Σιδηρόπουλος.
Η αναφορά αυτή, που αποτελεί εκτίμηση των δύο υπουργών και του ΟΣΕ, αποκλείει πιθανότατα και την πλήρη υπογειοποίηση της γραμμής στα 1,8 χλμ. στο ιστορικό κέντρο της Πάτρας, λόγω των μεγάλων τεχνικών δυσκολιών.
Σε κάθε περίπτωση, το διακύβευμα που θέτει ο ΣΥΡΙΖΑ στο πλαίσιο του διαλόγου που ξεκινά, είναι να μην σταματήσει το τρένο στο νέο λιμάνι λόγω υπερβολικής ευαισθησίας, σε ένα αναπτυξιακό έργο που η πόλη έχει μεγάλη ανάγκη.
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Π. ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΣ
Πηγή: pelop.gr