Παρουσία του Πρόεδρου της Ιταλικής Δημοκρατίας, Σέρτζιο Ματαρέλα, έγιναν τα εγκαίνια της Frecciarossa 1000, του γρηγορότερου τραίνου της Ευρώπης.
Αξιωματούχοι της ιταλικής κυβέρνησης μαζί με αντιπροσώπους της σιδηροδρομικής εταιρίας, πραγματοποίησαν το εναρκτήριο ταξίδι στις 29 Απριλίου, από τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό του Μιλάνο στις 13.30. φτάνοντας στη Ρώμη σε 2 ώρες και 55 λεπτά.
Τα δρομολόγια θα ξεκινήσουν στις 14 Ιουνίου, με έξι τραίνα, από το Μιλάνο στην Ρώμη. Προς το τέλος του χρόνου, περισσότερα τραίνα θα αυξήσουν την συχνότητα των δρομολογίων, φτάνοντας τα 22 την ημέρα.
Το τραίνο αφιερωμένο στο Ιταλό δρομέα, Πιέτρο Μενέα, είναι μόλις ένα από τα 50 που έχουν παραγγελθεί. Η συνολικής αξία της παραγγελίας ανέρχεται στα 1,6 δις. €. Έξι από αυτά, έχουν ήδη παραδοθεί με τα υπόλοιπα να εισέρχονται στο στόλο της Trenitalia στις αρχές του 2017.
Η Frecciarossa 1000 έχει πιστοποιηθεί από την Εθνική Υπηρεσία για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, για την ασφαλή λειτουργία του στα 300 χλμ/ώρα, αλλά έχει σχεδιαστεί να λειτουργεί με ταχύτητες από 360 μέχρι 400 χλμ/ώρα. Οι δοκιμές διεξήχθησαν στην σιδηροδρομική γραμμή Τζένο-Σαβόνα, η οποία είναι συνδεδεμένη με το εργοστάσιο της Bombardier στο Vado Ligure.
Τα 8 βαγόνια της Frecciarossa 1000, μπορεί να λειτουργήσουν σε μεμονωμένη ή πολλαπλή λειτουργία, επιταχύνοντας από 0 στα 300 χλμ/ώρα, σε 16 δευτερόλεπτα.
Κατασκευασμένη από την κοινοπραξία Bombardier-AnsaldoBreda, η Frecciarossa 1000 έχει την βάση της στην αποβάθρα υψηλών ταχυτήτων Zefiro.
Επιμέλεια: "Σιδηροδρομικά Νέα"