Σάββατο 28 Μαρτίου 2015

Κίνδυνος επιστροφής 3,5 δις. € από επιδοτήσεις στο σιδηρόδρομο, ανέφερε ο κ. Σπίρτζης!

 Σημαντικές δυσκολίες παρουσιάζει το μοντέλο ενοποίησης των σιδηροδρομικών εταιρειών, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην OpenEΡT.

  Ο αναπληρωτής υπουργός, αν και εμφανίστηκε υπέρμαχος του «ενιαίου ΟΣΕ», ανέφερε ότι το συγκεκριμένο εγχείρημα περιέχει προβλήματα, δεδομένου ότι ελλοχεύει ο κίνδυνος επιστροφής τυχόν παράνομων κρατικών ενισχύσεων, ύψους 3,5 δις. ευρώ, που δόθηκαν στο σιδηρόδρομο, από το ελληνικό δημόσιο. 
 Γι’ αυτό, οι κινήσεις του υπουργείου Υποδομών θα είναι «στρατηγικές και συντεταγμένες», καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού δύναται να αξιώσει την επιστροφή του ανωτέρω ποσού. 
 Για τις ιδιωτικοποιήσεις (ΤΡΑΙΝΟΣΕ, περιφερειακά αεροδρόμια) δεν ξεκαθάρισε εάν θα προχωρήσουν, τονίζοντας ότι εξετάζονται διάφορα μοντέλα, όπως η είσοδος ιδιώτη στο μετοχικό κεφάλαιο, ο οποίος θα λάβει το management, επίτευξη στρατηγικών συνεργασιών, κ.α.
Επίσης, ο κ. Σπίρτζης παραδέχτηκε ότι υπάρχει έλλειψη βαγονιών και μηχανών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κάτι το οποίο ενδέχεται να επιφέρει συρρίκνωση δρομολογίων. «Όπου υπάρχουν τέτοια προβλήματα, θα αντικατασταθούν οι διοικήσεις», ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών. 
Γενικότερα, για τις διοικήσεις των ΔΕΚΟ του υπ. Υποδομών και Μεταφορών, ο αν. υπουργός σημείωσε ότι θα υπάρξουν αλλαγές, αφήνοντας αιχμές ότι «κάποιοι προχώρησαν διαγωνισμούς κατά το δοκούν».
Τα κύρια σημεία της συνέντευξης του Χρ. Σπίρτζη για το σιδηρόδρομο
-Στον όμιλο του ΟΣΕ έχουμε πολύ μεγάλα προβλήματα. Τα προβλήματα δεν έχουν να κάνουν μόνο με την ιδιωτικοποίηση. Έχουν να κάνουν με ανοιχτές υποθέσεις στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ.
-Εάν θεωρηθεί, όπως ελέγχεται η χώρα από την ΕΕ, ότι δόθηκαν κρατικές ενισχύσεις στον ΟΣΕ και πάμε σε μια άλλου είδους λογική, στο «πόδι», και όχι σε μια συγκροτημένη λογική, τότε θα κλιθούμε να επιστρέψουμε 3,5 δις. ευρώ.
-Με το θέμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εξαρτάται τι λέμε ιδιωτικοποίηση. Γενικότερα, στις ιδιωτικοποιήσεις, όπως στα αεροδρόμια, εξετάζονται διάφορα μοντέλα, όπως ένα μεικτό σχήμα, με ιδιώτη στο management, συνεργασίες σε στρατηγικούς τομείς, κ.α. Δεν θα ξεπουλήσουμε τη χώρα, αλλά ούτε θα πάμε πίσω.
-Εάν και είμαι θετικός στη σύσταση ενός ενιαίου ΟΣΕ, αυτό προσκρούει σε άλλα σημεία. Δεν μπορεί να γίνει ένας ο ΟΣΕ, θα προχωρήσουμε σε στρατηγικό ανασχεδιασμό.

Συντάκτης: Φ. Φωτεινός
Πηγή: metaforespress.gr
Επιμέλεια: "Σιδηροδρομικά Νέα"