Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2016

Παραμένει ζωντανή (?) η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα – Καλαμάτα.

Χρηματοδότηση είτε από «πακέτο Γιουνκέρ» είτε από ΕΣΠΑ.


-Το κόστος κατασκευής μπορεί να θεωρείται υψηλό, αλλά υπάρχουν και εναλλακτικές πηγές .
Η προετοιμασία για την επόμενη γενιά σιδηροδρομικών έργων συνεχίζεται τόσο από τον ΟΣΕ όσο και από την ΕΡΓΟΣΕ. Η μητρική και η συνδεόμενη εταιρεία έχουν κλειδώσει σειρά από έργα που πρόκειται να κατασκευαστούν μέσα από το ΕΣΠΑ 2014-2020.
Όμως, η προσπάθεια της ανάπτυξης ενός σοβαρού σιδηροδρομικού δικτύου δε σταματά εδώ, καθώς η χώρα μας παραμένει ουραγός σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες με ένα μικρό δίκτυο, ενώ τα πράγματα δυσχεραίνει και το γεωγραφικό ανάγλυφο.
Τα καλά νέα από την Ευρώπη είναι ότι "αγκαλιάζουν" οτιδήποτε σιδηροδρομικό, δεδομένου του κορεσμού στις περισσότερες χώρες (και στην Ελλάδα εσχάτως) των οδικών έργων. Η χώρα μας, εκμεταλλευόμενη τη γεωγραφική της θέση, έχει ξεκινήσει το σχεδιασμό των έργων που θα μας απασχολήσουν την επόμενη δεκαετία.
Ένα από τα μεγαλύτερα σχέδια είναι και η αναβάθμιση της γραμμής Πάτρα-Πύργος-Κατάκολο-Καλαμάτα. Ως έργο έχει ενταχθεί στο Πακέτο Γιουνκέρ. Σε περίπτωση που δεν καταφέρει να χρηματοδοτηθεί, νεότερες πληροφορίες υποστηρίζουν ότι θα οδεύσει ως έργο νέας γενιάς. Το κόστος του εκτιμάται στα 600 εκατομμύρια ευρώ, διόλου ευκαταφρόνητο, αλλά υπάρχουν και εναλλακτικές προτάσεις, που το κατεβάζουν σημαντικά.
Βέβαια, για το συγκεκριμένο έργο παρουσιάζονται συνεχώς αλληλοαναιρούμενα στοιχεία, τα οποία "πριονίζουν" συθέμελα την όποια προοπτική υλοποίησής του. Παρ’ όλα αυτά, δεν έχει προδιαγεγραμμένο τέλος, αφού σε κάθε ευκαιρία επανέρχεται στην επικαιρότητα.
Όπως και να έχει, η υλοποίησή του θα έδινε άλλη αναπτυξιακή προοπτική στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας, αλλά και της Μεσσηνίας.
Πάντως, μέχρι σήμερα το μοναδικό… χειροπιαστό στοιχείο που έχουμε είναι η παρουσίαση της μελέτης για την αναβάθμιση και την ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα - Πύργος -Καλαμάτα, η οποία αφορά μια διαδρομή που έχει ως κέντρο την Αρχαία Ολυμπία, ενώνει τέσσερα λιμάνια, καλύπτει γρήγορα ανάγκες μετακινήσεων και συνδέεται με το διευρωπαϊκό δίκτυο της χώρας.
Σκοπός του έργου είναι να βοηθήσει στην ανάπτυξη, αφού το τρένο θα συνδέσει τα λιμάνια της Πάτρας, της Κυλλήνης, του Κατάκολου και της Καλαμάτας. Μάλιστα, με κέντρο την Αρχαία Ολυμπία μπορεί να αποτελέσει πόλο έλξης επενδύσεων, με βάση τον τουρισμό.
Επιπλέον, σύμφωνα με τη μελέτη, η προτεινόμενη γραμμή μπορεί να εξυπηρετήσει τις ήδη υπάρχουσες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις σε Ηλεία και Μεσσηνία. Ακόμη, μπορεί να εξυπηρετηθεί το εμπορευματικό φορτίο από τα λιμάνια της Πάτρας, της Κυλλήνης, του Κατάκολου και της Καλαμάτας.
Επίσης, όπως είχε ειπωθεί, ο προαστιακός χαρακτήρας της θα εξασφαλίσει την οικονομική μετακίνηση πολιτών από Πάτρα προς Πύργο, Αρχαία Ολυμπία, Κατάκολο, Κυπαρισσία και Καλαμάτα, ενώ στη μελέτη υπάρχει προοπτική σύνδεσης του τρένου με βιομηχανική περιοχή της Πάτρας και το πολιτικό αεροδρόμιο του Αράξου, στην Αχαΐα.

Συντάκτης:  Αντώνης Πετρόγιαννης
Πηγή: tharrosnews.gr