Οι "παλιοί" εργαζόμενοι στον αρχαιολογικό τομέα του Μετρό Θεσσαλονίκης καταγγέλλουν ότι μένουν εκτός έργου ενώ έγιναν δεκάδες προσλήψεων.
Εκτός του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης μένουν οι απολυμένοι των Αρχαιολογικών, παρά τις υποσχέσεις που είχαν πάρει για επαναπρόσληψη από τον υπουργό Υποδομών κ. Σπίρτζη, τον Γ.Γ. Δημοσίων Έργων κ. Δέδε αλλά και τη διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε.
"Μας διαβεβαίωναν ότι θα προσληφθούν πρώτα τα άτομα που εργάζονταν στα σκάμματα της αρχαιολογικής έρευνας. Η υπόσχεση αυτή δεν τηρήθηκε, γιατί δεν δεχθήκαμε να αποσύρουμε τις διεκδικήσεις μας για τις απολύσεις που είχαν γίνει το 2015 και τις οποίες θεωρούμε παράνομες. Από τους 'παλιούς' εργαζομένους στα Αρχαιολογικά που είχαν προσφύγει στη Δικαιοσύνη, έχουν ξαναπροσληφθεί μόλις επτά άτομα, όταν από την άλλη πλευρά προσλήφθηκαν από τον εργολάβο 150 εργάτες και 20 αρχαιολόγοι", δήλωσε στη Voria.gr o αρχαιολόγος και γενικός γραμματέας του Σωματείου Εργαζομένων στο Μετρό Θεσσαλονίκης κ. Δημήτρης Παππάς.
"Παραδέχομαι ότι με τις υποσχέσεις του κ. Σπίρτζη και του κ. Δέδε πέτυχαν να αρχίσουν ξανά οι εργασίες κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης χωρίς να προβάλλουμε δυναμικά τις απαιτήσεις μας, αφού μας διαβεβαίωναν για επαναπρόσληψη. Τελικά εξαπατηθήκαμε τόσο από την ηγεσία του Υπουργείου όσο και από τη διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε., που είναι ο κύριος του έργου", πρόσθεσε ο κ. Παππάς.
Ο υπεργολάβος των αρχαιολογικών, δηλαδή η "Άκτωρ", υποστήριξε ότι δεν μπορεί να προσλάβει αυτούς που συνεχίζουν να απαιτούν αποζημιώσεις και να έχουν διεκδικήσεις. Βεβαίως η διεκδίκηση οικονομικών αιτημάτων, υπογραμμίζει ο κ. Παππάς, δεν εμποδίζει την Αττικό Μετρό Α.Ε. να συνεργάζεται με την ανάδοχο κοινοπραξία, με την οποία ως γνωστό βρίσκεται στα διαιτητικά δικαστήρια.
Σύμφωνα πάντοτε με πληροφορίες, οι απασχολούμενοι στο Αρχαιολογικό Τμήμα εργάζονται με πεντάμηνες συμβάσεις και οι αμοιβές τους είναι κατά 35% χαμηλότερες εκείνων των 'παλιών' που μάλιστα είχαν συμβάσεις αορίστου χρόνου.
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, σήμερα στα εργοτάξια του Μετρό Θεσσαλονίκης απασχολούνται συνολικά περί τα 300 άτομα, στο Aρχαιολογικά, περί τα 250 άτομα στο Κατασκευαστικό Τμήμα από τον "Άκτωρα" για λογαριασμό της αναδόχου κοινοπραξίας και, επιπλέον 400 άτομα από τους υπεργολάβους κατασκευαστές.
Αττικό Μετρό Α.Ε. και ανάδοχος έχουν φορτσάρει για να μην απενταχθεί το έργο που είναι συγχρηματοδοτούμενο από την Ε.Ε. Για να "πιάσουν τους χρόνους", είναι βέβαιο ότι θα γίνουν και άλλες προσλήψεις προσωπικού μετά το Πάσχα.
Συντάκτης: Άννη Καρολίδου
Πηγή: voria.gr