Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2016

Αφουγκράζεται (;) η κυβέρνηση την τοπική κοινωνία για τον προαστιακό σιδηρόδρομο στην Καλαμάτα…

Δήμοι, παρατάξεις, φορείς, συνδικαλιστές υπέρ του προαστιακού στην Καλαμάτα

Το περασμένο Σάββατο ο καθηγητής Κ. Τσουκαλάς, σε άρθρο του στην "Εφημερίδα των Συντακτών" με θέμα την Αριστερά και την Εξουσία, έγραφε μεταξύ άλλων: «Η Αριστερά αναγκάζεται πλέον να παίζει εκτός πάσης ιδεολογικής έδρας. Για πρώτη φορά έπειτα από πολλές δεκαετίες, η στυγνή αγοραία ουτοπία τολμά να εμφανίζεται όχι μόνο ρεαλιστικότερη και αποφασιστικότερη, αλλά και ριζικότερη από μιαν ανατρεπτική ουτοπία που μοιάζει να έχει ακινητοποιηθεί.
Έτσι, το μείζον πολιτικό ερώτημα που τίθεται σήμερα αναφέρεται στους όρους υπό τους οποίους μπορεί να ανακτηθεί η ιδεολογική πρωτοβουλία.
Πράγματι, στο μέτρο που η προτεραιότητα των ασφυκτικών οικονομικών και δημοσιονομικών αδιεξόδων καθηλώνει την κυβερνώσα Αριστερά σε μιαν αέναη διαπραγμάτευση, όχι μόνον με τους εταίρους, αλλά και με την ανεξέλεγκτη καθημερινότητα, η “ελλιπής” αριστερή εξουσία κινδυνεύει να αποδειχτεί καταλυτική.
Είναι γεγονός ότι, αν -όπως λέγεται- όλες οι εξουσίες δια-φθείρουν και όλες οι απόλυτες εξουσίες δια-φθείρουν απόλυτα, η “ελλιπής” εξουσία φθείρει πρωτίστως εκείνους που στοχεύουν να αλλάξουν τον κόσμο».
Για να μεταφέρουμε τη σκέψη του στη δική μας πραγματικότητα: Αυτή τη στιγμή οι Δήμοι Καλαμάτας και Μεσσήνης, οι συνδικαλιστές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, φορείς και σύλλογοι επιθυμούν διακαώς την επαναλειτουργία του προαστιακού στην Καλαμάτα. Μια αριστερή (;) κυβέρνηση τι θα πρέπει να πράξει, από τη στιγμή που μέχρι πρότινος ήταν ένα από τα κύρια τοπικά αιτήματα των εκπροσώπων της; Ας απαντήσουν οι ίδιοι.
Στο ρεπορτάζ. Χθες, συνδικαλιστές του σιδηρόδρομου επισκέφθηκαν τους δήμαρχους Καλαμάτας και Μεσσήνης και το απόγευμα αναμενόταν να επισκεφθούν εκπρόσωπους της Περιφέρειας, στην Τρίπολη, ζητώντας τους στήριξη στην προσπάθεια μόνιμης λειτουργίας του σιδηρόδρομου αρχικά στη γραμμή Καλαμάτας-Μεσσήνης και στη συνέχεια στη γραμμή μέχρι το Διαβολίτσι, τουλάχιστον…
Το πρωί ο πρόεδρος του Σωματείου Μηχανοδηγών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Κωνσταντίνος Γενιδούνιας, οι συνάδελφοί του από την ΤΡΑΙΝΟΣ Αναστάσιος Καπιτσίνος και Νικόλαος Ντάνος, ο Γιώργος Καλαντζής ως εκπρόσωπος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Ελέγχου και Κίνησης Αμαξοστοιχιών και ο σταθμάρχης του ΟΣΕ, Γιώργος Μπρούμας, επισκέφθηκαν το δήμαρχο Μεσσήνης Γιώργο Τσώνη και ακολούθως το δήμαρχο Καλαμάτας, Παναγιώτη Νίκα.
Σε ό,τι αφορά τη συνάντηση των συνδικαλιστών με το δήμαρχο Μεσσήνης, ο Γιώργος Τσώνης, όπως σημειώνεται σε σχετικό δελτίο Τύπου, «εξήρε την πρωτοβουλία των εκπροσώπων εργαζομένων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, υιοθετώντας απόλυτα την αναγκαιότητα για επαναλειτουργία του προαστιακού σιδηρόδρομου. Δεσμεύθηκε δε πως θα προχωρήσει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες, προκειμένου να συνδράμει προς την κατεύθυνση της επίτευξης του κοινού αυτού στόχου».
Με τη σειρά του ο δήμαρχος Καλαμάτας, Παν. Νίκας, τάχθηκε υπέρ της επαναλειτουργίας του προαστιακού σιδηρόδρομου στη γραμμή Καλαμάτας - Μεσσήνης, με προοπτική κάλυψης του ΤΕΙ αλλά και της περιοχής μέχρι Μελιγαλά - Διαβολίτσι.
Η επαναλειτουργία του τραίνου, όμως, σύμφωνα με τον ίδιο, πρέπει να γίνει υπό την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με πληρότητα προσωπικού, με φύλαξη διαβάσεων, με εξασφαλισμένη τη συντήρηση του τροχαίου υλικού. Στο εγχείρημα αυτό θα πρέπει να υπάρξει συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας (Δήμοι) και από οικονομικής πλευράς.
Ο Π. Νίκας τάχθηκε κατά της ευκαιριακής λειτουργίας του σιδηρόδρομου, καθώς αυτή εγκυμονεί κινδύνους ατυχημάτων χωρίς αξιόλογο παραγόμενο αποτέλεσμα.
Μάλιστα, ο Δήμος Καλαμάτας θα αποστείλει έγγραφο προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ζητώντας από την ηγεσία της τη σύγκληση σύσκεψης για την επαναλειτουργία του προαστιακού στην περιοχή μας.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών υπογράμμισε ότι η μόνιμη λειτουργία του σιδηρόδρομου μόνο οφέλη έχει να προσφέρει στην ευρύτερη περιοχή, ενώ σχολίασε ότι η λειτουργία του τρένου θα υποστηρίξει και την υποψηφιότητα της Καλαμάτας για πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης, το 2021.
Ο δήμαρχος Καλαμάτας, Παναγιώτης Νίκας, ο οποίος τους τελευταίους τρεις μήνες έχει αποφύγει δύο φορές τη συζήτηση του θέματος στο Δημοτικό Συμβούλιο, τόνισε ότι ο Δήμος τάσσεται υπέρ της επαναλειτουργίας του σιδηρόδρομου και, μάλιστα, αναλαμβάνει να καλύψει μέρος του κόστους, υπό από συγκεκριμένες προϋποθέσεις όμως.
Κατά τα άλλα, ο δήμαρχος αναγνώρισε ότι η λειτουργία του σιδηρόδρομου θα ωφελήσει την ευρύτερη περιοχή, υπογραμμίζοντας όμως ότι το τρένο θα πρέπει να λειτουργεί 365 ημέρες το χρόνο και όχι ευκαιριακά.
Σχολίασε δε ότι ο Δήμος δεν είναι απόλυτα σύμφωνος στο να λειτουργεί το τρένο στη γραμμή Καλαμάτας-Μεσσήνης μόνο στις περιόδους των εορτών και του Νησιώτικου πανηγυριού, λόγω της αναστάτωσης του προκαλείται με τα αυτοκίνητα που παρκάρουν πάνω στις ράγες και με τους κινδύνους στις διαβάσεις.

