Τρίτη, 28 Ιουλίου 2015

Δεν πέρασαν οι απολύσεις στο μετρό Θεσσαλονίκης.

Σε διαθεσιμότητα για έναν μήνα τέθηκαν από χθες 40 εργαζόμενοι στον κατασκευαστικό τομέα του Μετρό, αποφεύγοντας προς το παρόν τις απολύσεις, ενώ το έργο συνεχίζει να βρίσκεται στον «αέρα» και οι διαβουλεύσεις για την τύχη του και κατά συνέπεια την τύχη των εργαζόμενων έχουν «παγώσει».
Μέχρι την περασμένη Παρασκευή οι 40 εργαζόμενοι βρίσκονταν σε υποχρεωτική άδεια, ενώ η ανάδοχος εταιρεία ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα κατέθετε διάφορες προτάσεις, όπως να δώσει υποχρεωτική άδεια άνευ αποδοχών στους εργαζόμενους ή να προχωρήσει σε εκ περιτροπής εργασία για δύο ημέρες την εβδομάδα με αντίστοιχη μείωση στις αποδοχές τους. Στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας η εταιρεία κάλεσε τους εργαζόμενους σε διαβουλεύσεις και τελικά επιλέχθηκε η λύση να τεθούν σε αργία για ένα μήνα, λαμβάνοντας το 50% των αποδοχών τους από την ανάδοχο του έργου και το 10% από τον ΟΑΕΔ. Έτσι, χθες κλήθηκαν οι 40 εργαζόμενοι στο κατασκευαστικό τμήμα του έργου να υπογράψουν το χαρτί της διαθεσιμότητάς τους για έναν μήνα. "Μετά τον αγώνα μιας εβδομάδας αποτρέψαμε τις απολύσεις", δήλωσε ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Σταύρος Στέτσικας. Ωστόσο, όπως τονίζουν οι εργαζόμενοι, αν δεν βρεθεί άμεσα λύση στην εμπλοκή που έχει δημιουργηθεί και έχει «παγώσει» την κατασκευή του έργου, η ανάδοχος είναι βέβαιο ότι θα προχωρήσει στις απολύσεις, ανεξάρτητα από τη στάση που κρατά το υπουργείο Εργασίας, μη υπογράφοντας το σχετικό αίτημα για ομαδικές απολύσεις. Στον κατασκευαστικό τομέα του έργου εργάζονται σήμερα 79 άνθρωποι, εκ των οποίων οι 39 καλύπτουν εργασία φύλαξης σε καθημερινή βάση. Αυτοί είναι οι μόνοι που δουλεύουν ακόμη κανονικά. Σε ό,τι αφορά τις άλλες διαδικασίες, αξίζει να σημειωθεί ότι εκκρεμεί η τελευταία συνάντηση της τριμερούς (υπουργείο Υποδομών, Αττικό Μετρό και ΑΕΓΕΚ), μετά από αίτημα της κοινοπραξίας. Η κυβέρνηση φέρεται αποφασισμένη, αν δεν υπάρξει κατάληξη μετά από αυτήν τη συνάντηση, να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες έκπτωσης της κοινοπραξίας και επαναδημοπράτησης του έργου, καθώς οι εξωσυμβατικές οικονομικές απαιτήσεις της κοινοπραξίας θεωρούνται «υπέρογκες».

Πηγή: avgi.gr