Με την ευκαιρία της τριήμερης κυβερνητικής αποστολής στο Πεκίνο, που έχει σκοπό να προετοιμάσει σημαντικές επιχειρηματικές συμφωνίες, μεταξύ Ελλάδας και Κίνας, αλλά και την επικείμενη επίσκεψη του Πρωθυπουργού στην Κίνα, ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς και της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Β. Κορκίδης με επιστολή του προς τον Πρωθυπουργό και την ελληνική Κυβέρνηση, κατέθεσε στοχευμένες προτάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη των διμερών σχέσεων Ελλάδας-Κίνας, στους τομείς της Βιομηχανίας, των Υπηρεσιών της Ναυτιλίας, της Ναυπηγοεπισκευαστικής Δραστηριότητας και του Εμπορίου.
Προτείνουμε την ενδυνάμωση και την τήρηση των συμφωνιών, στο πλαίσιο των εξαιρετικά σημαντικών συνεργασιών, μεταξύ των ΤΡΑΙΝΟΣΕ με HUAWEI- SONY –HP- CISCO, COSCO με SONY, Ο.Λ.Π. με Σ.Ε.Π. Α.Ε., COSCO με ΤΡΑΙΝΟΣΕ, COSCO με HEWLETT PACKARD, ΕλληνικήςΚυβέρνησης με COSCO- ZTE, COSCO με HUAWEI και COSCO με ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ενδεικτικά, θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι, η σύμβαση Ο.Λ.Π. με Σ.Ε.Π. αναμένεται να αυξήσει τη δυναμικότητα των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ σε 6,2 εκατ. κιβώτια ( από 3, 7 εκατ. ευρώ), μέσω επένδυσης 230 εκατ. ευρώ, όπως επίσης συμβαίνει και με τις υπόλοιπες συμφωνίες, καθώς έχουν πολλαπλασιαστικά οφέλη για τις επιμέρους ναυτιλιακές και εμπορικές δραστηριότητες, αλλά και εν γένει για την ανάπτυξη της πόλης μας, η οποία προσπαθεί να επουλώσει τώρα τα σημάδια της εξαετούς, βαθειάς ύφεσης. Βασικός κρίκος στη συνεργασία Ελλάδας - Κίνας παραμένει το σχέδιο της COSCO στον Πειραιά για αύξηση της ετήσιας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Ο διαγωνισμός για την πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ θα πρέπει να αναθεωρηθεί και αντί για πώληση μετοχών, η κυβέρνηση να επιλέξει το μοντέλο της παραχώρησης, όπως συνέβη με τις εγκαταστάσεις της COSCO στο Ικόνιο. Το σοβαρό πρόβλημα που φυσικά θα πρέπει να επιλυθεί μεταξύ ειδικών είναι κατά πόσο είναι νομικά εφικτό να αλλάξουν οι όροι ενός υπό εξέλιξη διαγωνισμού. Η πρόταση μας είναι το 51% των μετοχών του ΟΛΠ να παραμείνει στο Ελληνικό Δημόσιο, και μέρος αυτού του ποσοστού, να πωληθεί στον Δήμο Πειραιά και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά, όπως ακριβώς λειτουργεί με επιτυχία στα λιμάνια της Βαρκελώνης και της Μασαλίας.
2. Αξιοποίηση των ναυπηγείων και επανεκκίνηση της ναυπηγοεπισκευής
Η Διοίκηση της COSCO PACIFIC κάνει σκέψεις για τη δημιουργία επισκευαστικής βάσης, ενώ στη συνάντηση που είχαμε πρόσφατα με ανώτατα στελέχη τους κατα τη διάρκεια της επίσκεψης τους στην Αθήνα μας διαβεβαίωσαν ότι ενδιαφέρονται για τη ναυπηγοεπισκευή λόγω του αυξανόμενου αριθμού κατάπλου πλοίων της COSCO στον Πειραιά. Κάτι τέτοιο είναι απαραίτητο να το επιδιώξουμε, αφού θα δώσει δουλειές στα ελληνικά ναυπηγεία του Σκαραμαγκά, της Ελευσίνας και του Ζώνη του Περάματος. Παρότι η COSCO έχει υπό την ομπρέλα της μια από τις μεγαλύτερες ναυπηγικές βιομηχανίες στην Κίνα, εντούτοις δεν διαθέτει στην Ευρώπη επισκευαστική βάση σε αντίθεση με πολλά ναυπηγεία, ιδίως από την ανταγωνίστριά της στον συγκεκριμένο τομέα, Κορέα. Η δημιουργία μιας τέτοιας βάσης στον Πειραιά θα έδινε άλλη δυναμική στη ναυπηγική μας βιομηχανία, καθώς δεν θα χρειάζεται να ταξιδεύοντας τα πλοία στην Ασία για επισκευές και δεξαμενισμό. Η αγορά τριών πλωτών δεξαμενών, AFROMAX, PANAMAX και HANDY SIZE, θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν στα αντισταθμιστικά οφέλη μιας επωφελούς συμφωνίας. Ανάλογο ενδιαφέρον προκύπτει και από τη συνεχή αύξηση της κρουαζιέρας και των προσεγγίσεων πολλών και μεγάλων κρουαζιερόπλοιων στις ελληνικές θάλασσες, που επίσης χρειάζονται έκτακτες και προγραμματισμένες επισκευές. Σημειώνεται οτι στο ένδοξο παρελθόν, η ναυπηγοεπισκευαστική μας δραστηρίοτητα δημιουργούσε προστιθέμενη αξία στο ΑΕΠ της χώρας ύψους έως και 18 δις δολαρίων.
