Από τη Γενεύη ως την Μαδρίτη και από την Κοπεγχάγη ως την Βιέννη, οι λάτρεις των τρένων, ελπίζουν να πιέσουν τους ευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς παρόχους αλλά και τους πολιτικούς, να αντιστρέψουν μια απόφαση, που όπως λένε θα εξολοθρεύσει αναμφισβήτητα έναν από τους πιο αποτελεσματικούς, περιβαλλοντικά βιώσιμους και βολικούς τρόπους ταξιδιού.
Η διαμαρτυρία ξεκίνησε χθες Παρασκευή το πρωί στη Γενεύη, όπου οι διαδηλωτές εμφανίστηκαν με τις πιτζάμες τους στις 7 π.μ, Το Σαββατοκύριακο θα συνεχιστεί καθόλη τη διάρκεια του , στους κεντρικούς σταθμούς της Μαδρίτης, του Βερολίνου, της Βιέννης, του Παρισιού, του Ντόρτμουντ, της Κοπεγχάγης, του Όντενσε, της Βασιλείας και του Αμβούργου. Οι διαμαρτυρόμενοι πρόκειται να καταλήξουν στην Βέρνη την Κυριακή, διοργανώνοντας ένα πιτζάμα πάρτι, όπου θα κατασκηνώσουν έχοντας μαζί τους και κρεβάτια!
Η ομάδα της εκστρατείας «Πίσω στις Ράγες», διαδηλώνει για περισσότερες επενδύσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο, αφού όπως λέει στο παρελθόν είχε συνοψιστεί στα καλύτερα του Ευρωπαϊκού σχεδίου, η αποτελεσματικότητα, η προσβασιμότητα μαζί με την διασυνοριακή του κυκλοφορία, με τις σιδηροδρομικές εταιρείες όμως, να παραμελούν την άνοδο των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, με αποτέλεσμα την πτώση της ζήτησης.
Οι νυχτερινές υπηρεσίες που καταργήθηκαν τον περασμένο χρόνο ήταν το Άμστερνταμ-Κοπεγχάγη, Βασιλεία-Κοπεγχάγη και Παρίσι-Βερολίνο με περισσότερες ακόμα να ακολουθούν.
Οι διαμαρτυρόμενοι λένε, ότι οι εταιρείες απέτυχαν να επενδύσουν στα νυχτερινά δρομολόγια προσφέροντας κάτι εναλλακτικό σε σχέση με τις αεροπορικές εταιρείες. Οι παροχές όπως τα βαγόνια εστίασης μαζί με τις άνετες κλινάμαξες για όλα τα οικονομικά στρώματα, κόπηκαν.
Τα τρένα κλινάμαξες Καληδονία (Λονδίνο-Σκωτία) μαζί με το Νυχτερινό Ριβιέρα (Λονδίνο- Πενζάνς), συχνά είχαν επαίνους για τον ρομαντισμό που έφερναν πίσω στα ταξίδια των βρετανικών σιδηροδρόμων. Οι κινεζικές όπως και οι ρωσικές σιδηροδρομικές εταιρείες, μέσα από τις βαριές επενδύσεις τους στις υπηρεσίες των νυχτερινών τρένων τα τελευταία χρόνια, έχουν αναφερθεί από τους διαδηλωτές, ως τα πρότυπα μοντέλα τα οποία θα μπορούσαν ακολουθήσουν οι ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές εταιρείες, ώστε να κάνουν τις νυχτερινές τους υπηρεσίες πιο ελκυστικές και εναλλακτικές του αεροπορικού ταξιδιού.
Επιμέλεια: "Σιδηροδρομικά Νέα"