Μετά την βουλευτή Σερρών της ΝΔ κ. Αραμπατζή, την Σερραία Υπουργό Μακεδονίας Θράκης κ. Κόλλια ήρθε η σειρά του ΣΥΡΙΖΑ.
Η νομαρχιακή συνέλευση του ΣΥΡΙΖΑ Σερρών ζητά σύνδεση της Σιδηροδρομικής Εγνατίας με την πόλη των Σερρών και την πόλη της Δράμας.
Η συγκεκριμένη απόφαση πάρθηκε την Κυριακή των Βαΐων. Είναι ένα ακόμη μέσο πίεσης προκειμένου ότι σχεδιάζεται και δεν περιλαμβάνει τους δύο νομούς, να αλλάξει.
Στην Καβάλα οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ δεν ανησυχούν. «Δεν υπάρχει περίπτωση να αλλάξει η χάραξη» λένε. Έχουν πρόσφατη τη συνάντηση με τον αρμόδιο Υπουργό Μεταφορών κ. Σπίρτζη. Τονίζουν μάλιστα ότι προτεραιότητα του έργου είναι η σύνδεση της Σιδηροδρομικής Εγνατίας με τα λιμάνια Καβάλας- Αλεξανδρούπολης, ως εκ τούτου δεν γίνεται αυτά να παρακαμφθούν λόγω Δράμας και Σερρών.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας παραπέμπουν στις δηλώσεις που έκανε στο τέλος Μάρτη στη Θεσσαλονίκη ο κ. Σπίρτζης. Απόσπασμα των οποίων δημοσιεύουμε: « Δεν μπορεί όμως να μην έχουμε μία σύγχρονη σιδηροδρομική υποδομή που να συνδέει την Ηγουμενίτσα με τη Θεσσαλονίκη και τη Θεσσαλονίκη με την Αλεξανδρούπολη, την Αλεξανδρούπολη με την Κωνσταντινούπολη αλλά και την παράκαμψη των Δαρδανελίων μέσω της σύνδεσης με Βουλγαρία και με τον Εύξεινο Πόντο. Πιστεύω ότι αυτό είναι κάτι που το θέλουν όλες οι παρευξείνιες χώρες, είναι ένα αίτημα που έχει ακόμη και η Τουρκία για να μπορέσουν να υπάρχουν πολύ γρήγορες μεταφορές από την Ασία προς την Ελλάδα. Πρέπει να υλοποιήσουμε τα νέα εμπορευματικά κέντρα στα λιμάνια της βόρειας Ελλάδας, θα ξεκινήσουμε με τη Θεσσαλονίκη, στην Αθήνα ήδη δημοπρατήθηκε το Θριάσιο μετά από πάρα πολλά χρόνια, το δεύτερο εμπορευματικό κέντρο θα είναι της Θεσσαλονίκης».
«Είναι μια μέρα χαράς για τη Θεσσαλονίκη και για όλη την Βόρεια Ελλάδα. Είναι η αρχή του τέλους για την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Μπορούμε να κοιτάμε μπροστά, μπορούμε να κοιτάμε τα υπόλοιπα έργα υποδομής στη Βόρεια Ελλάδα, τις επεκτάσεις του Μετρό, τη σιδηροδρομική Εγνατία και τα υπόλοιπα οδικά έργα που δεν έχουν συνδέσει μέχρι σήμερα την Εγνατία οδό με τις βιομηχανικές περιοχές της Βόρειας Ελλάδας και με τα λιμάνια. Αυτή είναι και η απάντηση σε όσους κινδυνολογούσαν τόσους μήνες και σε όσους ευθύνονται για το βάλτωμα και το σταμάτημα όλων των μεγάλων έργων υποδομής σε όλη τη χώρα και κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα».
Κι άλλες πιέσεις για αλλαγή της Σιδηροδρομικής Εγνατίας
Την Κυριακή 24 Απριλίου πραγματοποιήθηκε στην πόλη των Σερρών η νομαρχιακή συνδιάσκεψη του ΣΥΡΙΖΑ Νομού Σερρών. Έχει ενδιαφέρον η απόφαση στην οποία κατέληξαν τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ Νομού Σερρών, μαζί με μια απόφαση που αναφέρεται και στο έργο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Ειδικότερα ο ΣΥΡΙΖΑ Νομού Σερρών εκτιμά ότι θα ήταν τραγικό λάθος, η σιδηροδρομική Εγνατία να μην έχει χάραξη που να αφορά τις δύο πόλεις Σερρών και Δράμας. Πρόκειται για μία ακόμη πίεση προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου υποδομών, η υπό σχεδιασμό και μελέτη σιδηροδρομική Εγνατία να μην είναι παράλληλη με την Εγνατία οδό, αλλά ν΄ ακολουθήσει φυσικά, όπως ζητούν κι άλλοι παράγοντες των δύο νομών, διαδρομή που θα εμπλέξει στο έργο τις δύο πόλεις, Δράμας και Σερρών, αλλά ουσιαστικά και τους δύο νομούς. Το συγκεκριμένο σημείο της απόφασης της διάσκεψης του ΣΥΡΙΖΑ Σερρών αναφέρει τα ακόλουθα:
Η Συνδιάσκεψη, θεωρεί ότι, στο πλαίσιο της αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής σταθερής τροχιάς Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης με τη χάραξη της «Σιδηροδρομικής Εγνατία», θα είναι τραγικό λάθος η παράκαμψη και η αποκοπή των δύο πόλεων Σερρών και Δράμας με τις γνωστές οικονομικές συνέπειες. Είναι αυτονόητο, ότι η υλοποίηση μιας τέτοιας επιλογής θα καταδικάσει εμπορικά τα αστικά κέντρα των δύο νομών.
Η Συνδιάσκεψη επιμένει και υποδεικνύει στην Κυβέρνηση η νέα χάραξη της «Σιδηροδρομικής Εγνατία» να συνδέσει τη Θεσσαλονίκη με τις Σέρρες μέσω Σοχού –Νιγρίτας. (Η τυχόν αναβάθμιση της υπάρχουσας σύνδεσης μέσω Κιλκίς – ως αντάλλαγμα- κατά μήκος των Ελληνο-Βουλγαρικών συνόρων, δεν εξυπηρετεί ούτε τις επιβατικές αλλά ούτε και τις εμπορικές ανάγκες του Νομού και είναι χρονοβόρα, ωστόσο δύναται να παραμείνει αναβαθμισμένη για τις τουριστικές ανάγκες της περιοχής).
Η τουριστική ανάπτυξη του Στρυμονικού κόλπου σε συνδυασμό με τα αρχαιολογικά ευρήματα της περιοχής Αμφίπολης επιβάλλει την άμεση αναβάθμιση του Τουριστικού Λιμένα Αναψυχής Αμφίπολης με τη δημιουργία συμπληρωματικών υποδομών. (Όπως: οδικό άξονα και σύνδεση του Λιμένα με την Εγνατία οδό, χερσαίες εγκαταστάσεις για την παροχή υπηρεσιών και τροφοδοσίας στα ελλιμενιζόμενα σκάφη, ναυταθλητικές εγκαταστάσεις για τους Ομίλους θαλάσσιας δραστηριότητας, κλπ.)
Πηγή: proininews.gr