«Έπεσαν» οι υπογραφές από τους υπουργός Μεταφορών πέντε χωρών της Βαλτικής (Πολωνία, Λιθουανία, Λετονία, Εσθονία, Φινλανδία), για να ξεκινήσει το μεγαλεπήβολο σιδηροδρομικό έργο Rail Baltica.Το project, αξίας 3,68 δισ. ευρώ και συνολικού μήκους 728 χλμ., θα συμβάλλει στη στενότερη σύνδεση των βαλτικών χωρών, θα βελτιώσει τις συνδέσεις με την Κεντρική Ευρώπη και τη Σκανδιναβία και θα ενισχύσει τις τοπικές οικονομίες.
Υπολογίζεται ότι οι εργασίες θα διαρκέσουν για σχεδόν 10 χρόνια, ενώ σε μερικά τμήματα του έργου η κατασκευή έχει ήδη ξεκινήσει.
Πέρα από τα οικονομικά οφέλη, ωφελημένο θα είναι και το επιβατικό κοινό, καθώς θα μπορεί να ταξιδέψει από το Ταλίν στη Λιθουανία και την Πολωνία, σε 4 ώρες, με προγραμματισμένες στάσεις κάθε 2 ώρες.
Υπεύθυνη για την ανάπτυξη του έργου, την έγκριση σημαντικών αποφάσεων και το marketing θα είναι η RB Rail, με έδρα στη Ρίγα, ωστόσο το έργο θα ανήκει στις κρατικές Rail Baltica Statyba (Λιθουανία), Eiropas Dzelzcela Linijas (Λετονία) και Rail Baltic Estonia (Εσθονία), με την καθεμία να κατέχει το 1/3 του μετοχικού ποσοστού του Rail Baltica.
Κάθε χώρα θα χρηματοδοτήσει και το δικό της τμήμα σιδηροδρόμου, διπλής ηλεκτρικής γραμμής, το οποίο θα είναι σχεδιασμένο για μικτή κυκλοφορία (επιβάτες, εμπορεύματα). Εκτιμάται ότι η ταχύτητα των επιβατικών τρένων θα μπορεί να φτάσει τα 240 χλμ/ώρα.
metaforespress.gr