Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2016

Δυτ. Ελλάδα. Οριστικά στο νέο ΕΣΠΑ οδικά και σιδηρόδρομος.

Δυτ. Ελλάδα: Οριστικά στο νέο ΕΣΠΑ οδικά και τρένοΤους φακέλους με 21 μεγάλα έργα, που εντάσσονται στο νέο ΕΣΠΑ, θα υποβάλει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή η κυβέρνηση, όπως προκύπτει από τη 2η συνεδρίαση της Επιτροπή Παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον & Αειφόρος Ανάπτυξη».
Εκτός ΕΣΠΑ, εξέλιξη αναμενόμενη, είναι πλέον και το έργο κατασκευής του οδικού άξονα «Καλό Νερό - Τσακώνα» εξαιτίας των γνωστών περιβαλλοντικών περιορισμών που δεν επιτρέπουν την αναβάθμιση σε αυτοκινητόδρομο του προηγούμενου τμήματος «Πύργος - Καλό Νερό». 
Σημειώνεται πως πρόκειται για ένα ακόμα τμήμα που αφαιρέθηκε από τη αναθεωρημένη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού όταν έγινε η πρώτη αναμόρφωση στα τέλη του 2013. Οπως είναι γνωστό, το τμήμα «Πάτρα - Πύργος» που αφαιρέθηκε και αυτό από τη σύμβαση παραχώρησης, εντάσσεται πλέον με την συγκεκριμένη απόφαση, ως μεγάλο έργο στο νέο ΕΣΠΑ.
Ακόμα, στο νέο ΕΣΠΑ εντάσσονται και δύο έργα - γέφυρες, που δεν τελείωσαν δηλαδή εγκαίρως κατά την προηγούμενη προγραμματική περίοδο. 
Πρόκειται για την κατασκευή της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Διακοφτό-Ροδοδάφνη, καθώς και την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από Ρίο έως Πάτρα. Ο φάκελος του έργου θα κατατεθεί στην Κομισιόν το 2019 ενώ το 2020 προβλέπεται η έναρξη κατασκευής και το 2022 η ολοκλήρωσή του.
Ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Α. Σαρτζετάκης επισήμανε πως η αναστολή του σχεδίου κατασκευής του άξονα «Καλό Νερό - Τσακώνα» που στην ουσία διασυνδέει δύο άξονες με συμβάσεις παραχώρησης (Ολυμπία Οδός και Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα) είναι αρνητική εξέλιξη. 
Οπως τόνισε, η κατασκευή κλειστών συστημάτων αυτοκινητοδρόμων που αλληλοσυνδέονται αποτελούσε μια από τις βασικές ιδέες αναφορικά με τη συγχρηματοδότηση των αυτοκινητοδρόμων με συμβάσεις παραχώρησης, κάτι που ωστόσο πλέον μοιάζει να εγκαταλείπεται, τουλάχιστον στην Πελοπόννησο.

Συντάκτης: Σωτήρης Παπανδρέου
Πηγή: pelop.gr