Οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ αποχωρούντες από την Υπηρεσία τους ελάμβαναν εφάπαξ βοήθημα από το Ταμείο Πρόνοιας ΟΣΕ ΤΑΠ- ΟΣΕ με βάση το άρθρο 17 - παρ. 2 του Καταστατικού τούτου.
Το ύψος του εφάπαξ ορίστηκε με την απόφαση του Υπουργού Υγείας Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων Φ. 269/1100/1991, ορίστηκε στο 90% του μέσου όρου των αποδοχών που ελάμβαναν... οι αποχωρούντες την τελευταία διετία πριν την έξοδό τους από την υπηρεσία. Σε συνέχεια ψηφίστηκε το άρθρο 9 - παρ. 5 του ν.2335/1995 με βάση το οποίο εκδόθηκε η απόφαση του Υπουργού Υγείας Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων Φ30269/14615/689/2003 με αποχωρούντες την τελευταία διετία πριν την έξοδό τους από την υπηρεσία. Εργαζόμενοι του ΟΣΕ αποχωρούντες από την εργασία τους, άσκησαν αγωγές με τις οποίες ισχυρίζονταν ότι υπέστησαν ζημία λέγω υπολογισμού του εφάπαξ βοηθήματος με βάση το 90% και όχι το 100% του μέσου όρου των αποδοχών που ελάμβαναν οι αποχωρούντες την τελευταία διετία πριν την έξοδό τους από την υπηρεσία και αιτούνταν να τους καταβληθεί η διαφορά μεταξύ του καταβληθέντος 90% και του 100%. Οι αγωγές αυτές στρεφόντουσαν εναντίον του ΤΑΠ - ΟΣΕ και γινόντουσαν δεκτές με το σκεπτικό ότι η πρώτη Υπουργική απόφαση του 1991, είχε εκδοθεί χωρίς νομοθετική εξουσιοδότηση και η δεύτερη του 2003, με βάση νομοθετική εξουσιοδότηση μη ειδική και μη ορισμένη. Σχετικώς έχει εκδοθεί σειρά αποφάσεων του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών. Τμήμα Α', με την απόφασή του αριθ. 3051/2014, επιβεβαίωσε ότι η πρώτη Υπουργική απόφαση του 1991, είχε εκδοθεί χωρίς νομοθετική εξουσιοδότηση, αλλά ότι η δεύτερη του 2003, με βάση νομοθετική εξουσιοδότηση ειδική και ορισμένη.
Το ύψος του εφάπαξ ορίστηκε με την απόφαση του Υπουργού Υγείας Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων Φ. 269/1100/1991, ορίστηκε στο 90% του μέσου όρου των αποδοχών που ελάμβαναν... οι αποχωρούντες την τελευταία διετία πριν την έξοδό τους από την υπηρεσία. Σε συνέχεια ψηφίστηκε το άρθρο 9 - παρ. 5 του ν.2335/1995 με βάση το οποίο εκδόθηκε η απόφαση του Υπουργού Υγείας Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων Φ30269/14615/689/2003 με αποχωρούντες την τελευταία διετία πριν την έξοδό τους από την υπηρεσία. Εργαζόμενοι του ΟΣΕ αποχωρούντες από την εργασία τους, άσκησαν αγωγές με τις οποίες ισχυρίζονταν ότι υπέστησαν ζημία λέγω υπολογισμού του εφάπαξ βοηθήματος με βάση το 90% και όχι το 100% του μέσου όρου των αποδοχών που ελάμβαναν οι αποχωρούντες την τελευταία διετία πριν την έξοδό τους από την υπηρεσία και αιτούνταν να τους καταβληθεί η διαφορά μεταξύ του καταβληθέντος 90% και του 100%. Οι αγωγές αυτές στρεφόντουσαν εναντίον του ΤΑΠ - ΟΣΕ και γινόντουσαν δεκτές με το σκεπτικό ότι η πρώτη Υπουργική απόφαση του 1991, είχε εκδοθεί χωρίς νομοθετική εξουσιοδότηση και η δεύτερη του 2003, με βάση νομοθετική εξουσιοδότηση μη ειδική και μη ορισμένη. Σχετικώς έχει εκδοθεί σειρά αποφάσεων του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών. Τμήμα Α', με την απόφασή του αριθ. 3051/2014, επιβεβαίωσε ότι η πρώτη Υπουργική απόφαση του 1991, είχε εκδοθεί χωρίς νομοθετική εξουσιοδότηση, αλλά ότι η δεύτερη του 2003, με βάση νομοθετική εξουσιοδότηση ειδική και ορισμένη.
Η ΘΕΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΜΑΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΑΥΤΟΥ ΕΙΝΑΙ:
Σε σχέση με το σκεπτικό της απόφασης αυτής, σε ότι αφορά την Υπουργική απόφαση του 2003, υπάρχει ισχυρότατος αντίλογος που έχει αναπτυχθεί εκτενώς στις αποφάσεις του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών και υποστηρίζει ότι η Νομοθετική διάταξη είναι μη ειδική και μη ορισμένη. Ως εκ τούτου, φρονούμε ότι, θα ήταν προς όφελος της ορθής ερμηνείας του Νόμου να επανέλθει το θέμα προς συζήτηση στο ΣτΕ και μάλιστα να παραπεμφθεί στην ολομέλεια τούτου προς οριστική επίλυση.
Εκ μέρους της ΠΟΣΣ και των Σωματείων της
Ο Πρόεδρος Αποστολόπουλος Βασίλης
Ο Γεν. Γραμματέας Κάσσης Κυριάκος
.jpg)