Τετάρτη 10 Αυγούστου 2016

Ας μη λέμε μεγάλες κουβέντες…

Μεγάλη κουβέντα γίνεται για τα έργα του Πακέτου Γιουνκέρ. Πολλά τα έργα που η χώρα επιδιώκει να υλοποιήσει, προσελκύοντας επενδυτές από όλο τον κόσμο. Τελικά το πόσα και ποια έργα θα προχωρήσουν, θα είναι θέμα απόφασης της ελεύθερης αγοράς. Αυτό σημαίνει ότι οι επενδυτές με τεχνικό-οικονομικά κριτήρια θα αποφασίσουν σε ποια έργα θα θελήσουν να ρίξουν χρήματα.
Τώρα, αν θέλουμε να κάνουμε μία ανάλυση στα έργα, σύμφωνα και με την ιστοσελίδα ypodomes.com, θα πρέπει να εξαιρέσουμε εκείνα που απευθύνονται από ιδιωτικά σχήματα σε ιδιώτες επενδυτές και να βάλουμε κάτω από το μικροσκοπικό μας φακό τα έργα που το Κράτος έχει βάλει στη λίστα θέλοντας να προσελκύσει επενδυτές.
Σε αυτό το μικροσκόπιο, θα δούμε ότι κάποια από τα έργα που είναι μέσα, είναι μεν πολύ χρήσιμα για την ελληνική οικονομία και κοινωνία αλλά είναι αμφίβολο το κατά πόσο μπορούν να θεωρηθούν εμπορικά και να καταφέρουν να τραβήξουν κεφάλαια, άρα και να υλοποιηθούν.
Σε αυτή τη σκέψη μπορείς γρήγορα να ξεχωρίσεις τέτοια έργα. Το έργο συνδυασμένων μεταφορών (τρένο-λιμάνι) Πάτρα-Κυλλήνη-Καλαμάτα ας πούμε είναι ιδιαίτερα δύσκολο να βρει ανταπόκριση. Απαιτούνται περισσότερα από 600εκ.ευρώ και η απόδοση του με βάση τη λειτουργία δεν πείθει εύκολα ότι μπορεί να "αποδώσει" γρήγορα όπως θα ήθελε ένας επενδυτής.
Οπότε ας μην επιμένουμε πολύ σε κάτι που δύσκολα θα υλοποιηθεί…Γιατί, όπως έλεγε και η γιαγιά μου, μεγάλη μπουκιά να τρως, μεγάλη κουβέντα να μη λες…
Α.Π.

Πηγή: tharrosnews.gr