Τετάρτη 9 Νοεμβρίου 2016

Θριάσιο: Πότε θα κλείσει το σίριαλ του Εμπορευματικού.

Σχεδόν ταυτόχρονα με την ολοκλήρωση της διαδικασίας παραχώρησης τμήματος του ακινήτου για την κατασκευή αποθηκών, θα προκηρυχθεί και ο νέος διαγωνισμός για τη μεγάλη έκταση του ΟΣΕ στο Θριάσιο.
 Το νωρίτερο στα μέσα του 2017.

Στα τέλη του πρώτου εξαμήνου του 2017 αναμένεται να ολοκληρωθεί, με την ψήφιση της σχετικής σύμβασης από τη Βουλή, ο διαγωνισμός για την κατασκευή και διαχείριση του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο, στην έκταση των 588 στρεμμάτων της ΓΑΙΑΟΣΕ.

Εντός του πρώτου εξαμήνου εκτιμάται πως μπορεί να προκηρυχθεί από τον ΟΣΕ και νέος διαγωνισμός, με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Μέσω του νέου διαγωνισμού θα προκύψει ο ιδιώτης που θα κατέχει μειοψηφικό μερίδιο στην εταιρεία διαχείρισης της συνολικής έκτασης στο Θριάσιο, αφού πρώτα επενδύσει περί τα 20 εκατ. ευρώ ώστε να κατασκευαστούν οι απαραίτητες συμπληρωματικές υποδομές για το εμπορευματικό κέντρο (γερανογέφυρες κ.λπ.).

Στον διαγωνισμό της ΓΑΙΑΟΣΕ για τις αποθήκες που θα κατασκευαστούν στο ακίνητο των 588 στρεμμάτων (η συνολική έκταση του ΟΣΕ φτάνει τις 2.200 στρέμματα) κατατέθηκε μια προσφορά από το σχήμα ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και Goldair. Μέχρι στιγμής δεν έχει οριστικοποιηθεί η επιλογή της συγκεκριμένης κοινοπραξίας, αφού αναμένεται η έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Στη συνέχεια, η Βουλή θα κληθεί να εγκρίνει τη σύμβαση παραχώρησης για τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση για 50 έτη του εμπορευματικού κέντρου συνδυασμένων μεταφορών που θα κατασκευαστεί, με ταυτόχρονη καταβολή οικονομικού ανταλλάγματος προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ. 

Ο επενδυτής θα έχει τη δυνατότητα δόμησης περίπου 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων, ενώ το ακίνητο διαθέτει σύνδεση με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και το λιμάνι του Πειραιά, με το οποίο θα λειτουργήσει στην ουσία συμπληρωματικά. Το πρόβλημα είναι πως για να αξιοποιηθεί η ημιτελής σιδηροδρομική υποδομή στο Θριάσιο δεν αρκεί η παραχώρησης της αποθήκης.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Θάνος Βούρδας υποστηρίζει πως χωρίς τις απαραίτητες σιδηροδρομικές και υποστηρικτικές υποδομές/λειτουργίες, το Θριάσιο θα ήταν απλώς «ένας ακόμα χώρος αποθήκευσης», με τον όμιλο του ΟΣΕ να χάνει σημαντική αξία.

Χρειάζεται πρόσθετος διαγωνισμός, μέσω ΣΔΙΤ (οι προδιαγραφές καταρτίζονται αυτή την περίοδο από τον ΟΣΕ), ώστε να προχωρήσουν τα συμπληρωματικά έργα και να αναπτυχθούν οι υποστηρικτικές λειτουργίες. 

Ο επενδυτής που θα προκύψει από τον δεύτερο διαγωνισμό για το Θριάσιο θα αναλάβει στην ουσία να ολοκληρώσει/συμπληρώσει τα έργα που προωθούνται από την ΕΡΓΟΣΕ στο Θριάσιο, ύψους περί τα 200.000.000 ευρώ, για τον Εμπορευματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και τον Σταθμό Διαλογής, τους χώρους εναπόθεσης φορτίων, χώρους τελωνείου και γραφείων, καθώς και πρόσθετους χώρους αποθήκευσης.

Συγκεκριμένα, θα αναλάβει την προμήθεια και εγκατάσταση των απαραίτητων γερανογεφυρών για τη φορτοεκφόρτωση των συρμών, επένδυση που υπολογίζεται στα 20.000.000-25.000.000 ευρώ. Απαιτείται επίσης η ολοκλήρωση σειράς έργων υποστηρικτικών λειτουργιών όπως τα κτίρια του χώρου μεταφόρτωσης συνδυασμένων μεταφορών, φόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων, μεταφόρτωσης φορτίου βαγονιών, πρατήριο υγρών καυσίμων και την προμήθεια του απαραίτητου μηχανολογικού εξοπλισμού (περονοφόρα κ.α.).

Στο ακίνητο των 1.650 στρεμμάτων έχουν ήδη κατασκευαστεί δύο μεγάλοι αποθηκευτικοί χώροι οι οποίοι, όπως προβλέπεται από τα τεύχη του εν εξελίξει διαγωνισμού, μπορούν να λειτουργήσουν συμπληρωματικά με το νέο εμπορευματικό κέντρο.

Συντάκτης: Φώτης Κόλλιας
Πηγή: euro2day.gr