Συνάντηση και με Μ. Μάκαρη

Συνάντηση με το Δ.Σ του Σωματείου Μηχανοδηγών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε και ο Μανώλης Μάκαρης, επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας.
Κατά τη συνάντηση συζητήθηκαν οι προοπτικές επαναλειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου στη Μεσσηνία. Συγκεκριμένα:
1. Διαπιστώθηκε η κοινή βούληση για την επαναλειτουργία του προαστιακού σιδηρόδρομου καταρχήν στη γραμμή Καλαμάτα – Μεσσήνη με δυνατότητα επέκτασης και στην περιοχή του Μελιγαλά.
2. Ο εκσυγχρονισμός της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρας- Καλαμάτας μπορεί να περιορίσει τη χρονική απόσταση σε μόλις 2 ώρες και να λειτουργήσει ανταγωνιστικά σε σχέση με τις οδικές μεταφορές, δίνοντας μια αναπτυξιακή ώθηση στη δυτική Πελοπόννησο. Για αυτό το λόγο είναι ανάγκη να χρηματοδοτηθεί από το νέο ΕΣΠΑ.
3. Ο εκδρομικός τουρισμός τρένου μπορεί να αναπτυχθεί στην Πελοπόννησο και να καταστήσει βιώσιμη τη γραμμή Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα.

Συντάκτης: Αντώνη Πετρόγιαννη
Πηγή: tharrosnews.gr