Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2015

Άνθρακας η απειλή διακοπής χρηματοδότησης από Ευρωβουλευτές σε 7 μεγάλα έργα.


Χωρίς μεγάλη γνώση γύρω από τα έργα αποδείχθηκαν τελικά οι 7 Ευρωβουλευτές στην επιθεώρηση που πραγματοποίησαν σε 7 μεγάλα έργα ΕΣΠΑ. Την Παρασκευή το απόγευμα έγινε Συνέντευξη Τύπου στην οποία παρουσίασαν τα αποτελέσματα των επιθεωρήσεων.
Σε αυτή την παρουσίαση μίλησαν για τα προβλήματα στα έργα, τα δομικά θέματα που διατρέχουν την νομοθεσία των δημοσίων έργων και έκαναν έκκληση να ολοκληρωθούν τα έργα.
Η συνέχεια υπήρξε πιο ενδιαφέρουσα καθώς ούτε λίγο, ούτε πολύ είπαν πως κάποια από αυτά τα έργα κινδυνεύουν με διακοπή της χρηματοδότησης από την 1η Ιανουαρίου 2016 λόγω του τέλους του προγράμματος του ΕΣΠΑ 2007-2013.
Κάπου εδώ όμως υπήρξε και το λάθος. Όπως τελικά αποδείχθηκε οι 7 απεσταλμένοι του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου δεν γνώριζαν πως τα περισσότερα από αυτά τα έργα έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ, το νέο ΕΣΠΑ και το Συνδέοντας την Ευρώπη.
Η υπόδειξη τελειώστε με τα έργα ή χάνεται η χρηματοδότηση ήταν εν μέρει σωστή καθώς όντως τα έργα (γενικότερα) στην Ελλάδα χαρακτηρίζονται ως ασθενής με συνεχή προβλήματα στην εκτέλεση και ολοκλήρωση τους όμως το σκέλος της χρηματοδότησης είναι παντελώς λανθασμένο. Ιδού γιατί:
Τα έργα στο Μετρό Θεσσαλονίκης και το ηλεκτρονικό εισιτήριο είναι έργα phasing, δηλαδή είναι ήδη έργα -γέφυρα με εξασφαλισμένη τη χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020. Το σιδηροδρομικό έργο έχει εξασφαλισμένη την συνεχή χρηματοδότηση του από το CEF, το πρόγραμμα Συνδέοντας την Ευρώπη που εγκρίθηκε πριν από 2 μήνες.
Αναφορικά με τον Ε65 σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές του ypodomes.com υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση του έργου μετά το ΕΣΠΑ από την ΕΤΕπ και τις συνεργαζόμενες τράπεζες στον αυτοκινητόδρομο.
Το έργο στη Λίμνη Κάρλα είναι υπό ολοκλήρωση και όπως δηλώθηκε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος το έργο θα τελειώσε "σε μικρό χρονικό διάστημα εντός του 2016".
Τέλος χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 έχει και το Εθνικό Κτηματολόγιο καθώς είναι ένα από τα επείγοντα έργα προς ολοκλήρωση μιας και απομένει ένα κομμάτι του πλέον.

Συντάκτης: Νίκος Καραγιάννης
Πηγή: ypodomes.com