Ερώτηση Νικολόπουλου προς τον Υπουργό Οικονομίας.
Στο Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα Ελλάδος, γινόμαστε καθημερινά δέκτες παραπόνων από αγανακτισμένους συμπολίτες μας σχετικά τόσο για τις σοβαρές ελλείψεις στις υποδομές όσο και για την πολυαναμενόμενη επέκταση της γραμμής του προαστιακού σιδηροδρόμου της Πάτρας.
Για το συγκεκριμένο ζήτημα που ταλανίζει τους συμπολίτες μας , αποκαλυπτικό είναι και το ρεπορτάζ της εβδομαδιαίας εφημερίδας των Πατρών “Η ΓΝΩΜΗ”, όπου στο φύλλο στις 24.08.2015 αναφέρει τα εξής :
“Και όμως, η επιτυχία λειτουργίας του Προαστιακού φαίνεται πως δεν έχει συγκινήσει μέχρι σήμερα την ηγεσία του ΟΣΕ, η οποία κλείνει τα «μάτια» στις ελλείψεις και τα «αυτιά» στα πιεστικά αιτήματα των κατοίκων και φορέων για επέκταση της γραμμής. Με αφορμή λοιπόν την συμπλήρωση πέντε -και πλέον- χρόνων λειτουργίας (έναρξη λειτουργίας 04-07-2010) του Προαστιακού της Πάτρας, καταγράψαμε αφενός την ικανοποίηση του κόσμου για τη λειτουργία του κι αφετέρου σοβαρότατες ελλείψεις.
Δύο οξύμωρα πράγματα. Από τη μία ο κόσμος που συνωστίζεται στις αποβάθρες μετεπιβίβασης για να φθάσει οικονομικά, γρήγορα, ασφαλής και άνετα, σε κάποια παραλία ή στις δουλειές του από και προς το κέντρο της Πάτρας κι από την άλλη η απουσία ουσιαστικών συνθηκών αναμονής των επιβατών στις στάσεις.
Στα πέντε χρόνια λειτουργίας του Προαστιακού, με μια πρώτη ματιά, διαπιστώνει κανείς ότι το μόνο που έχει αλλάξει είναι η προσθήκη στάσεων για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού το οποίο βαίνει καθημερινά αυξανόμενο. Σε όλες τις στάσεις δεν υπάρχουν στέγαστρα και καθίσματα, ο φωτισμός όπου υπάρχει είναι δημοτικός και περιορισμένος. Κι όμως, οι άνθρωποι αυτοί, εξακολουθούν να συρρέουν κατά εκατοντάδες στις «γυμνές» αποβάθρες και να περιμένουν υπομονετικά το τρένο.
Συνομιλώντας με συνεπιβάτες, καταγράψαμε ότι το τρένο είναι πάντα στην ώρα του κι οι ίδιοι πάνε άνετα και γρήγορα στις δουλειές τους και κυρίως οικονομικά και ασφαλείς. Πολλοί από τους επιβάτες ανέφεραν μάλιστα, με χιουμοριστική διάθεση, ότι η κατάσταση το καλοκαίρι είναι πιο ήπια καθώς όλο και κάποιο δέντρο βρίσκεται πλησίον των στάσεων για να προφυλαχτούν από τον ήλιο. Τον χειμώνα όμως τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά αφού πολλοί εξ αυτών λόγω αέρα, κρύου και βροχής αναγκάζονται είτε να πάρουν το όχημά τους για τις μετακινήσεις τους, είτε να ματαιώσουν την μετακίνησή τους. Θα έπρεπε, όπως λένε, ο ΟΣΕ να έχει φροντίσει να καλυτερεύσει τις συνθήκες στις αποβάθρες τοποθετώντας τουλάχιστον στέγαστρα και καθίσματα.
Και οι ίδιοι οι σιδηροδρομικοί όμως, επισημαίνουν την ανάγκη βελτίωσης των υποδομών του μέσου και την επιτακτική συντήρηση της γραμμής και του κεντρικού σταθμού της Πάτρας. Ανέφεραν ότι έχει χρόνια να συντηρηθεί η γραμμή η οποία δέχεται καθημερινά μεγάλα φορτία αντιστρόφως δυσανάλογα με την αρχική μελέτη φορτίων βάσει της οποίας έχει σχεδιαστεί και κατασκευασθεί να δέχεται η γραμμή, και τόνισαν ότι και η οροφή του σταθμού προκαλεί σημαντικά προβλήματα και στους ίδιους που εργάζονται εντός του σταθμού αφού δεν έχει μονωθεί ποτέ.”
Επειδή εκατομμύρια επιβάτες επιλέγουν κάθε χρόνο για τις μετακινήσεις τους, τον Προαστιακό σιδηρόδρομο.
Επειδή ο προαστιακός σιδηρόδρομος της Πάτρας, στα πέντε χρόνια λειτουργίας του απέδειξε πως είναι ένα δημοφιλές μέσο που εξυπηρετεί τον κόσμο με συνέπεια και ασφάλεια.
Επειδή το δημοφιλές μέσο του Προαστιακού στα πέμπτα γενέθλιά του έχει ανάγκη από εκσυγχρονισμό
Κατόπιν αυτών , ερωτάσθε:
Σε ποιες άμεσες ενέργειες σκοπεύετε να προβείτε τόσο για την συντήρηση των υποδομών όσο και για την βελτίωση των συνθηκών εξυπηρέτησης των επιβατών ;
Σε τι στάδιο βρίσκεται η πολυπόθητη επέκταση προς την Κ.Αχαΐα ;
Να μας ενημερώσετε αναλυτικά για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου.
Ο ερωτών βουλευτής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των «ΑΝΕΛ»
Νίκος Ι. Νικολόπουλος
Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος
Πηγή: patrastimes.gr