Νωρίτερα αυτό το μήνα, όλες οι απαραίτητες πολιτικές, οικονομικές και τεχνικές συμφωνίες συνήφθησαν από τις κυβερνήσεις της Πολωνίας και των χωρών της Βαλτικής, προκειμένου να συνδέσουν την Πολωνία, τη Φινλανδία και τις χώρες της Βαλτικής με το ενοποιημένο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών (ΕΚΑ) και, με αυτό τον τρόπο, να εφαρμόσουν ένα από τα πιο σημαντικά και φιλόδοξα σχέδια στο εσωτερικό της ΕΕ.
Το έργο προβλέπει μια συνεχή σιδηροδρομική σύνδεση από το Ταλίν (Εσθονία) προς Βαρσοβία (Πολωνία), μέσω του Κάουνας (Λιθουανία) και της Ρίγας (Λετονία), είναι ο στόχος του έργου, το οποίο επίσης θα οδηγήσει σε σημαντικές υλικοτεχνικές επιπτώσεις για το ΝΑΤΟ.
Σύμφωνα με τις συμφωνίες, η κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής, η οποία έχει ήδη ονομαστεί «Rail Baltica», έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2020 και να ολοκληρωθεί μέχρι το 2030. Προς το παρόν, τα υπάρχοντα φορτηγά πλοία θα καλύπτουν το τμήμα από το Ελσίνκι στο Ταλίν.
Περίπου € 442 εκατομμύρια ή 81,83 τοις εκατό της συγχρηματοδότησης του έργου έχουν ήδη διατεθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την κατασκευή της Rail Baltica έως το 2020.
Αυτό το καλοκαίρι, ο πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Μάικλ Κρέιμερ, τόνισε τη σημασία της Rail Baltica.
«Το 2003, ταξίδεψα με τρένο από το Βερολίνο στο Ταλίν. Αυτό το ταξίδι διήρκεσε 60 ώρες, και εγώ έπρεπε να μετεπιβιβαστώ εννέα φορές. Πριν από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, η ίδια διαδρομή θα μπορούσε να επιτευχθεί σε 27 ώρες. Έτσι, το έργο Rail Baltica είναι πολύ σημαντικό τόσο οικολογικά, γιατί τα τρένα είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον, και, φυσικά, είναι απαραίτητο να συνδεθούν τα κράτη της Βαλτικής με την υπόλοιπη Ευρώπη », δήλωσε ο Κρέιμερ στις 28 Αυγούστου.
Τον Σεπτέμβριο, οι βουλευτές της Πολωνίας, της Εσθονίας, της Λιθουανίας και της Λετονίας ανακοίνωσαν ότι το «Rail Baltica θα είναι το πιο σημαντικό έργο για τα κράτη της Βαλτικής στον 21ο αιώνα». Τόνισαν ότι η σιδηροδρομική γραμμή θα είναι σημαντική όχι μόνο για τη προώθηση των σχέσεων καλής γειτονίας και αλληλεγγύης, αλλά επίσης θα είναι ζωτικής σημασίας για την περιφερειακή οικονομία και, πρώτα απ ‘όλα, για την εθνική ασφάλεια των κρατών της Βαλτικής.
Έτσι, μέχρι και 120 τεθωρακισμένα οχήματα μπορούν να μετακινηθούν με ένα τυπικό τρένο σε ένα μόνο ταξίδι. Η νέα γραμμή Rail Baltica, η οποία θα χρησιμοποιήσει το κανονικό εύρος 1.435 χιλιοστών, όπως τα περισσότερα κράτη-μέλη του ΝΑΤΟ, θα επιτρέψει στη συμμαχία να κινεί μεγάλες ποσότητες στρατιωτικού φορτίου από την Πολωνία και τη Γερμανία προς τις χώρες της Βαλτικής χωρίς διακοπή που με τη σειρά του [αυτό] θα εξοικονομήσει χρόνο, καθώς και τον περιορισμό του αριθμού των μεταφορικών μέσων και προσωπικού, που εμπλέκεται στον εφοδιασμό. Με τον τρόπο αυτό, το Rail Baltica έχει τη δυνατότητα να γίνει ζωτικής σημασίας για την άμυνα των χωρών της Βαλτικής.
Συντάκτης: Θύμης Τσιλιόπουλος
Πηγή: athina984.gr