Το μετρό Θεσσαλονίκης «δημοπρατήθηκε το 1992 ως συγχρηματοδοτούμενο. Το 1999 κατακυρώνεται. Το 2002 λήγει η σύμβαση παραχώρησης με δοκιμαστικές γεωτρήσεις. Το 2004 επαναδημοπρατείται ως δημόσιο έργο. Το 2006 κατακυρώνεται στην κοινοπραξία. Έχουμε κλείσει τον δέκατο χρόνο και έχει υλοποιηθεί το 55% των έργων πολιτικού μηχανικού και το 0% των ηλεκτρομηχανολογικών έργων».
Ο κ. Σπίρτζης είπε πως συστάθηκε επιτροπή η οποία «εντός δεκαπέντε, είκοσι ημερών να φέρει αυτή η Επιτροπή ένα πόρισμα, αν μπορεί να υπάρχει συμφωνία και για να μην συνεχίσουμε την παραδοσιακή, εικοσαετή παράδοση του έργου να μην τελειώνει, να μην «τρέχει», να ζητάει διεκδικήσεις και να έχει μία πόλη και μία κοινωνία όμηρο». Θα δημιουργηθεί και μια «δεύτερη επιτροπή, που προβλέπεται από το νόμο για τα δημόσια έργα με υπουργική απόφαση που θα δημοσιευθεί και θα χαρακτηρίζει το έργο ειδικής σημασίας. Στην επιτροπή θα συμμετέχουν φορείς της πόλης και των υπουργείων για να παρακολουθεί την πορεία και όλα τα στοιχεία του έργου η τοπική κοινωνία, κάτι που προφανώς είκοσι χρόνια τώρα δεν έχει γίνει».
Ο Χρ. Σπίρτζης (που κατά λάθος είπε πως είναι μακαρίτης ο Σ. Κούβελας, επί δημαρχίας του οποίου ξεκίνησε ο σχεδιασμός για το μετρό) κατηγόρησε την προηγούμενη κυβέρνηση πως «φθάσατε ένα έργο που η σύμβασή του έγινε το 2006 και ανέρχεται στα 900 εκατομμύρια ευρώ και που προβλεπόταν τα αρχαιολογικά έργα να τελειώσουν σε έναν χρόνο με προϋπολογισμό 15 εκατομμύρια, να έχουν φθάσει τα αρχαιολογικά έργα στα 140 εκατομμύρια - και έχει ο Θεός! - και για το έργο που θα έπρεπε να τελειώσει, όπως λέγατε, σε εξίμισι χρόνια, να υπάρχουν διεκδικήσεις 670 εκατομμυρίων και αιτήσεις περίπου εβδομήντα διαιτησιών».
Για το μετρό της Αθήνας είπε πως η επέκταση προς Πειραιά απειλείται γιατί εξαιτίας αλλαγών της προηγούμενης κυβέρνησης για τον ΦΠΑ, ώστε να μην πληρώνεται για τους φορείς του δημοσίου και άρα, και από την Αττικό Μετρό, πάνω από 10 εκατομμύρια δεν μπορούν να συμψηφιστούν. Προβλήματα υπάρχουν και με τις απαλλοτριώσεις.
Για τη σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Ροδοδάφνη, που ανατέθηκε στις 31/1/2012 με προϋπολογισμό 77,5 εκατομμύρια και έπρεπε να τελειώσει τον Ιούνιο του 2015, έχει εκτελεστεί το 50% του έργου, τόνισε ο κ. Σπίρτζης. Για τη σιδηροδρομική γραμμή Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος, που ανατέθηκε στις 21/6/2013 με προϋπολογισμό 293 εκατομμύρια και πρέπει να ολοκληρωθεί τον Ιανουάριο του 2017, έχουν εκτελεστεί 2% χωματουργικά, τεχνικά (πλην σηράγγων) το 1% και σιδηροδρομικές εργασίες το 6,3%. Για το άξονα σιδηροδρομικό άξονα Θεσσαλονίκη - Αλεξανδρούπολη δεν έχει ενταχθεί ούτε μελέτη στο νέο ΕΣΠΑ είπε ο Χρ. Σπίρτζης και «τώρα συζητάμε με τον υπουργό να εντάξουμε και νέα χάραξη».
Πηγή: euro2day.gr