Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2015

Η εξέλιξη των έργων σε Μετρό και Τραμ.

Τα έργα Μετρό και Τραμ στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια δεν πάνε και τόσο καλά.

Ωστόσο στην παρούσα χρονική περίοδο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη έχουμε 4 έργα μοιρασμένα στα ίσα. Έργα τα οποία παρουσιάζουν προβλήματα και καθυστερήσεις και θα μας ακολουθούν για αρκετό καιρό ακόμα.
Τα έργα αυτά αφορούν την επέκταση του Μετρό και του Τραμ προς Πειραιά στην πρωτεύουσα και την κατασκευή της βασικής γραμμής και την επέκταση προς Καλαμαριά στη Θεσσαλονίκη.

ΑΘΗΝΑ

Το 2012 ξεκίνησε η κατασκευή της επέκτασης της γραμμής 3 από την Αγία Μαρίνα μέχρι το Δημοτικό Θέατρο στο κέντρο του Πειραιά. Θα μεγαλώσει τη γραμμή κατά 7,5χλμ και θα προστεθούν 6 νέοι σταθμοί (ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ, ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ). Η αρχική χρονική προθεσμία ήταν για τα μέσα του 2017 αλλά τα συνηθισμένα προβλήματα χτύπησαν την πόρτα και εδώ και θα είμαστε ικανοποιημένοι αν το δούμε να λειτουργεί το 2019.
Ένα χρόνο αργότερα, το 2013 ξεκίνησαν και τα έργα επέκταση του Τραμ σε μία μονή κυκλική γραμμή 5,4χλμ από το Φάληρο στον Πειραιά και επιστροφή. Τα έργα κανονικά έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί φέτος τον Φεβρουάριο αλλά και εδώ και έχουμε σημαντικές καθυστερήσεις. Με τις πιο μετριοπαθείς προβλέψεις το έργο θα ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2016.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Εδώ ζούμε μία πραγματική τραγωδία για την πόλη η οποία απροετοίμαστη παραμένει όμηρος των έργων Μετρό. Το 2006 υπογράφηκε το έργο κατασκευής της βασικής γραμμής του Μετρό από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία. Όλα πήγαν στραβά στη συνέχεια και το αρχικό χρονοδιάγραμμα για τον Οκτώβριο του 2012 ανατινάχθηκε.
Τα έργα είναι παγωμένα εδώ και 10 μήνες και οι ελπίδες για να ξεκινήσει και πάλι είναι ελάχιστες. Αν μέχρι το τέλος του έτους τα έργα ξεκινήσουν τότε ίσως το 2019 να δούμε το έργο να λειτουργεί, με καθυστέρηση μόνο ...7 ετών.
Το καλοκαίρι του 2012 ξεκίνησαν και τα έργα επέκτασης του Μετρό από το σταθμό Πατρικίου μέχρι τη Μίκρα (γνωστή και ως επέκταση προς Καλαμαριά). Αρχικό χρονοδιάγραμμα το τέλος του 2017. Φυσικά και εδώ υπάρχουν θέματα μιας και ο μετροπόντικας που θα διανοίξει τις σήραγγες της επέκτασης δεν έχουν ξεκινήσει. Μία πιθανή ολοκλήρωση του έργου είναι το 2020.
Η βασική γραμμή περιλαμβάνει 9,6χλμ γραμμής και 13 σταθμούς (ΝΕΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, ΣΥΝΤΡΙΒΑΝΙ, ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ, ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, ΠΑΠΑΦΗ, ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ, ΦΛΕΜΙΝΓΚ, ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ, ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ, ΒΟΥΛΓΑΡΗ, ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ) και η επέκταση του σταθμού (ΝΟΜΑΡΧΙΑ, ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ, ΑΡΕΤΣΟΥ, ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ, ΜΙΚΡΑ).

Πηγή: ypodomes.com