Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2015

Κοινό μέτωπο συστήνουν οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες, το σιδηρόδρομο και τους λιμένες ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις και το ασφαλιστικό.

Κοινή ανακοίνωση εξέδωσαν, μετά την συνάντηση τους, οι διοικήσεις των συνδικάτων στις αστικές συγκοινωνίες, στον σιδηρόδρομο και στα λιμάνια στην οποία κάνουν γνωστό τις δράσεις που θα πραγματοποιήσουν το πρώτο 15νθημερο του Δεκεμβρίου. Στην ανακοίνωση τους τα συνδικάτα αναφέρουν:

"Τα συνδικάτα, σε σημερινή συνέντευξη τύπου, εξήγγειλαν κοινές δράσεις, με αφετηρία κινητοποιήσεις εντός του πρώτου δεκαπενθημέρου του Δεκεμβρίου και συμβολική κατάληψη του ΤΑΙΠΕΔ στις 15 Δεκεμβρίου, ημέρα κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών για τον ΟΛΠ.
Επίσης, θα πραγματοποιηθεί εκστρατεία ενημέρωσης της κοινής γνώμης, σχετικά με την εκποίηση του δημόσιου πλούτου που εφαρμόζει η κυβέρνηση, ακολουθούμενη πιστά τις μνημονιακές πολιτικές.
Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών κ.Παναγιώτης Παρασκευόπουλος, αναφέρθηκε στην απαξίωση των σιδηροδρομικών εταιρειών και την έλλειψη τροχαίου υλικού και προσωπικού. Ο κ.Παρασκευόπουλος τόνισε ότι το 50% του τροχαίου υλικού είναι ανενεργό, σημειώνοντας την τρανταχτή έλλειψη σε πολλές ειδικότητες, όπως στους Μηχανοδηγούς (σήμερα απασχολούνται 284 μηχανοδηγοί, έναντι 450 που ορίζει το Οργανόγραμμα).
Αντίστοιχα, ο Πρόεδρος του Συνδικάτου εργαζομένων ΟΑΣΑ κ. Λεωνίδας Σκούλος, παρέθεσε στατιστικά στοιχεία που καταδεικνύουν τη δραματική μείωση του συγκοινωνιακού έργου της εταιρείας Οδικές Συγκοινωνίες. Για παράδειγμα, το 2009 τα λεωφορεία ήταν 1.703 και σήμερα μόλις 1.127 και τα δρομολόγια 15.857 το 2009 και 11.103 το 2015. Ακόμη, ο κ.Σκούλος αντιτάχθηκε στην αύξηση του ενιαίου εισιτηρίου στα 1,4 ευρώ σημειώνοντας ότι η οικονομική διαφορά θα πρέπει να αναζητηθεί από τις οφειλές Υπουργείων προς τον ΟΑΣΑ.
Ο Πρόεδρος της ‘Ένωσης Εργαζομένων ΗΣΑΠ κ.Ελευθέριος Ρενιέρης, σχολίασε ότι η συγχώνευση των Μέσων Σταθερής Τροχιάς δεν είχε τα αναμενόμενα αποτελέσματα, καταγγέλλοντας ότι οι χρονοαποστάσεις των δρομολογίων του Ηλεκτρικού, αντί να μειώνονται επιμηκύνονται (σήμερα είναι από 4’ έως 6’, έναντι 3’ πριν από μερικά χρόνια) καθώς, και την έλλειψη ανταλλακτικών στους νέους συρμούς του ΜΕΤΡΟ.
Ο Γενικός Γραμματέας της ΟΣΜΕ κ. Διομήδης Καρακωνσταντής, επέκρινε τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις σε φορτηγά, τουριστικά λεωφορεία και ΚΤΕΛ, σημειώνοντας την ανάγκη παρέμβασης της ελληνικής πολιτείας.
Τέλος, ο Αντιπρόεδρος της ΟΜΥΛΕ κ. Απόστολος Ντάλλας, χαρακτήρισε «μύθο» την υποτιθέμενη «επιτυχημένη» παραχώρηση των προβλητών του ΟΛΠ στην κινεζική COSCO, κάνοντας λόγο για εργασιακό μεσαίωνα. Παράλληλα, ο κ.Ντάλλας κατήγγειλε ότι η ελληνική πολιτεία κάνει τα «στραβά μάτια» στις παράνομες κρατικές ενισχύσεις που λαμβάνει η COSCO, με ορατή την επιβολή προστίμου στην Ελλάδα από την Ε.Ε.
Οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες, το σιδηρόδρομο και τους λιμένες δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν τον αγώνα για την αντιμετώπιση και ανατροπή της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων, της σύνταξης στα βαθιά γεράματα ως προνοιακό επίδομα και της δημιουργίας «εργαζομένων» χωρίς δικαιώματα.


ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΝΔΙΚΑΤΩΝ
ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ, ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ KAI ΛΙΜΕΝΩΝ
(ΣΤΑΣΥ, ΟΣΥ, ΟΣΜΕ, ΠΟΣ, ΟΜΥΛΕ).