Τρίτη 24 Μαΐου 2016

Με πλαφόν οι ιδιωτικοποιήσεις.

Το ΤΑΙΠΕΔ είναι έτοιμο να προχωρήσει στην πώληση της ΕΣΣΤΤΥ και αναμένει στις 22 Ιουνίου δεσμευτικές προσφορές από τους τρεις ομίλους που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον.





Πληροφορίες αναφέρουν ότι γίνονται συζητήσεις με τους θεσμούς για να φύγει από το ΤΑΙΠΕΔ το 30% των μετοχών του «Ελ. Βενιζέλος», το οποίο μαζί με το υπόλοιπο 25% που έχει το Δημόσιο θα ενταχθεί στο υπερταμείο, με στόχο να αξιοποιηθεί μέσω Χρηματιστηρίου. 
Μόνον το ΤΑΙΠΕΔ είναι υποχρεωμένο με βάση το θεσμικό πλαίσιό του να κάνει ιδιωτικοποιήσεις, διευκρίνισε στην «Εφ.Συν.» συνεργάτης του Πάνου Σκουρλέτη και αποκάλυψε ότι υπάρχει συμφωνία ανάμεσα στην κυβέρνηση και τους θεσμούς για πλαφόν εσόδων 6,2 δισ. ευρώ.
Αν το ποσό αυτό διασφαλιστεί από την πώληση λιγότερων περιουσιακών στοιχείων του Ταμείου, τα υπόλοιπα ακίνητα θα αποδεσμευτούν από το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων και θα ενταχθούν στο νέο υπερταμείο.
Η «προίκα» του υπερταμείου περιλαμβάνει ήδη έξι ΔΕΚΟ, που θα αυξηθούν ώς τον Σεπτέμβριο, οπότε αναμένεται να ξεκινήσει η λειτουργία του, αλλά σε κάθε περίπτωση δεν προβλέπεται να πουληθούν, όπως διαβεβαιώνει η κυβέρνηση.
Βασικός στόχος είναι η υλοποίηση προγραμμάτων εξυγίανσης και η ευκολότερη εξασφάλιση χρηματοδότησης, κατά τα πρότυπα ανάλογων σχημάτων που υπάρχουν σε άλλες χώρες, όπως η Γαλλία.
«Το νέο υπερταμείο δεν έχει σκοπό την εκποίηση της δημόσιας περιουσίας»διαβεβαίωσε χθες ο υπουργός Περιβάλλοντος σε συνέντευξή του στον «Real FM», ο οποίος έκανε λόγο για «9+2» ιδιωτικοποιήσεις τις οποίες θα υλοποιήσει το ΤΑΙΠΕΔ.
Είναι ένας αριθμός που προβάλλεται και από άλλα κυβερνητικά στελέχη, τα οποία όμως δεν δίνουν περισσότερα στοιχεία για τις δύο περιπτώσεις από τις δεκάδες που διαθέτει σήμερα το χαρτοφυλάκιο του Ταμείου.
Τα εννέα γνωστά προγράμματα αφορούν το Ελληνικό, τα περιφερειακά αεροδρόμια, τον ΔΕΣΦΑ, τον ΟΛΠ, τον ΟΛΘ, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την ΕΣΣΤΤΥ, τα ακίνητα σε Αφάντου Ρόδου και Ποσείδι Χαλκιδικής.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα δύο «εφεδρικά» προγράμματα αφορούν την Εγνατία οδό και τον ΟΤΕ.
Στην τελευταία περίπτωση το Δημόσιο διαχειρίζεται το 10% των μετοχών, από τις οποίες το 4% ανήκει στο ΙΚΑ.
Αν ενταχθεί τελικά στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ, προβλέπεται πώληση του 5%.
Αξιόπιστες πηγές ανέφεραν στην «Εφ.Συν.» ότι γίνονται συζητήσεις με τους θεσμούς για να φύγει από το ΤΑΙΠΕΔ το 30% των μετοχών του «Ελ. Βενιζέλος», το οποίο μαζί με το υπόλοιπο 25% που έχει το Δημόσιο θα ενταχθεί στο υπερταμείο, με στόχο να αξιοποιηθεί μέσω Χρηματιστηρίου.
Το ΤΑΙΠΕΔ είναι έτοιμο να προχωρήσει στην πώληση της ΕΣΣΤΤΥ και αναμένει στις 22 Ιουνίου δεσμευτικές προσφορές από τους τρεις ομίλους που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον.
Πρόκειται για την εταιρεία που αποσχίστηκε από τον ΟΣΕ και διαχειρίζεται 11 επισκευαστικές βάσεις σιδηροδρομικού υλικού συνολικής έκτασης 290 στρεμμάτων, που βρίσκονται σε Πειραιά, Ρέντη, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, Βόλο, Καλαμάτα, Αλεξανδρούπολη, Πύργο και Διακοφτό.

Παρελθόντα χρέη

Η κυβέρνηση πάντως με τα άρθρα 231 και 232 του πολυνομοσχεδίου φρόντισε να απαλλάξει την εταιρεία από όλα τα οικονομικά βάρη του παρελθόντος, τα οποία επωμίζεται ο ΟΣΕ.
Ο Οργανισμός είναι επίσης υποχρεωμένος να εκπονήσει όλες τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας.
«Ισχυρό μήνυμα στην παγκόσμια αγορά» χαρακτήρισε την επικύρωση από τη Βουλή της σύμβασης για τα περιφερειακά αεροδρόμια ο Αλεξάντερ Ζίνελ, διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece.
Στη χθεσινή ανακοίνωσή της, η εταιρεία τονίζει ότι οι εγκαταστάσεις «δεν πωλούνται, παραμένουν στην ιδιοκτησία του ελληνικού κράτους και παραχωρούνται» και ενημερώνει ότι ήδη έχουν ξεκινήσει οι προπαρασκευαστικές εργασίες με στόχο τον πολλαπλασιασμό της επιβατικής κίνησης.
Το 2015 τα 14 αεροδρόμια εξυπηρέτησαν 23 εκατ. επιβάτες, παρουσιάζοντας αύξηση 6% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, από τους οποίος το 73% προερχόταν από χώρες του εξωτερικού.

Συντάκτης:  Χαρά Τζαναβάρα
Πηγή: efsyn.gr