3. Ολοκλήρωση του εμπορευματικού κέντρου συνδυασμένων μεταφορών στο Θριάσιο πεδίο.
Κομβικός στόχος αποτελεί η συμβολή στην ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου συνδυασμένων μεταφορών στο Θριάσιο Πεδίο, καθώς η στρατηγική του χωροθέτηση κοντά στο μεγαλύτερο αστικό κέντρο της χώρας, οι άψογες οδικές συνδέσεις στους κυρίως οδικούς άξονες, και κυρίως η διασύνδεση του με τον λιμένα του Ν. Ικονίου και το σιδηροδρομικό δίκτυο, αναμένεται να συμβάλει δυναμικά στον εκσυγχρονισμό και στην ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα μας. Γι’ αυτό και έχουμε επεξεργαστεί και αποστείλει στους αρμόδιους προτάσεις για τη βελτίωση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας και την αναμόρφωση της Τελωνειακής Νομοθεσίας. Σε ευθεία συνάρτηση του σχεδίου να καταστεί η Ελλάδα πύλη εισαγωγής ασιατικών προϊόντων στην Ευρώπη βρίσκεται η ανάληψη από κινεζικές εταιρείες του έργου κατασκευής του εμπορευματικού κέντρου logistics στο Θριάσιο. Μπορεί ο διαγωνισμός που διενεργεί η ΓΑΙΟΣΕ να έχει καθυστερήσει πολύ, όμως η κυβέρνηση πρέπει να βρεί τρόπο να προχωρήσει στην ολοκλήρωση του. Το θέμα έχει ήδη τεθεί και ως γνωστό αυτό που ενδιαφέρει τους Κινέζους είναι στη συνολική έκταση δυνατότητας δόμησης περίπου 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων, να δημιουργήσουν σε χώρο που θα παραχωρηθεί επιφάνειας 2.038 στρεμμάτων, "Κέντρα Μεταποίησης" με γραμμές συναρμολόγησης ηλεκτρονικών προϊόντων.
4. Ενίσχυση των υποδομών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου.
Στο θέμα ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι Κινέζοι παραμένουν σταθεροί στο ενδιαφέρον τους για πρόσβαση στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Το καινούργιο στοιχείο είναι ότι το ενδιαφέρον τους δεν περιορίζεται πλέον μόνο στην ανάληψη των έργων συντήρησης των σιδηροδρομικών υποδομών, όπως έκαναν στη Σερβία, αλλά επεκτείνεται και στην απευθείας μετοχική είσοδό τους στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η ελληνική Κυβέρνηση γνωρίζει το αίτημα της κινεζικής και θα πρέπει να δηλώσει κατα την άποψη μας θετική σε μία συνεργασία μέσω "joint venture" και να πει όχι στη πρόταση πώλησης των μετοχών. Σε κάθε περίπτωση, για να αναβαθμιστεί το δίκτυο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πρέπει να υπάρξει διαχωρισμός του επιβατικού από το εμπορικό κομμάτι. Η δημιουργία Επιχειρηματικών Πάρκων κατά μήκος του άξονα της σιδηροδρομικής επέκτασης θα πρέπει να αποτελέσει ένα ανταποδοτικό σημείο.
Πηγή: portnet.gr
Επιμέλεια: "Σιδηροδρομικά Νέα"