Στο πεδίο της υλοποίησης σχετικά και με τις ιδιωτικοποιήσεις θα κριθεί η "ανανεωμένη” κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, εφαρμόζοντας το συμπεφωνημένο μνημόνιο. Ωστόσο, η διαδικασία της αναζήτησης επενδυτών για κρατικά περιουσιακά στοιχεία ή της ολοκλήρωσης των ώριμων αποκρατικοποιήσεων φέρει ήδη ορισμένα βαρίδια.
Πρώτον, ποια άτομα θα αναλάβουν να διαχειριστούν το κρίσιμο "φάκελο ιδιωτικοποιήσεις", όταν στελέχη της απελθούσας κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ έχουν ταχθεί ανοιχτά κατά αυτών. Χαρακτηριστική περίπτωση αυτή του νυν βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Χρήστου Σπίρτζη που έχει δηλώσει: "Με το χέρι στην καρδιά εύχομαι να μην καρποφορήσει ο διαγωνισμός για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων". Αυτό τη στιγμή που ο κ. Σπίρτζης, ως αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, μετείχε στην κυβέρνηση που υπέγραψε την ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης των αερολιμένων. Ως εκ τούτου, εάν ο κ. Σπίρτζης τοποθετηθεί εκ νέου στην κυβέρνηση θα πρέπει να παράσχει εξηγήσεις για τη διφορούμενη αυτή στάση του. Ειρήσθω εν παρόδω και ο τέως υπουργός Οικονομίας Γ. Σταθάκης είχε ταχθεί κατά της παραχώρησης των 14 περιφερειακών.
Αναμφισβήτητα, ύστερα από τη διάλυση της αριστερής πλατφόρμας, οι ακραίες φωνές που έκαναν λόγο για ξεπούλημα, πλέον, είναι ανύπαρκτες, σε μία βουλή οκτώ κομμάτων από τα οποία τα πέντε υποστηρίζουν τις αποκρατικοποιήσεις.
Ποιες θα υλοποιηθούν
Δεύτερον, ποιες ιδιωτικοποιήσεις θα λάβουν χώρα, δεδομένου ότι το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ δημιουργεί σύγχυση. Και αυτό επειδή το παράρτημα που συνοδεύει το μνημόνιο κάνει λόγο συνολικά για την υλοποίηση 23 έργων, ενώ το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ περιλαμβάνει μόλις εννέα που "το ελληνικό δημόσιο υποχρεούται να προχωρήσει εντός της επόμενης τριετίας". Αφήνει, δηλαδή, εκτός, μεταξύ άλλων, την αποκρατικοποίηση της ΕΥΔΑΠ, της ΕΥΑΘ, των ΕΛΤΑ, της ΔΕΠΑ, της ΔΕΗ, του ΟΤΕ και των ΕΛΠΕ.
Σε κάθε περίπτωση, στις πλέον ώριμες ιδιωτικοποιήσεις ανήκουν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια των οποίων η παραχώρηση, έναντι εφάπαξ τιμήματος 1,2 δισ. ευρώ, στην κοινοπραξία Fraport-Slentel εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς. Το Ελληνικό, του οποίου το οικονομικό κλείσιμο θα οδηγήσει στα κρατικά ταμεία 915 εκατ. ευρώ. Αλλά και αριθμό ακινήτων για τα οποία αναζητείται αγοραστής μέσω διαδικτύου, όπως και για μεμονωμένα ακίνητα, όπως η έκταση στο Ποσείδι Χαλκιδικής.
Πάντως, ορισμένες πληροφορίες αναφέρουν ότι η κυβέρνηση θα προσανατολιστεί αρχικά στην υλοποίηση μικρών αποκρατικοποιήσεων, όπως ο ΑΔΜΗΕ.
Συντάκτης: Δημήτρης Δελεβέγκος
Πηγή: capital.gr