Η κάτω βουλή του γερμανικού κοινοβουλίου υιοθέτησε σήμερα έναν αμφιλεγόμενο νόμο που περιορίζει την ισχύ των μικρότερων συνδικάτων, απεργίες των οποίων παρέλυσαν τους τελευταίους μήνες τη σιδηροδρομική και την εναέρια κυκλοφορία, καθώς ορίζει πως η μισθολογική συμφωνία που συνάπτεται με το μεγαλύτερο συνδικάτο σε μια εταιρεία, ισχύει για όλους τους εργαζομένους της εταιρείας αυτής.
Η Μπούντεσταγκ υιοθέτησε το σχετικό νομοσχέδιο με μεγάλη πλειοψηφία (448 ψήφοι υπέρ, 126 κατά και 16 αποχές). Ο νόμος μπορεί να τεθεί σε ισχύ το νωρίτερο την 1η Ιουλίου.
Παράγοντες της βιομηχανίας είχαν ζητήσει μια τέτοια νομοθετική αλλαγή ώστε τα μικρότερα συνδικάτα, όπως το GDL που αντιπροσωπεύει μόλις 20.000 μηχανοδηγούς στην εταιρεία των γερμανικών σιδηροδρόμων Deutsche Bahn, να μην μπορούν να παραλύουν μια ολόκληρη εταιρεία που απασχολεί 200.000 ανθρώπους.
"Μία εταιρεία, μία μισθολογική συμφωνία. Η αρχή αυτή έχει μακρά παράδοση στη Γερμανία και πιστεύω πως είναι καλή", δήλωσε στο κοινοβούλιο η υπουργός Εργασίας Αντρέα Νάλες, μέλος του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος (SPD) που κυβερνά μαζί με τις συντηρητικές ενώσεις CDU/CSU της καγκελαρίου Άγγελα Μέρκελ.
Το νομοθέτημα ψηφίσθηκε μία ημέρα αφότου το συνδικάτο GDL συμφώνησε να αναστείλει την τελευταία απεργία του στο πλαίσιο της εργασιακής διένεξής του με την Deutsche Bahn, αφού αμφότερες οι πλευρές αποδέχθηκαν μια διαιτησία, η οποία δεν θα έχει δεσμευτικό χαρακτήρα.
Το GDL πραγματοποίησε εννέα απεργίες μέσα σε 10 μήνες, οι οποίες επηρέασαν τους 5,5 εκατ. ανθρώπους που ταξιδεύουν καθημερινά με το σιδηρόδρομο, καθώς και βιομηχανίες που βασίζονται στις σιδηροδρομικές μεταφορές. Οικονομολόγοι υπολογίζουν πως οι απεργίες κοστίζουν στη γερμανική οικονομία έως 100 εκατ. ευρώ την ημέρα.
Στη μακροχρόνια διένεξή τους με τη Lufthansa αναφορικά με τη συνταξιοδότησή τους και περικοπές στα κόστη, το συνδικάτο των πιλότων Vereinigung Cockpit πραγματοποίησε επίσης πολλές δαπανηρές απεργίες.
Οι επικριτές λένε πως ο νόμος παραβιάζει το θεμελιώδες δικαίωμα στην απεργία και απειλεί την επιβίωση ορισμένων μικρότερων συνδικάτων.
Ωστόσο η υπουργός Αντρέα Νάλες απέρριψε τις επικρίσεις και υποστήριξε πως τα μικρότερα συνδικάτα θα ενισχυθούν μέσω της συνεργασίας.
Ο νόμος, στον οποίο αντιτίθενται οι Πράσινοι και το κόμμα της Αριστεράς, θα συζητηθεί στις 12 Ιουνίου από την άνω βουλή του κοινοβουλίου και αναμένεται να τεθεί σε ισχύ τον Ιούλιο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - capital.gr