Μέχρι τον Ιούνιο θα δοθεί στην κυκλοφορία το πρώτο κομμάτι των 54 χλμ. ώς το Λιανοκλάδι, μαζί με τη δίδυμη σήραγγα στο Καλλίδρομο, ενώ το τελευταίο τμήμα αναμένεται να είναι έτοιμο τον Μάρτιο του 2018.
Μέχρι τον Ιούνιο θα δοθεί στην κυκλοφορία το πρώτο κομμάτι των 54 χλμ. ώς το Λιανοκλάδι, μαζί με τη δίδυμη σήραγγα στο Καλλίδρομο, ενώ το τελευταίο τμήμα αναμένεται να είναι έτοιμο τον Μάρτιο του 2018.
Με την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη η διαδρομή θα διαρκεί μόνο 3 ώρες και 30 λεπτά
«Αιμορραγία» 18 εκατ. ευρώ τον χρόνο προκαλεί στα οικονομικά του ΟΣΕ το πολύπαθο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός της βασικής σιδηροδρομικής διαδρομής Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Αιτία; Τα έργα αναβάθμισης του δικτύου που σέρνονται σχεδόν μια εικοσαετία!
Αυτό σημαίνει ότι το ηλεκτροκίνητο τρένο ξεκινά από την πρωτεύουσα, αλλά στην Τιθορέα αναγκάζεται να αλλάξει μηχανή, που κινείται με πανάκριβο ντίζελ και χαμηλότερες ταχύτητες ώς τον Δομοκό όπου επανέρχεται στην κανονικότητα.
Η πρώτη εργολαβία είχε ξεκινήσει το 1997 και ακολούθησαν πολλά παρατράγουδα, με διαγωνισμούς που έμεναν στη μέση έχοντας εκτοξεύσει στα ύψη τον προϋπολογισμό, που είχε ενταχθεί σε τρία διαφορετικά κοινοτικά προγράμματα.
Τον Απρίλιο του 2013 ακολούθησε νέος διαγωνισμός-σκούπα για να μπορέσουν να κλείσουν όλες οι εκκρεμότητες, που ξεπερνούσαν τα 400 εκατ. ευρώ.
Οι ρυθμοί έχουν ανεβεί το τελευταίο διάστημα και το έργο αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία σε δύο φάσεις.
Το πρώτο κομμάτι των 54 χλμ. ώς το Λιανοκλάδι αναμένεται να λειτουργήσει τον Ιούνιο, μαζί με τη δίδυμη σήραγγα στο Καλλίδρομο, μήκους 9,2 χλμ. για κάθε κατεύθυνση, που είναι η μεγαλύτερη των Βαλκανίων.
Στα υπόλοιπα 52 χλμ. ώς τον Δομοκό η γραμμή θα διασχίζει το όρος Οθρυς με δίδυμη σήραγγα 6 χλμ. ανά κλάδο και θα διέρχεται από την αποξηραμένη λίμνη της Ξυνιάδας.
Το τελευταίο τμήμα αναμένεται να είναι έτοιμο τον Μάρτιο του 2018 και πλέον θα ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση, ενώ η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα διαρκεί μόνο 3 ώρες και 30 λεπτά.
Το χρονοδιάγραμμα παρουσίασε χθες ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, που επισκέφτηκε τα εργοτάξια μαζί με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ Θ. Βούρδα.
Τα δύσκολα σημεία
Ανεξάρτητα από τις καθυστερήσεις, η σιδηροδρομική γραμμή από την Τιθορέα ώς τον Δομοκό διέρχεται από δύσκολες περιοχές: σε δύο σημεία περνά πάνω από το μεγάλο ρήγμα της Αταλάντης, γι’ αυτό χρειάστηκε να σχεδιαστούν δύο ειδικές μεταλλικές γέφυρες.
Η πρώτη βρίσκεται κοντά στο Λιανοκλάδι, αλλά ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η «Γέφυρα 26», κοντά στον Δομοκό, που έχει μήκος 406 μέτρα, είναι τοξωτή και θα είναι η μεγαλύτερη στο είδος της στα Βαλκάνια.
Με την ολοκλήρωση των έργων θα παρακαμφθεί όμως η περιοχή του Μπράλου, που παρουσιάζει έντονες κατολισθήσεις και γι’ αυτό απαιτούνται μεγάλα κονδύλια για έργα συντήρησης.
Η πανέμορφη διαδρομή θα διατηρηθεί αλλά μόνο για θεματικά δρομολόγια, αφού εξυπηρετεί τον ιστορικό Γοργοπόταμο.
Το καλοκαίρι, με βάση το χρονοδιάγραμμα της ΕΡΓΟΣΕ, θα ολοκληρωθεί το... ολυμπιακό έργο της ηλεκτροκίνησης της γραμμής Τρεις Γέφυρες-Πειραιάς, που σήμερα εξυπηρετείται με ντιζελοκίνητα τρένα.
Αυτό θα επιτρέψει την απευθείας σύνδεση του πρώτου λιμανιού της χώρας με το «Ελ. Βενιζέλος» χωρίς την ταλαιπωρία της αλλαγής τρένου, ενώ θα επιτρέψει την πύκνωση των δρομολογίων του προαστιακού στα όρια της Αττικής.
Το πρώτο βήμα θα γίνει στο τέλος του χρόνου, οπότε θα καλυφθούν τα 200 μέτρα που θα συνδέσουν τον σταθμό Λαρίσης με το ηλεκτροκινούμενο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Συντάκτης: Χαρά Τζαναβάρα
Πηγή: efsyn.gr