Θέλει ο ανάδοχος τη διάλυση της σύμβασης για το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης ή όχι; Μέχρι τις 2 Ιανουαρίου πρέπει να δοθεί η απάντηση
Δίνουν και παίρνουν οι συναντήσεις, στα γραφεία της Αττικό Μετρό ΑΕ μεταξύ εκπροσώπων της αναδόχου- κοινοπραξίας του Μετρό Θεσσαλονίκης και της διοίκησης του Μετρό.
Ο ανάδοχος, που στις 17 τρέχοντος κατέθεσε την αίτηση διάλυσης της σύμβασης για τη βασική γραμμή του Μετρό, πριν…τα μαζέψει και αποχωρήσει από το έργο, φαίνεται πως μάλλον θέλει να κάνει και άλλες προσπάθειες για να προχωρήσει τελικώς στη κατασκευή του έργου.
Όλα αυτά ακούγονται μεν παράδοξα, αλλά πράγματι έτσι έχουν. Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό συναντήθηκε με τον κ. Κούτρα του «Άκτωρα», που έχει αναλάβει τη διαχείριση της ΑΕΓΕΚ, δηλαδή της ελληνικής κατασκευαστικής που είναι επικεφαλής της αναδόχου κοινοπραξίας. Αλλά τη διοίκηση της Αττικό Μετρό επισκέφθηκαν και οι Ιταλοί (IMPREGILO-ANSALDO T.S.F.-SELI-ANSALDOBREDA), που όπως έχει ήδη διαρρεύσει, θέλουν να μείνουν στο έργο γιατί τα δικά τους αντικείμενα δεν έχουν ακόμη κατασκευαστικά προχωρήσει. Δηλαδή, η ΑΕΓΕΚ που κάνει τα έργα πολιτικού μηχανικού, έχει εκτελέσει μεγάλο τμήμα των εργασιών, ενώ αντίθετα οι Ιταλοί, που έχουν τα ηλεκτρομηχανολογικά και τα τρένα όπως και τη διαχείριση των συστημάτων, θα μείνουν εκτός όταν ήδη έχουν επενδύσει πολλή εργασία σε μελετητικό επίπεδο.
Τελικά τι συμβαίνει; Θέλει ο ανάδοχος τη διάλυση της σύμβασης ή όχι;
Με την κατάθεση του σχετικού αιτήματος, συμπεραίνει κανείς πως «ναι», τη θέλει. Από την άλλη το πήγαινε- έλα και οι συζητήσεις, τι εξυπηρετούν;
Πηγή που γνωρίζει καλό το θέμα όπως και τη νομοθεσία δημοσίων έργων, εξηγεί, κάτι που ακούγεται αντιφατικό. Δηλαδή ότι «η διάλυση δε συνεπάγεται αναγκαστικά και διαζύγιο», αφού βάσει των προβλεπομένων διαδικασιών, πρώτα θα πρέπει να γίνει η διάλυση της σύμβασης μεταξύ Αττικό Μετρό Α.Ε. και αναδόχου, για να συζητήσουν μετά τη ματαίωση της διάλυσης.
Στη παρούσα φάση, η Αττικό Μετρό, μετά την κατάθεση του αιτήματος του αναδόχου θα πρέπει ως τις 2 Ιανουαρίου , είτε να απαντήσει αρνητικά, είτε να απαντήσει θετικά, κάτι που στη δεύτερη περίπτωση μπορεί να γίνει με δύο τρόπους, εγγράφως ή σιωπηρά.
Αυτό που πληροφορείται η Voria.gr είναι, ότι η Αττικό Μετρό Α.Ε. , συζητάει μεν με την άλλη πλευρά αλλά δεν διαπραγματεύεται. Τι συζητούν λοιπόν; Το πώς θα χειριστούν τη διάλυση της σύμβασης και τις όποιες επιπτώσεις;
Το θέμα ωστόσο είναι, πως η Αττικό Μετρό ΑΕ, μάλλον δεν θα απαντήσει αρνητικά στον ανάδοχο, αφού αυτός θα πάει σε ένσταση την οποία λογικά θα κερδίσει, έχοντας ήδη την απόφαση του Διαιτητικού Δικαστηρίου που τον δικαιώνει σε ότι αφορά την αποχώρηση από το έργο.
Η εταιρεία που είναι και κύριος του έργου, έχει περιθώριο 15 ημερών, δηλαδή ως τις 2 Ιανουαρίου 2015, να δώσει την απάντησή της. Όποια όμως και αν είναι αυτή, πάλι μάλλον θα χρειαστεί να δούμε ή να μαντέψουμε πίσω από τις γραμμές του κειμένου, για να καταλήξουμε πιθανώς σε πιο διαφωτιστικά συμπεράσματα για το τι πρόκειται να επακολουθήσει.
της Άννης Καρολίδου
voria