Μόνο από τύχη αποτράπηκε μια σιδηροδρομική τραγωδία με απρόβλεπτες συνέπειες, έξω από τη Θεσσαλονίκη.
Δύο ώρες μετά τον εκτροχιασμό εμπορικής αμαξοστοιχίας της COSCO, το πρωί του Σαββάτου στο ύψος του χωριού Γέφυρα, λόγω της καθίζησης του εδάφους κάτω από τις ράγες, θα περνούσε από το σημείο επιβατικό τρένο με δεκάδες επιβάτες.
Το ατύχημα συνέβη στις 8:15 το πρωί του Σαββάτου στο 29ο χιλιόμετρο Θεσσαλονίκης-Ειδομένης και οφείλεται στη διάβρωση της υποδομής της σιδηροδρομικής γραμμής από τις σφοδρές και συνεχιζόμενες βροχοπτώσεις, που είχε ως αποτέλεσμα αυτή να «βυθιστεί» σε μήκος 800 μέτρων και σε κάποια σημεία να κρέμεται κυριολεκτικά στον αέρα.
Από τα 34 βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας, που ήταν φορτωμένα με πάνελ και άλλον ηλεκτρολογικό εξοπλισμό, εκτροχιάστηκαν τα 26, καθώς και η μηχανή της, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν οι δύο μηχανοδηγοί, ευτυχώς ελαφρά. Διακομίστηκαν σε νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης, όπου δέχτηκαν τις πρώτες βοήθειες και αποχώρησαν χωρίς να χρειαστεί να νοσηλευτούν.
Στις 10 το πρωί θα ξεκινούσε από τη Γευγελή της ΠΓΔΜ επιβατική αμαξοστοιχία με προορισμό τη Θεσσαλονίκη, η οποία θα περνούσε από το συγκεκριμένο σημείο περίπου στις 10:30. Οι επιβάτες της, που είχαν τύχη - βουνό, μεταφέρθηκαν με λεωφορεία, ενώ με τον ίδιο τρόπο θα γίνονται οι μετακινήσεις μέχρι την αποκατάσταση της γραμμής Θεσσαλονίκης - Σκοπίων.
Εμπειρογνώμονες του ΟΣΕ που έφτασαν στο σημείο για μια πρώτη αυτοψία, διαπίστωσαν πως σε μεγάλο μέρος της η σιδηροδρομική γραμμή είχε βυθιστεί ή ήταν στον αέρα, καθώς είχε υποχωρήσει η υποδομή της από «νεροφαγώματα». Οι σφοδρές βροχοπτώσεις είχαν προκαλέσει, επίσης, μετακινήσεις εδαφών εκατέρωθεν της γραμμής, σε απόσταση ως και 100 μέτρων απ΄αυτήν.
«Η γραμμή είχε ελεγχθεί την προηγούμενη μέρα και ήταν εντάξει, ενώ στις 9:30 το βράδυ της Παρασκευής είχε περάσει από το σημείο η ίδια αμαξοστοιχία, χωρίς κανένα πρόβλημα. Η ζημιά έγινε τη νύχτα της Παρασκευής προς το Σάββατο. Ευτυχώς το ατύχημα δεν έγινε με επιβατικό τρένο γεμάτο επιβάτες», παρατήρησε μιλώντας στο «Εθνος» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Βόρειας Ελλάδας, Νικόλαος Λάζου.
Η εμπορική αμαξοστοιχία είχε ξεκινήσει από το Θριάσιο, φορτωμένη με πάνελ, οθόνες και άλλο ηλεκτρονικό εξοπλισμό, για λογαριασμό της COSCO, με προορισμό την Ουγγαρία.
Πηγή: ethnos.gr