Δευτέρα 23 Μαΐου 2016

Ότι κινείται ιδιωτικοποιείται - Στο «σφυρί» τα ΜΜΜ.

Το νέο Υπερταμείο Αποκρατικοποιήσεων μετέφερε η κυβέρνηση όλα τα μεταφορικά μέσα αλλά και τις υποδομές τους μαζί με τα 24 περιφερειακά αεροδρόμια τα οποία είχαν μείνει στη δικαιοδοσία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
Η άμεση ένταξη τόσο του ΟΣΕ όσο και των αστικών συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ, ΟΣΥ) στη θυγατρική Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών (ΕΔΗΣ), δημιουργεί έντονο προβληματισμό. Η παραπάνω πρόβλεψη υπάρχει στο άρθρο 198 του νομοσχεδίου «Επείγουσες Διατάξεις για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαθρωτικών μεταρρυθμίσεων». Ειδικότερα, το άρθρο αναφέρει ότι «Μεταβιβάζονται στην ΕΔΗΣ, αυτοδικαίως οι συμβάσεις παραχώρησης των εταιρειών του παραρτήματος Δ. Με απόφαση του υπουργού Οικονομικών δύναται να μεταβιβάζεται στην ΕΔΗΣ η δυνατότητα να συνάπτει ή να ανανεώνει συμβάσεις παραχώρησης, οι οποίες σχετίζονται με τις δημόσιες επιχειρήσεις, οι μετοχές των οποίων μεταβιβάζονται σε αυτή». 

ΟΣΕ 

Στο Ταμείο εντάσσεται και ο ΟΣΕ, ιδιωτικοποίηση που προκάλεσε έκπληξη καθώς αφορά την υποδομή του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου. Ο ΟΣΕ, που αποτελεί την εταιρεία που διαχειρίζεται την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ οι οποίες βρίσκονται σε διαδικασία αποκρατικοποίησης, αν και δεν αναγραφόταν στην λίστα των ΔΕΚΟ που μπαίνουν στον προθάλαμο των αποκρατικοποιήσεων τον πρόσθεσε ο υπουργός Οικονομικών, Ευκλείδης Τσακαλώτος. Στον ΟΣΕ ανήκει κατά κυριότητα ή κατά χρήση η σιδηροδρομική υποδομή που βρίσκεται εντός της ελληνικής επικράτειας, καθώς και κάθε μελλοντική επέκταση αυτού. Ο ΟΣΕ είναι αρμόδιος για την αναβάθμιση και τη συντήρηση της υπάρχουσας σιδηροδρομικής υποδομής και επιδομής, των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων και της ηλεκτροκίνησης, των σηράγγων, των γεφυρών καθώς επίσης και όλων των εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη λειτουργία του δικτύου.

 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ

 Περιουσία του νέου Υπερ-ταμείου θα αποτελέσουν και τα υπόλοιπα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Εκτός των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας τα οποία μεταβιβάζονται προς παραχώρηση στην κοινοπραξία Fraport - Slentel τα υπόλοιπα 23 περιφερειακά αεροδρόμια θα μεταφερθούν άμεσα στο νέο ταμείο που θα συσταθεί. Ειδικότερα τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια που δεν συμπεριελήφθησαν στον πρώτο διαγωνισμό για παραχώρηση δεν θα παραμείνουν στη δικαιοδοσία της ΥΠΑ, αλλά θα «περάσουν» στο νέο Υπερ-ταμείο, το οποίο θα αναλάβει την αξιοποίησή τους. Μεταξύ των αεροδρομίων αυτών, περιλαμβάνονται αυτά της Αλεξανδρούπολης, της Χίου, της Πάρου, της Καλαμάτας, της Σάμου, της Λήμνου, της Αγχιάλου κ.ά. 

ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ 

Στην κατάρτιση ενός πλαισίου λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών έτσι ώστε να μη γίνουν περικοπές στα δρομολόγια και να μη διαταραχθεί το συγκοινωνιακό έργο προχωρεί ήδη το υπουργείο Υποδομών. Στόχος, όπως αναφέρουν κυβερνητικές πηγές, είναι οι συγκοινωνιακές εταιρείες οι οποίες το 2015 παρουσίασαν πτώση εσόδων και επέστρεψαν στα οικονομικά αποτελέσματα του 2012 να εκσυγχρονιστούν μέσα από ένα πρόγραμμα αναδιάρθρωσης. Που θα εφαρμοστεί στο πλαίσιο της ένταξής του στο νέο υπερταμείο. Αξιοσημείωτο είναι ότι στο ταμείο αυτό θα μεταφερθεί και ο ΟΑΣΑ στον οποίο ανήκει το 100% των μετοχών της ΟΣΥ και της ΣΤΑΣΥ και ο οποίος διαχειρίζεται την κρατική χρηματοδότηση κυρίως για λεωφορεία και τρόλεϊ.


Πηγή: dikaiologitika.gr