Πέμπτη 26 Μαΐου 2016

Βολές από ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατά του ΤΑΙΠΕΔ.

Η νέα διοίκηση της εταιρείας επισημαίνει, σύμφωνα με συνεργάτες της, ότι κανένα άλλο κράτος της Ευρώπης δεν έχει μείνει χωρίς δημόσια ελεγχόμενο διαχειριστή σιδηροδρόμων.

Για την επόμενη ημέρα του διαγωνισμού της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ετοιμάζεται η νέα διοίκηση της εταιρείας λειτουργίας του ΟΣΕ, η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν «βλέπει» θερμό επενδυτικό ενδιαφέρον. Την ίδια στιγμή, στελέχη της εταιρείας αφήνουν να εννοηθεί ότι η ιδιωτικοποίηση δεν αποτελεί την καλύτερη λύση, αφήνοντας παράλληλα αιχμές κατά του ΤΑΙΠΕΔ για την απαξίωση στην οποία βρίσκεται σήμερα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. «Εμείς λειτουργούμε παθητικά σε όλη αυτή τη διαδικασία, καθώς όλες τις αποφάσεις τις λαμβάνει άλλος εδώ και πέντε έξι χρόνια, είτε είμαστε σύμφωνοι είτε όχι», υποστηρίζουν. Παράλληλα η νέα διοίκηση της εταιρείας επισημαίνει, σύμφωνα με συνεργάτες της, ότι κανένα άλλο κράτος της Ευρώπης δεν έχει μείνει χωρίς δημόσια ελεγχόμενο διαχειριστή σιδηροδρόμων, όπως θα γίνει στην Ελλάδα σε περίπτωση που ολοκληρωθεί η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Σε περίπτωση που δεν παρουσιαστεί δεσμευτικό επενδυτικό ενδιαφέρον, στις 20 Ιουνίου που αποτελεί την καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών, το πιθανότερο σενάριο είναι η εκκαθάριση της εταιρείας. Ξυπνώντας μνήμες της παλαιάς Ολυμπιακής, χωρίς ωστόσο να είναι συγκρίσιμες οι χρονικές περίοδοι, κύκλοι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ φαίνεται ότι δεν βλέπουν σοβαρά προβλήματα στην εκκρεμότητα που υπάρχει με την Κομισιόν, η οποία κάνει λόγο για παράνομες κρατικές ενισχύσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το Δημόσιο. Πληροφορίες αναφέρουν ότι θα χρησιμοποιηθεί διαφορετική επιχειρηματολογία, με έμφαση στο γεγονός ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει λάβει από το κράτος τα 50 εκατ. ευρώ ετησίως που της αναλογούν για την εκτέλεση των άγονων σιδηροδρομικών δρομολογίων.
Η εταιρεία διαθέτει σήμερα τροχαίο υλικό το οποίο ποσοτικά είναι υπερβάλλον σε σχέση με τις ανάγκες της, ωστόσο το μεγαλύτερο μέρος αυτού είναι άχρηστο λόγω ελλιπούς συντήρησης. Σημαντικές ευθύνες φαίνεται ότι αποδίδουν στην επίσης υπό ιδιωτικοποίηση ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού) η οποία, όπως αναφέρεται και στην έκθεση των Βέλγων αξιολογητών, δεν είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις τρέχουσες ανάγκες.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναμένεται να «κλείσει» το 2015 με κέρδη ύψους 2,75 εκατ. ευρώ έναντι περίπου 1 εκατ. το 2014. Οι ζημίες από τον αποκλεισμό της Ειδομένης τις τελευταίες 70 ημέρες ανέρχονται σε 2,5 εκατ. ευρώ.


ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ
Πηγή: kathimerini.gr