Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2015

Μπαίνουν κάμερες ασφαλείας στο εσωτερικό των συρμών του Μετρό.

Αποτέλεσμα εικόνας για ΜετρόΤο «πράσινο φως» για την τοποθέτηση καμερών ασφαλείας στο εσωτερικό των συρμών του Μετρό, άναψε η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, έπειτα από αρκετά αιτήματα της εταιρείας Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ).

Οι πρώτες κάμερες αναμένεται να τοποθετηθούν στα βαγόνια του Μετρό έως το τέλος Οκτωβρίου. Αρχικά, η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ προγραμματίζει τη λειτουργία καμερών σε 17 συρμούς νέας γενιάς, οι οποίοι διαθέτουν ήδη την κατάλληλη υποδομή. 
Σε επόμενο στάδιο οι κάμερες θα επεκταθούν και στους άλλους συρμούς του Μετρό, στα τρένα του ηλεκτρικού και στο τραμ Για το λόγο αυτό αναμένεται να προκηρυχθεί σχετικός διαγωνισμός.
Οι κάμερες θα τοποθετηθούν ανά ζεύγη στην οροφή των βαγονιών, προκειμένου να επιτυγχάνεται η επίβλεψη όλου του εσωτερικού χώρου τους. Συνολικά κάθε τρένο θα διαθέτει 24 εσωτερικές κάμερες, των οποίων τη διαχείριση θα έχει ο μηχανοδηγός, ενώ θα υπάρχει και κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης. 
Υπενθυμίζεται ότι έχει ήδη δοθεί άδεια για την εγκατάσταση καμερών στο εξωτερικό των συρμών, ενώ τα τελευταία 6 χρόνια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ με συνεχή αιτήματά της ζητούσε από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων να της επιτραπεί η τοποθέτηση καμερών και στο εσωτερικό τους. Ηδη, στα αμαξοστάσια και σε όλους τους χώρους των σταθμών του Μετρό (αποβάθρες, εκδοτήρια, κλπ) λειτουργούν 670 καμερες. 
Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα απέρριπτε το σκέλος του αιτήματος που αφορούσε την τοποθέτηση καμερών και στο εσωτερικό των συρμών, επισημαίνοντας ότι για την επίτευξη του επιδιωκόμενου σκοπού, δηλαδή την ασφάλεια των πολιτών, μπορούσαν να εφαρμοστούν άλλα ηπιότερα μέτρα, όπως είναι π.χ. η περιφρούρηση από προσωπικό.
Ωστόσο, τελικά άλλαξε στάση, καθώς πείστηκε από τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ που ανέφερε ότι τα χαρακτηριστικά του συγκοινωνιακού μέσου (υπόγειες εγκαταστάσεις, πληθώρα εγκαταστάσεων και απομακρυσμένων σημείων, συνωστισμός) δημιουργούν συνθήκες για εκδήλωση παραβατικών συμπεριφορών (βανδαλισμοί, μικροκλοπές κ.λπ.), αλλά και εγκληματικών ενεργειών. 
Μάλιστα σύμφωνα με τη ΣΤΑΣΥ, σε περίπτωση παράνομων πράξεων ή ατυχημάτων, το καταγεγραμμένο υλικό θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως αντικείμενο εξέτασης για τον εντοπισμό των παραβατικών συμπεριφορών ή την εξακρίβωση των συνθηκών τέλεσής τους.
Ετσι, το αίτημα της ΣΤΑΣΥ εγκρίθηκε. Στο σκεπτικό του αιτήματος η εταιρία ανέφερε την ανάγκη ύπαρξης καμερών σε ένα μέσο, με το οποίο μετακινούνται καθημερινά σχεδόν 1 εκατομμύριο επιβάτες. 
Στόχος της βιντεοεπιτήρησης-σημείωναν- είναι η προστασία και η αποφυγή όχι μόνο τρομοκρατικών ενεργειών αλλά και κλοπών και άλλων βίαιων ενεργειών, δολιοφθορών και ζημιών στα βαγόνια καθώς επίσης και η καλύτερη διαχείριση ενδεχόμενης πυρκαγιάς, κλπ. 
Υπενθυμίζεται, ότι το 2012 στο σταθμό Αιγάλεω, είχε εντοπιστεί από τον μηχανοδηγό ενός συρμού η ύπαρξη εμπρηστικού μηχανισμού στο τελευταίο βαγόνι του.

Συντάκτης: Κώστας Ντελέζος
Πηγή: tanea.gr