Τρίτη 16 Ιουνίου 2015

Ποιο είναι το μοντέλο συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου και ποιος έχει την ευθύνη.

Φορέας για την συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου στην χώρας μας, είναι ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος ο οποίος σχεδιάζει το μοντέλο συντήρησης με γνώμονα την αναβάθμιση του δικτύου και την διασφάλιση της διαλειτουργικότητας του. Σε σχετικό σημείωμα του στον ιστότοπό του ο ΟΣΕ αναφέρει:
"Η συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου μέχρι σήμερα γίνεται τόσο με εργολαβίες συντήρησης που ανατίθενται με την διαδικασία που προβλέπεται από την Ευρωπαϊκή και Εθνική νομοθεσία για τα δημόσια έργα (τακτική συντήρηση), όσο και με αυτεπιστασία για μικρής κλίμακας παρεμβάσεις.
Ο ΟΣΕ, ως υπεύθυνος φορέας για την συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου, ενόψει των σημαντικών αλλαγών που συμβαίνουν στην σιδηροδρομική αγορά, σχεδιάζει το νέο μοντέλο συντήρησης της σιδηροδρομικής υποδομής, με γνώμονα αφ’ ενός μεν την αναβάθμιση του δικτύου, αφ’ ετέρου δε την βελτιστοποίηση της ασφάλειας και της αξιοπιστίας καθώς και την διασφάλιση της διαλειτουργικότητας του σιδ/κου δικτύου, με στόχο την λειτουργία του εντός των διεθνών προτύπων.

Μέσω της υλοποίησης της νέας στρατηγικής συντήρησης θα επιτευχθεί :

Η αύξηση της ταχύτητας λειτουργίας με αποτέλεσμα την αύξηση της χωρητικότητας και αξιοπιστίας στο δίκτυο.

Η ταχύτερη και ασφαλέστερη διασυνοριακή σύνδεση της χώρας με τις γείτονες χώρες (Βουλγαρία, Τουρκία, Σκόπια) και μέσω αυτών με την Κεντρική Ευρώπη.

Η ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών με τη συνέργεια του σιδηροδρόμου με άλλες βασικές υποδομές, όπως λιμάνια (Πειραιά (Ικόνιο), Θεσσαλονίκης, Αλεξανδρούπολης, Πατρών) και με τα κέντρα εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) (Θριάσιο Πεδίο, Θεσσαλονίκης, Αλεξανδρούπολης), γεγονός που θα επιφέρει αύξηση των διακινουμένων μέσω σιδηροδρόμου εμπορευματικών φορτίων, καθιστώντας έτσι την χώρα βασικό ευρωπαϊκό - εμπορευματικό άξονα από την Μεσόγειο στην Ευρώπη, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην ανάπτυξή της.