Σάββατο 5 Σεπτεμβρίου 2015

Η «Σιδηροδρομική Εγνατία» να μη μείνει στα προεκλογικά προγράμματα.

Μελέτες αραχνιάζουν στα συρτάρια των υπουργείων.

Τι αναφέρει στην εισήγηση του  πρώην Διευθυντικό στέλεχος του ΟΣΕ για το έργο αυτό και τις προαστιακές συνδέσεις στην Μακεδονία.

Γράφει ο Χρήστος Γιαννακίδης

Είδαμε τις τελευταίες ήμερες στο πρόγραμμα του κόμματος της Νέας Δημοκρατίας για τον σιδηρόδρομο, να συμπεριλαμβάνεται και η προωθήσει της λεγόμενης «Σιδηροδρομικής Εγνατίας» μέσω της Συνεργασίας του Δημόσιου και του Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
Είναι μια εξαγγελία που έχει ανακοινωθεί ουκ ολίγες φορές προεκλογικά από κόμματα, χωρίς ποτέ να έχει ξεκινήσει η υλοποίηση της, παρά το γεγονός ότι έχουν γίνει σχετικές μελέτες εδώ και πάρα πολλά χρόνια, ενώ  φορείς της Βορείου Ελλάδος  έχουν εκφράσει έντονα την αναγκαιότητα κατασκευής της το συντομότερο δυνατόν. 
Στην σημαντικότητα αυτού του έργου είχαμε αναφερθεί με εκτενή ρεπορτάζ τόσο στα «Σ.Ν» όσο και παλαιότερο μέσα από το περιοδικό «Ενημέρωση» δίνοντας έμφαση στην οικονομική σπουδαιότητα της ολοκλήρωσης ενός τέτοιου έργου σε συνδυασμό με προαστιακές σιδηροδρομικές συνδέσεις στην ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας. 

Είναι άκρως ενδιαφέρουσα η εισήγηση του συμμετέχοντα στην ομάδα ΣΑΣΘ του κ. Ζαχαρία Λάτσιου πρώην Διευθυντή του ΟΣΕ, ο οποίος μεταξύ των άλλων γράφει:

«Σήμερα η ανάγκη αποσυμφόρησης των δρόμων, η ανάγκη οικονομίας καυσίμων, η αφύπνιση της περιβαλλοντικής συνείδησης, η ραγδαία τεχνολογική ανάπτυξη των σιδηροδρόμων και η δυνατότητα πρόσβασης στα κέντρα των πόλεων, επανέφεραν στο προσκήνιο, περισσότερο από ποτέ την ανάγκη στροφής προς τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς σταθερής τροχιάς και προς το Σιδηρόδρομο (Προαστιακός, Περιφερειακός, Υψηλών Ταχυτήτων και μεγάλων αποστάσεων).
 Η παραχάραξη και λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης -Αμφίπολης - Μυρίνης (Ν. Ζίχνης) με χαρακτηριστικά σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων, εξυπηρετεί πολλαπλούς και προφανείς σκοπούς .
Ένταξη της γραμμής στο ευρύτερο σιδηροδρομικό δίκτυο της Βορείου Ελλάδος με προοπτική μείωσης του χρόνου διαδρομής και της απόστασης κατά 60 τουλάχιστον χιλιόμετρα μεταξύ Θεσσαλονίκης - Δράμας - Ξάνθης Κομοτηνή- Αλεξανδρούπολης Κωνσταντινούπολης - Μέσης Ανατολής. Εξυπηρέτηση Σύνδεσης με το Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης. Εξυπηρέτηση Προαστιακών Συνδέσεων περιοχών Ανατολικής Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής».
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλη την εισήγηση του κ. Ζ. Λάτσιου.  http://sidirodromikanea.blogspot.gr/2012/09/blog-post_274.html

Τι εννοούμε "Σ.Ε"

Με τον όρο «Σιδηροδροµική Εγνατία» αναφερόµαστε σε ένα δίκτυο που προτείνεται να εκτείνεται από την Ήπειρο ως την Θράκη και θα διέρχεται από την ∆υτική, Κεντρική και Ανατολική Μακεδονία. Ο κεντρικός άξονας της Σιδηροδροµικής Εγνατίας καθορίζεται από τα δύο άκρα του, δηλαδή δυτικά τον λιµένα της Ηγουµενίτσας και ανατολικά το Πύθιο (τη συνοριακή διέλευση στα Ελληνοτουρκικά σύνορα). Στην Σιδηροδροµική Εγνατία συµπεριλαµβάνονται οι γραµµές που εξυπηρετούν και άλλες περιοχές εκατέρωθεν του κεντρικού αυτού άξονα, όπως περιφέρειες (π.χ. τη Θεσσαλία), πόλεις στην Μακεδονία και τη Θράκη (π.χ. βόρειος Ν. Έβρου, Καβάλα) και πόλους έλξης µετακινήσεων (π.χ. ΒΙ.ΠΕ.Θ.). Η Σιδηροδροµική Εγνατία είναι περίπου παράλληλη της οδικής Εγνατίας. 

Με την ευκαιρία του σημερινού σημειώματός μας, να ευχηθούμε στον πρώην διευθυντή του ΟΣΕ κ. Ζαχαρία Λάτσιο, χρόνια πολλά για την σημερινή ονομαστική του εορτή.

"Σιδηροδρομικά Νέα"