Παρασκευή 8 Απριλίου 2016

Πόσα εισιτήρια κόπηκαν στη γραμμή Καλαμάτα - Μεσσήνη;


Την ίδια ώρα που ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες παρουσιάζει το “θολό” σχέδιο για την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα, ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης παρουσιάζει ένα εξίσου ασαφές,
αναφορικά με τη βιωσιμότητά του, σχέδιο για τουριστικό σιδηρόδρομο και επιβατικές γραμμές στο ενδομεσσηνιακό δίκτυο και στις διαδρομές Κατάκολο - Ολυμπία, Ολυμπία - Καλαμάτα και Κόρινθος - Αργος - Ναύπλιο. 
Μάλιστα ο κ. Τατούλης υποστηρίζει ότι σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Πετράκη το δικό του σχέδιο έχει την υποστήριξη τριών υπουργών. 

Ειλικρινά δεν ξέρω ούτε ποιο από τα δύο σχέδια έχει τις ευλογίες της κυβέρνησης. Σε καμία όμως “κανονική” χώρα με θεσμούς και κυβέρνηση δεν θα παρουσιάζονταν ταυτόχρονα δύο διαφορετικά σχέδια για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου, χωρίς να υπάρχει μελέτη βιωσιμότητας. Με απλά λόγια: Τόσο ο γενικός γραμματέας Υποδομών όσο και ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου παρουσιάζουν σχέδια για το σιδηρόδρομο, χωρίς να μας λένε ποιος θα πληρώσει το… μάρμαρο. 

Υπενθυμίζω ότι σύμφωνα με μελέτη του υπουργείου Μεταφορών, το κόστος των δρομολογίων της Πελοποννήσου το 2007 ήταν 60,6 εκατ. ευρώ, ενώ τα έσοδά τους μόνο 2 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζω επίσης ότι μέχρι το 2010 διατηρούνταν στο δίκτυο της Πελοποννήσου δρομολόγια που παρουσίαζαν πληρότητα από 1,6% έως 6%. Κάπως έτσι το συσσωρευμένο έλλειμμα του ΟΣΕ έφτασε το 2010 τα 10,7 δισ. ευρώ και για αυτό το 2011 αποφασίστηκε η διακοπή των δρομολογίων του τρένου στην Πελοπόννησο. Αξίζει να σημειωθεί ότι για την αναβάθμιση της γραμμής Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα, που ξεκίνησε το 2003 και ολοκληρώθηκε το 2009, δαπανήθηκαν δεκάδες εκατομμύρια, αλλά τελικώς το τρένο δεν μπόρεσε να ανταγωνιστεί τον αυτοκινητόδρομο. 

Τώρα η αυτοδιοίκηση και η κυβέρνηση σχεδιάζουν και πάλι να κάνουν μπίζνες με λεφτά των φορολογουμένων για να εισπράξουν ψήφους. Επειδή έτσι κι αλλιώς εμείς θα πληρώσουμε τις επιδοτήσεις, ρωτάμε για να μάθουμε ώστε να γνωρίζουμε πόσο βαθιά θα βάλουμε το χέρι στην τσέπη: Πόσα εισιτήρια κόπηκαν τα Χριστούγεννα στη γραμμή Καλαμάτα - Μεσσήνη και πόσο κοστίζει το κάθε δρομολόγιο; 

Υ.Γ. Το τρένο για να ανταγωνιστεί το αυτοκίνητο θα πρέπει να αποκτήσει ευρωπαϊκές ταχύτητες. Διαφορετικά θα παραμείνει παιχνίδι στα χέρια του Πέτρου και του Γιώργου, σαν αυτό που παίζουν στις προεκλογικές διαφημίσεις ο Πάνος Καμμένος με τον… μικρό Αλέξη. Σε κάθε περίπτωση τα σπασμένα και τις επιδοτήσεις θα συνεχίσουν να τις πληρώνουν οι φορολογούμενοι. 

Συντάκτης: Θανάσης Λαγός
Πηγή: eleftheriaonline.gr