Για φορτία προς και από την Άπω Ανατολή, με προορισμό την Ανατολική Ευρώπη διά θαλάσσης, ο Πειραιάς μειώνει το μεταφορικό χρόνο κατά 4 ημέρες ή και περισσότερο.
Αν υπάρχει κάποιος στον κόσμο που έχει αναδείξει τη ρήση «ο χρόνος είναι χρήμα» σε αξίωμα, αυτοί είναι οι Κινέζοι. Στην προσπάθειά τους μάλιστα να πετύχουν άριστες συνθήκες για την εισαγωγική τους διείσδυση στις διεθνείς αγορές, μέτρησαν κάθε παράμετρο του προβλήματος.
Ετσι, μελέτησαν και το κόστος που έχει η μεταφορά των προϊόντων και πώς επηρεάζει την τιμή του προϊόντος. Στο πλαίσιο αυτό, δεν μπορούσαν να αγνοήσουν το «time as a Trade Barrier» των Hummels και Schaur που υπολογίζει ότι μιας ημέρας καθυστέρηση παράδοσης ενός φορτίου, αυξάνει το κόστος των μεταφερομένων αγαθών κατά 0,6% έως 2,3%, αναλόγως με το εμπόρευμα.
Ετσι προέκυψε το ενδιαφέρον τους για το λιμάνι του Πειραιά, καθώς διαπίστωσαν ότι με τα σημερινά δεδομένα το ελληνικό λιμάνι εξασφαλίζει τη συντομότερη πρόσβαση στις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης.
Για φορτία προς και από την Άπω Ανατολή, με προορισμό την Ανατολική Ευρώπη διά θαλάσσης, ο Πειραιάς μειώνει το μεταφορικό χρόνο κατά 4 ημέρες ή και περισσότερο. Αυτό κυρίως οφείλεται στη γεωγραφική θέση της Ελλάδας στη Μεσόγειο.
Οι παγκόσμιες εξελίξεις όμως καθημερινά αλλάζουν, με την προσθήκη ανταγωνιστών. Υπάρχει ήδη και λειτουργεί σιδηροδρομική σύνδεσης Κίνας - Ευρώπης μέσω του Υπερσιβηρικού. Η διαδρομή κάνει περίπου 15 με 20 ημέρες, ανάλογα με την αφετηρία και τον ευρωπαϊκό προορισμό.
Με το λιώσιμο των πάγων, η Αρκτική διαδρομή θα μπορέσει να συνδέσει την Shanghai με το Rotterdam σε περίπου 23 ημέρες. Η τροφοδοσία της Ανατολικής Ευρώπης σιδηροδρομικά μέσω Murmansk θα είναι επίσης συντομότερη. Και φυσικά κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει τα έργα αναβάθμισης της διώρυγας του Σουέζ και τον στόχο της Αιγύπτου να γίνει σημαντικός κόμβος διαμετακόμισης.
Πηγές: Premium.paratiritis.gr, euro2day.gr