Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2015

«Για το μετρό Θεσσαλονίκης χρειάζονται πολιτικές αποφάσεις».

Όσα έργα δεν ολοκληρωθούν έως τα τέλη Δεκεμβρίου, οπότε και λήγει η προθεσμία για το ΕΣΠΑ, θα μεταφερθούν ως έργα-γέφυρα στο νέο πρόγραμμα.
Στο τέλος Οκτωβρίου θα έχει βρεθεί λύση για το Μετρό Θεσσαλονίκης, είτε με την καταβολή χρηματικού ποσού που θα αποφασιστεί μεταξύ Δημοσίου και κοινοπραξίας μέσω της διαιτησίας, είτε με την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού.
Το θέμα, όπως και η επιτάχυνση των έργων, τέθηκαν επί τάπητος στη συνάντηση που είχε με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη η Επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής της ΕΕ Κορίνα Κρέτσου. Όπως τόνισε η κα Κρέτσου για το μετρό Θεσσαλονίκης χρειάζονται πολιτικές αποφάσεις καθώς και αλλαγή της εθνικής νομοθεσίας, προκειμένου να μην μπλοκάρουν τα μεγάλα έργα.
Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, το ποσό των χρημάτων από το ΕΣΠΑ, που αφορά τα έργα του υπουργείου μαζί με τους αυτοκινητοδρόμους, ανέρχεται σε 750 εκατομμύρια ευρώ. Εκτός από τους αυτοκινητοδρόμους ο κατάλογος περιλαμβάνει και σιδηροδρομικά έργα.
Σύμφωνα με πληροφορίες όσα έργα δεν ολοκληρωθούν έως τα τέλη Δεκεμβρίου, οπότε και λήγει η προθεσμία για το ΕΣΠΑ, θα μεταφερθούν ως έργα-γέφυρα στο νέο πρόγραμμα. Η χρηματοδότηση έργων για τις υποδομές με το νέο πρόγραμμα είναι εμφανώς χαμηλότερη από το ΕΣΠΑ και φθάνει τα 4 δισ. ευρώ.
Από την πλευρά της, η Κορίνα Κρέτσου στάθηκε ιδιαίτερα και στο προσφυγικό. Όπως είπε, γνωστοποίησε στον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, ότι στη διάθεση της Ελλάδας, προκειμένου να γίνουν έργα υποδοχής μεταναστών και κινητές μονάδες περίθαλψης, είναι εκτός από τα 450 εκατομμύρια που διαθέτει το Ευρωπαϊκό Ταμείο Μετανάστευσης και Ασύλου, και κονδύλια από τα Διαρθρωτικά Ταμεία.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για την αξιοποίηση των απορριμμάτων μέσω ΣΔΙΤ σε Πελοπόννησο και Ήπειρο ανέφερε πως το θέμα των απορριμμάτων είναι πολύ σημαντικό για την ποιότητα ζωής των κατοίκων, ενώ υπενθύμισε και την πρόσφατη καταδίκη της Ελλάδας για τη λειτουργία των ΧΑΔΑ.

Συντάκτης:  Φαίη Χρυσοχόου
Πηγή: antenna.gr