«Ανάσα» στο αστικό τμήμα του προαστιακού θα δώσει η ολοκλήρωση των έργων ηλεκτροκίνησης έξω από τον Σταθμό Λαρίσης, με αποτέλεσμα τη Δευτέρα να διέλθει το πρώτο ηλεκτροκίνητο τρένο στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της Αθήνας. Η ΕΡΓΟΣΕ ολοκλήρωσε, ύστερα από σημαντική καθυστέρηση, τις εργασίες «Αναβάθμισης Διπλής Ηλεκτροκινούμενης Σιδηροδρομικής Γραμμής στο τμήμα Σ.Σ. Πειραιά - έξοδος Σ.Σ. Αθηνών» και θέτει πλέον υπό τάση το δίκτυο. Σημειώνεται ότι η παράδοση του έργου δεν ήταν εφικτή, καθώς υπολείπονταν 200 μέτρα ηλεκτροδότησης, παρά το γεγονός ότι το υπόλοιπο έργο ήταν έτοιμο από τον περασμένο Ιούνιο. Το εν λόγω έργο ήταν προγραμματισμένο εξαρχής να φτάσει μέχρι το σημείο εκείνο, διότι το υπόλοιπο τμήμα αφορούσε άλλη εργολαβία, που θα αναλάμβανε την ηλεκτροδότηση του τμήματος από την Αθήνα (Σιδηροδρομικό Σταθμό Αθηνών) έως τον Πειραιά. Αποτέλεσμα ήταν να λείπουν 200 μέτρα ηλεκτροκίνησης που θα ένωναν τα άλλα δύο τμήματα.
Από την ερχόμενη Δευτέρα, όμως, λόγω της ηλεκτροκίνησης και των εξορθολογισμένων δρομολογίων, θα υπάρξει για πρώτη φορά σωστή εκμετάλλευση του αστικού τμήματος του προαστιακού, με περισσότερα και πιο συχνά δρομολόγια. Η εταιρεία στοχεύει στην προσέλκυση επιβατών, ενώ προγραμματίζει τη δημιουργία δύο νέων γραμμών με συχνή κίνηση που θα τροφοδοτούνται από λεωφορεία και τρόλεϊ.
Με την ολοκλήρωση των έργων ηλεκτροκίνησης θα αλλάξει και η εικόνα εργοταξίου που επικρατεί εδώ και χρόνια στον Σταθμό Λαρίσης, ενώ σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα ολοκληρώνεται μέχρι το τέλος Μαΐου και η ηλεκτροκίνηση έως τον Πειραιά.
Στη συνέχεια ακολουθεί η δημοσίευση του διαγωνισμού για τη Β΄ φάση του κεντρικού σταθμού της Αθήνας, που μεταξύ άλλων αφορά την υπογειοποίηση των οδικών συνδέσεων Σταθμών Λαρίσης αλλά και απευθείας υπόγεια σύνδεση των αποβαθρών του σταθμού με εκείνον του μετρό.
Συντάκτης: Αλεξάνδρα Κασσίμη
Πηγή: kathimerini.gr