Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2016

Παρέμβαση Καλαφάτη για το εμπορευματικό κέντρο στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου.

Καθώς εκπνέει και το τελευταίο τρίμηνο του 2016, κατά το οποίο –σύμφωνα με κυβερνητικές εξαγγελίες- θα προχωρούσε η προκήρυξη του έργου κατασκευής εμπορευματικού σταθμού στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της Ν.Δ. Σταύρος Καλαφάτης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Στην αποστροφή του διδύμου ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για τις αναπτυξιακές ευκαιρίες που του κληροδότησε η Ν.Δ. φαίνεται πως “σκαλώνει” ένα ακόμα σημαντικό έργο για τη Θεσσαλονίκη και είναι να αναρωτιέται κανείς, πως περιμένει να προσελκύσει επενδυτικά κεφάλαια αυτή η κυβέρνηση!»

Ο κ. Καλαφάτης, κατέθεσε σχετική ερώτηση στη Βουλή προς τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ζητώντας συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα της διαγωνιστικής διαδικασίας καθώς και τις λεπτομέρειες του στρατηγικού σχεδίου και του επενδυτικού πλάνου που επρόκειτο να εκπονηθούν, εάν και εφόσον έχουν προχωρήσει.

«Με τους Νόμους 3534/2007 και 3710/2008 η Ν.Δ. άνοιξε για τη Θεσσαλονίκη τις προοπτικές ανάπτυξης διαμετακομιστικής υποδομής στο λιμάνι και στο στρατόπεδο Γκόνου» τονίζει ο κ. Καλαφάτης. Με τον πρώτο προχώρησε η διαδικασία παραχώρησης στην ΓΑΙΟΣΕ έκτασης 672 στρεμμάτων στο στρατόπεδο ενώ ο δεύτερος, έδωσε τη δυνατότητα σε ένα εμπορευματικό κέντρο να κατέχει χώρο τόσο στην ενδοχώρα όσο και σε λιμάνι. Και αυτό έγινε επειδή η ίδρυση και λειτουργία εμπορευματικού κέντρου συνδυασμένων μεταφορών είναι ζωτικής σημασίας για τη Θεσσαλονίκη και έναν στρατηγικό εμπορικό-διαμετακομιστικό ρόλο, με τεράστια οικονομικά οφέλη τόσο για τη Βόρεια Ελλάδα αλλά και γενικότερα για την εθνική μας οικονομία.»

Ακολουθεί το πλήρες κείμενος της ερώτησης:

Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: Απομακρύνεται χρονικά η ζωτικής σημασίας για την οικονομική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης κατασκευή εμπορευματικού κέντρου

Η ίδρυση και λειτουργία εμπορευματικού κέντρου συνδυασμένων μεταφορών είναι ζωτικής σημασίας για τη Θεσσαλονίκη, καθιστώντας την σημαντικό διεθνές μεταφορικό, διαμετακομιστικό και στρατηγικό εμπορικό κέντρο με εξωστρεφή προσανατολισμό. Τα οικονομικά οφέλη που θα προκύψουν είναι τεράστια τόσο για τη Βόρεια Ελλάδα αλλά και γενικότερα για την εθνική μας οικονομία, καθώς θα συμβάλλει στην αναβάθμιση του διαμετακομιστικού κόμβου της χώρας ως σημαντικού παράγοντα για σταθερή ανάπτυξη.

Οι διαδικασίες για την έναρξη υλοποίησης του έργου του εμπορευματικού κέντρου Θεσσαλονίκης στο στρατόπεδο Γκόνου είχαν δρομολογηθεί από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Έτσι σύμφωνα με το Νόμο 3534/2007 είχαν προχωρήσει οι διαδικασίες παραχώρησης στην ΓΑΙΟΣΕ ακινήτου έκτασης 672στρεμμάτων περίπου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου ενώ είχε δρομολογηθεί και η εκπόνηση της μελέτης σκοπιμότητας προκειμένου να ξεκινήσει η προκήρυξη σχετικού διαγωνισμού.

Σε συνδυασμό και με το νόμο 3710/2008 που έδωσε τη δυνατότητα σε ένα εμπορευματικό κέντρο να κατέχει χώρο τόσο στην ενδοχώρα όσο και σε λιμάνι, η Νέα Δημοκρατία άνοιξε για τη Θεσσαλονίκη τις προοπτικές ανάπτυξης μιας «διχωρικής» διαμετακομιστικής υποδομής στο λιμάνι και στο στρατόπεδο Γκόνου.

Ο συγκεκριμένος χώρος στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης θεωρείται ιδανικός για την ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου συνδυασμένων μεταφορών λόγω της θέσης, της μεγάλης έκτασής του, που απαιτείται για προσωρινή αποθήκευση και ενδιάμεση επεξεργασία δεδομένου ότι η πλειοψηφία των διεθνών φορτίων του ΟΛΘ είναι χύδην εμπορεύματα, πρώτες ύλες ή γενικό φορτίο. Τέλος, προκρίθηκε και διότι διαθέτει σιδηροδρομική σύνδεση με τον Εμπορικό σταθμό του ΟΣΕ και με τον ΟΛΘ, η οποία όμως έχει εγκαταλειφθεί και απαιτείται η αναβάθμισή της.

Επειδή η κατασκευή και λειτουργία του εμπορευματικού κέντρου στη Θεσσαλονίκη θα συμβάλλει στη διασύνδεση του λιμένα με τους χερσαίους διαδρόμους ενδυναμώνοντας το ρόλο της πόλης ως εθνική, περιφερειακή και ευρωπαϊκή πύλη μεταφορών και διαμετακομιστικού κόμβου ενώ η αξιοποίηση της ανεκμετάλλευτης σήμερα μεταφορικής ικανότητας της σιδηροδρομικής υποδομής θα επιφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη με άμεση επίπτωση στην μείωση της ανεργίας που μαστίζει την περιοχή, αλλά και περιβαλλοντικά και ενεργειακά οφέλη.

Επειδή σύμφωνα με σχετικές εξαγγελίες, η προκήρυξη του διαγωνισμού για τη δημιουργία του εμπορευματικού κέντρου τοποθετούνταν στο τελευταίο τρίμηνο του 2016.

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός

1. Πότε τοποθετείται χρονικά η προκήρυξη του διαγωνισμού για τη δημιουργία του εμπορευματικού κέντρου στο στρατόπεδο Γκόνου σε συνδυασμό και με τη διαδικασία αποκρατικοποίησης της ΟΛΘ ΑΕ;

2. Έχει ολοκληρωθεί η εκπόνηση Στρατηγικού Σχεδίου Ανάπτυξης, επενδυτικού πλάνου με πιθανές πηγές χρηματοδότησης, χρονοδιάγραμμα, αδειοδοτήσεις καθώς και κυκλοφοριακής μελέτης και μελέτης αξιολόγησης περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το συγκεκριμένο έργο;


Πηγή: thessnews.gr