Επανέρχεται το… ενδιαφέρον στους διαγωνισμούς της ΕΡΓΟΣΕ. Απ’ ότι φαίνεται, οι ισχυροί κατασκευαστικοί όμιλοι Άκτωρ - ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - J&P Άβαξ, που τα τελευταία χρόνια κατέβαιναν, συχνά, ως κοινοπραξία και «μονοπωλούσαν» τα έργα της ΕΡΓΟΣΕ, απέκτησαν ισχυρούς «αντιπάλους».
Η αρχή έγινε με τη ΜΕΤΚΑ, η οποία έδωσε την μεγαλύτερη έκπτωση στο έργο «Κιάτο – Ροδοδάφνη», αρχικού προϋπολογισμού 273 εκατ. ευρώ. Η ΜΕΤΚΑ προσέφερε έκπτωση 17,24%, ενώ η κοινοπραξία Ακτωρ – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - J&P Άβαξ – Intrakat 8,5%.
H είσοδος της ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίος στα σιδηροδρομικά έργα έχει χαρακτηριστεί, από στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, «επιτυχία», καθώς εντείνει τον ανταγωνισμό, πέρα από το γεγονός ότι, όσο πιο μεγάλη είναι η έκπτωση, τόσο επωφελείται το δημόσιο, εάν φυσικά τηρείται η σύμβαση και δεν υπογράφονται… συμπληρωματικές με το καθετί.
Η είσοδος της ιταλικής GD Infrastutture στους διαγωνισμούς της ΕΡΓΟΣΕ αποτέλεσε τη δεύτερη έκπληξη. Η ιταλική εταιρεία ανακηρύχθηκε προσωρινός μειοδότης στο έργο «Ψαθόπυργος – Ρίο», ύψους 174 εκατ.
Η εργολαβία περιλαμβάνεται στο ευρύτερο έργο της κατασκευής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο, της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα – Πάτρα.
Οι Ιταλοί προσέφεραν έκπτωση 45%! Εάν και οι εκπτώσεις σε αυτό το έργο ήταν μεγάλες (ο δεύτερος προσέφερε 36%), άξιο αναφοράς είναι ότι, αυτή τη φορά, Ακτωρ, ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ, Ιntrakat και J&P Αβαξ κατέβηκαν μόνοι τους, όχι σε κοινοπραξία/ες.
Επίσης, η μεγάλη έκπτωση της τάξης του 45%, εύλογα γεννά το ερώτημα «εάν μπορεί να γίνει το έργο, εάν θα τελειώσει στην ώρα του», κάτι το οποίο καλείται η ΕΡΓΟΣΕ να εξασφαλίσει.
Τέλος, με ενδιαφέρον αναμένεται η περαιτέρω στάση των Ιταλών της GD Infrastutture, μιας εταιρείας που δημιουργήθηκε το 2013. Θα αναζητήσουν συνεργάτες – υπεργολάβους στην Ελλάδα; Θα κατέβουν κι σε άλλους διαγωνισμούς μόνοι τους;
Πηγή: metaforespress.gr
Επιμέλεια:"Σιδηροδρομικά Νέα"