Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2015

Πειραιάς: Χάνει 7.000 κοντέινερς την ημέρα λόγω της απεργίας.

Μείωση τζίρου και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.


Χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια που υπολογίζονται σε 6.000 με 7.000 κοντέινερς την ημέρα κοστίζει στον Πειραιά η συνεχιζόμενη απεργία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, καθώς πλήθος από ποντοπόρα πλοία κατευθύνονται σε ανταγωνιστικά λιμάνια της περιοχής.

Την παράλυση του λιμανιού περιέγραψε ο εμπορικός διευθυντής της ΣΕΠ, δηλαδή της ελληνικής θυγατρικής της Cosco, Τάσος Βαμβακίδης από το βήμα του συνεδρίου Capital & Vision, εξηγώντας ότι τέσσερις ημέρες απεργίας- ξεκίνησε τη Τρίτη και καλώς εχόντων των πραγμάτων τελειώνει αύριο- μεταφράζονται σε 24.000- 28.000 κοντέινερς που θα ελλιμενιστούν αλλού.

«Εξαγωγές έχουν μπλοκάρει, εισαγωγές δε γίνονται, και πολυεθνικές που είχαν εμπιστευτεί τον Πειραιά ως πύλη εισόδου των προιόντων τους στην Ευρώπη, βλέπουν τα προιόντα τους να φτάνουν με καθυστέρηση στον προορισμό τους», σύμφωνα με το στέλεχος της Cosco. 

Τέτοια είναι η περίπτωση της κινεζικής Huawei, τα πρώτα πιλοτικά κοντέινερς της οποίας προς τον Πειραιά παραμένουν "μπλοκαρισμένα" έξω από το λιμάνι, και θεωρείται μάλλον σίγουρο ότι θα καθυστερήσουν να φτάσουν εγκαίρως στον προορισμό τους. Ιδια τύχη αναμένεται να έχουν και τα κοντέινερς άλλων πολυεθνικών που έχουν επιλέξει τον Πειραιά ως πύλη εισόδου, όπως η Hewlett Packard, η Sony, κ.ά.

Πέραν των παραπάνω προβλημάτων, και της απώλειας εσόδων για τον ΟΛΠ, η απεργία μεταφράζεται και σε μείωση τζίρου για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που υπό διαφορετικές συνθήκες θα δούλευε για να μεταφέρει εμπορεύματα χιλιάδων τόνων στις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης.

Συνολικά χθες, 12 πλοία περίμεναν να ελλιμενισθούν στον Πειραιά και 6 να αποπλεύσουν. Πρόκειται για μεγάλα πλοία που εκτελούν τακτικές γραμμές μεταφοράς από την Ασία προς την Ευρώπη με τον Πειραιά προδιαγεγραμμένο σταθμό ώστε να εξυπηρετείται το διμερές εμπόριο. Τέσσερα μάλιστα εκ των δώδεκα είναι "giga carriers”.

Τα πλοία αυτά μεταφέρουν ευπαθή είδη, και ηλεκτρονικά προιόντα από την Ασία, και προορίζονται για συναρμολόγηση σε χώρες της Κεντρικής Ευρώπης. Συνολικά τα φορτία που δεν καθίσταται δυνατό να εξυπηρετηθούν από τον Πειραιά τις τέσσερις αυτές ημέρες ξεπερνούν ήδη το 10% της αντίστοιχης περυσινής κίνησης του Νοεμβρίου.

Σε ένα άλλο μέτωπο, αυτό της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ, ερωτηθείς ο κ. Βαμβακίδης για το πως επηρεάζει τον διαγωνισμό η εξαίρεση από τη σύμβαση παραχώρησης του παραλιακού μετώπου των Λιπασμάτων στην Δραπετσώνα, σημείωσε πως "όταν πουλάς κάτι και του αφαιρείς κάτι τότε μειώνεται αυτονόητα η αξία του”.

Προσέθεσε ότι επιδίωξη της Cosco είναι να καταστεί ο Πειραιάς το νούμερο ένα λιμάνι της Μεσογείου και ένα από τα μεγαλύτερα της Ευρώπης, δημιουργώντας στο Θριάσειο εμπορευματικό κέντρο ένα "logistics cluster" προκειμένου να εδραιωθεί το λιμάνι ως κομβικό στην εφοδιαστική αλυσίδα των προιόντων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, αλλά και αντιστρόφως.

Ο εμπορικός διευθυντής της ΣΕΠ όμως δεν έμεινε σε αυτά. Επεσήμανε πως η μείωση των εισαγωγών στην Ελλάδα και η συνέχιση των capital controls "απειλούν" τις επιδόσεις του Πειραιά εν γένει. Εμφανίστηκε απαισιόδοξος για την φετινή, χρήση και σημείωσε πως ο στόχος για διακίνηση 3,25 εκατ. teu, μπορεί να μην επιτευχθεί δηλώνοντας παράλληλα ανήσυχος και για τους προβλεπόμενους στόχους του 2016.

Σημειωτέον ότι πέρυσι για το σύνολο του έτους, η Cosco διακίνησε 2,99 εκατ. TEU, σημειώνοντας αύξηση 18,5%, σε σχέση με το 2013. Σε κάθε περίπτωση όμως διατηρεί ακλόνητους τους σχεδιασμούς της για την ανάπτυξη του λιμένα και όχι μόνο.

Συντάκτης: Γιώργος Φιντικάκης
Πηγή: tanea.gr