Οι φράχτες θα είναι πάντα τρύπιοι.
Πρόσφυγες και μετανάστες στον σταθμό Κελέτι διαμαρτύρονται ζητώντας να φύγουν προς τα δυτικά το βράδυ του Σαββάτου
Η Ουγγαρία συνεχίζει την κατασκευή του «αντιμεταναστευτικού φράχτη» στα σύνορα με τη Σερβία, η Ευρώπη μετρά νεκρούς από τη θάλασσα μέχρι τις εθνικές οδούς στην Αυστρία αλλά οι εστίες που το πρόβλημα γίνεται ορατό εμφανίζονται σε όλο και περισσότερα σημεία: Ο κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός της Βουδαπέστης έχει γίνει άλλο ένα μέρος όπου εκατοντάδες περιμένουν για ημέρες μέχρι να καταφέρουν να φύγουν στα δυτικά.
Παράλληλα, από το πρωί της Δευτέρας οι αυστριακές αρχές εφαρμόζουν αυξημένα μέτρα στα σύνορα με την Ουγγαρία ελέγχοντας οχήματα που μπορεί να μεταφέρουν πρόσφυγες και μετανάστες. Οι πρώτες ουρές χιλιομέτρων, εξαιτίας των ελέγχων, είχαν ήδη σχημταιστεί τις πρώτες ώρες στην ουγγρική πλευρά.
Σε έκτακτη σύνοδο για το προσφυγικό οι ΥΠΕΣ της ΕΕ στις 14 Σεπτεμβρίου.
Η αύξηση στους αριθμούς των μεταναστών -κυρίως προσφύγων από την Συρία, αλλά και πολλών από το Αφγανιστάν- που έχουν στραφεί στον λεγόμενο βαλκανικό διάδρομο, ξεκινώντας από τα νησιά του Αιγαίου και περνώντας την πΓΔΜ και τη Σερβία για να συνεχίσουν, μέσω Ουγγαρίας, στη δυτική Ευρώπη, έχει γίνει εδώ και ημέρες αισθητή στο σιδηροδρομικό σταθμό του Κελέτι στη Βουδαπέστη.
Εκατοντάδες μένουν για ημέρες μετέωροι στον σιδηροδρομικό σταθμό περιμένοντας να καταφέρουν να βρουν ένα τρένο.
Αυτοσχέδιες σκηνές έξω από τα σταθμό, πρόχειρα καταλύματα μέσα στον σταθμό με μικρά παιδιά να προσπαθούν να κοιμηθούν. Σποραδικές εκδηλώσεις οργισμένης διαμαρτυρίας (όπως το βράδυ του Σαββάτου) όσων δεν καταφέρνουν να φύγουν με το τρένο για τη Βιέννη, στο Μόναχο ή κάπου άλλου -σε κάθε περίπτωση, μακριά από την Ουγγαρία.
«Εάν βρω έναν διακινητή, θα φύγω με αυτόν, ας πάει στο διάβολο, καλύτερα από το να κάθομαι εδώ» λέει στο Reuters o 27χρονος Αχμέντ, δάσκαλος από τη Συρία που περίμενε στο δάπεδο του Κελέτι την Παρασκευή.
Ο Αχμέντ είναι ήδη στη ζώνη Σένγκεν, όμως μιλά για διακινητές εάν δεν καταφέρει να πάρει το τρένο. Έχοντας ήδη περάσει στην ΕΕ, οι πρόσφυγες και οι μετανάστες ακόμη δεν έχουν γλιτώσει από την ανάγκη να στραφούν σε δίκτυα διακινητών, όπως φάνηκε και με το φορτηγό στην Αυστρία που έγινε παγίδα θανάτου για 71 μετανάστες.
Ούτε η ίδια η ουγγρική κυβέρνηση δεν φαίνεται να γνωρίζει πώς να αντιμετωπίσει το ζήτημα. Η κυβέρνηση του Βίκτορ Ορμπάν έχει επικεντρωθεί στην κατασκευή του φράχτη -ελπίζοντας πως θα καταφέρει να σταματήσει ανθρώπους που έχουν ήδη περάσει θάλασσες και τα βουνά των Βαλκανίων- και σε μέτρα για αυστηρότερες ποινές για όσους μπαίνουν στη χώρα.
Ο δήμαρχος της Βουδαπέστης Ίστβάν Τάρλος (του κυβερνώντος Fidesz) αναφέρει πως στους σιδηροδρομικούς σταθμούς, και κυρίως στον Κελέτι, έχουν συσταθεί «ζώνες» ελέγχου όπου ελέγχονται τα έγγραφα των μεταναστών πριν περάσουν στα τρένα. Παράλληλα, το υπουργείο Δικαιοσύνης ανέφερε πως σύντομα πρόκειται να παρουσιάσει νόμο που θα ρυθμίζει νομικά το κλείσιμο των συνόρων με την Σερβία παράλληλα με μέτρα στον Ποινικό Κώδικα για βαρύτερες ποινές σε περιπτώσεις παράνομης εισόδου και δολιοφθοράς του φράχτη.
Οι επικριτές της κυβέρνησης θεωρούν πως τέτοια μέτρα έχουν μόνο νόημα για την εσωτερική κοινή γνώμη και θα έχουν ελάχιστο πραγματικό αντίκτυπο. Όσον αφορά τον 27χρονο Αχμέντ στον σταθμό του Κελέτι που είχε συναντήσει το Reuters την Παρασκευή, ο ανταποκριτής του πρακτορείου δεν κατάφερε δύο ημέρες αργότερα να τον βρει στον σταθμό - ρωτώντας, οι υπόλοποι του είπαν πως είχε ο Αχμέντ είχε ήδη φύγει.
Πηγή: in.gr