Αρχές Αυγούστου ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας συνοδευόμενος από υπουργούς βρέθηκε στη Βουλγαρία για διμερείς επαφές. Με καθυστέρηση μαθαίνουμε ότι σε εκείνη την επίσκεψη ο υπουργός υποδομών μεταφορών και δικτύων κ. Σπίρτζης, συζήτησε με τη βουλγαρική πλευρά θέματα που αφορούν την ανάπτυξη συνεργασιών ανάμεσα στα λιμάνι της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, με συγκεκριμένα λιμάνια της Βουλγαρίας.
Οι δύο χώρες συμφώνησαν να επισπεύσουν το πρόγραμμα Sea 2 Sea, το οποίο συνδέει τα λιμάνια της Βουλγαρίας με τους οργανισμούς λιμένων στην Αλεξανδρούπολη και την Καβάλα. Όλα αυτά προκύπτουν τώρα από την πρεσβεία της Ελλάδος στη Σόφια και το ενημερωτικό δελτίο του Αυγούστου, που εξέδωσε όπως κάθε μήνα το γραφείο οικονομικών και εμπορικών υποθέσεων της πρεσβείας. Στο ίδιο δελτίο διαβάζουμε ότι η βουλγαρική πλευρά επισπεύδει τα έργα κατασκευών σχετικά με τους οδηγούς άξονες που συνδέουν την Ελλάδα και τη Βουλγαρία, αφορούν δε κυρίως το συνοριακό σταθμό στον Προμαχώνα και όχι μόνο. Το επίμαχο απόσπασμα του δελτίου τύπου που αναφέρεται στα θέματα των λιμανιών της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, αναφέρει τα ακόλουθα:
Στο επίκεντρο της συνάντησης του Έλληνα Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χρήστου Σπίρτζη, της Υφυπουργού, κας Μαρίνας Χρυσοβελώνη, και του Βούλγαρου Υπουργού Μεταφορών, Πληροφοριών Τεχνολογιών και Επικοινωνιών, κ. Ivailo Moskovski, βρέθηκε το σχέδιο σιδηροδρομικής σύνδεσης των λιμανιών της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης με τους λιμένες Burgas και Βάρνας (εν συνεχεία και με το Ruse).Σύμφωνα με ανακοίνωση τύπου του
β/Υπουργείου Μεταφορών, συμφωνήθηκε η συγκρότηση ομάδας εργασίες που θα επιταχύνει της εργασίες και θα προετοιμάσει συνάντηση των δύο Υπουργών εντός του Σεπτεμβρίου. Πρόκειται, ουσιαστικά, για προσπάθειας επιτάχυνσης της υλοποίησης του σχεδίου πολυτροπικών μεταφορών Sea2Sea, που φιλοδοξεί να συνδέει μελλοντικά τα λιμάνια της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης από πλευράς Ελλάδας και του Burgas , της Varna και του παραδουνάβιου λιμανιού του Ruse , από πλευράς
Βουλγαρίας, λειτουργώντας ως εναλλακτική διαδρομή για τη σύνδεση του Αιγαίου με τη Μαύρη Θάλασσα, έναντι της διάσχισης των στενών του Βοσπόρου. Ως αποτέλεσμα του σχεδίου Sea2Sea , οι εντασσόμενοι λιμένες θα εξελιχθούν σε πλατφόρμες εμπορευματικών μεταφορών (δύο επιμελητειακά κέντρα θα δημιουργηθούν σε Αλεξανδρούπολη και Burgas), συμβάλλοντας, κατ’ αυτό τον τρόπο, στην οικονομική ανάκαμψη της Νοτίου Ευρώπης, η οποία υφίσταται τις συνέπειες της συνεχιζόμενης
οικονομικής κρίσης. Από ελληνικής πλευράς, έμφαση δίδεται στην ανάγκη διασύνδεσης του πολυτροπικού διαδρόμου μεταφορών Sea2Sea με τη σιδηροδρομική Εγνατία (EgnatiaRail).
Πηγή: proininews.gr