Δευτέρα 4 Αυγούστου 2014

Οι Κινέζοι "εισβάλουν" και στο Θριάσιο

Σε πλήρη ανάπτυξη βρίσκεται όπως προκύπτει από τις εξελίξεις το κινεζικό επενδυτικό πλάνο για την Ελλάδα καθώς μετά τον φιλικό διακανονισμό με τον ΟΛΠ για την κατασκευή του δυτικού τμήματος του λιμανιού και την κάθοδο της Cosco στον διαγωνισμό για την πώληση του 67% της ΟΛΠ ΑΕ το Πεκίνο επανέρχεται και για το Θριάσιο.
Σύμφωνα με πληροφορίες η Cosco είναι μια από τις εταιρείες που εκδήλωσαν επισήμως ενδιαφέρον για την κατασκευή και εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο στον σχετικό διαγωνισμό της ΓΑΙΑΟΣΕ. Άλλοι πέντε υποψήφιοι εμφανίστηκαν σύμφωνα με τις ίδιες πηγές μεταξύ των οποίων και η Eurobank Properties, συμφερόντων της καναδικής Fairfax Financial - μεγαλομετόχου της Eurobank-, όπως και οι Goldair, Med Log, Food Link και Rede Plan.


Το ενδιαφέρον εντάσσεται στα πλαίσια της ανάπτυξης που γνωρίζει ο κλάδος της ελληνικής εφοδιαστικής αλυσίδας και των διαμεταφορών καθώς η επιταχυνόμενη τάση να χρησιμοποιείται η Ελλάδα και ειδικότερα ο Πειραιάς και το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας ως άξονας ευρωπαϊκών εισαγωγών διαμορφώνει νέα δεδομένα για την βιομηχανία των logistics. Ο διαγωνισμός για την ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου του Θριασίου Πεδίου αλλά και η κινητικότητα κτηματομεσιτικών οίκων γύρω απο ιδιωτικά βιομηχανικά ακίνητα κατάλληλα για την εφοδιαστική αλυσίδα στην ευρύτερη περιοχή ανοίγουν την αυλαία για την νέα εποχή του συγκεκριμένου κλάδου.

Η εν εξελίξει ανάδειξη της χώρας σε διεθνές διαμετακομιστικό εμπορικό κέντρο σε συνδυασμό με τις δρομολογημένες επενδύσεις σε λιμάνια και σιδηροδρομικά δίκτυα αναμορφώνουν την αγορά των αποθηκευτικών χώρων και των χώρων logistics.

Σημειώνεται πως σύμφωνα με πληροφορίες του capital.gr μεταξύ των ξένων πολυεθνικών που συνομιλούν με την Cosco για την μεταφορά εδώ κέντρου διανομής όπως αυτά των ZTE, Hewlett Packard, Sony και Huawei και ενδεχομένως αργότερα κέντρου συναρμολόγησης είναι και η κινεζική υπεργολάβος της Apple, κατασκευάστρια ηλεκτρονικών προϊόντων Foxconn.

Ο διαγωνισμός της θυγατρικής του ΟΣΕ αφορά την ευρύτερη έκταση του συγκροτήματος εγκαταστάσεων του «Θριασίου Πεδίου» για την ανάπτυξη του «Εμπορευματικού Κέντρου» και περιλαμβάνει τον σταθμό διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων, εμβαδού περίπου 1.450 στρεμμάτων ιδιοκτησίας ΟΣΕ Α.Ε. και τον χώρο ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., έκτασης 588 στρεμμάτων με δυνατότητα δόμησης περίπου 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων. Διαθέτει οδικές συνδέσεις προς τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού και τη Λεωφόρο ΝΑΤΟ, σιδηροδρομική σύνδεση με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και τον εμπορικό λιμένα του Πειραιά (Νέο Ικόνιο).

Το μοντέλο του διαγωνισμού για την υλοποίηση του έργου αποτελεί μορφής σύμπραξης Δημοσίου τομέα (ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. και ΟΣΕ Α.Ε.) με τον ιδιωτικό τομέα (επενδυτές, χρηματοδότες, τελικοί χρήστες, πελάτες) και εισαγάγει «ανοικτό χαρακτήρα» του Συγκροτήματος Εγκαταστάσεων Θριασίου Πεδίου με σκοπό την εξυπηρέτηση του μέγιστου δυνατού αριθμού τελικών χρηστών στους οποίους δυνητικά περιλαμβάνονται ελληνικές ή νέες μεταφορικές και εμπορικές εταιρείες, εταιρείες Logistics (third party logistics και house logistics) κλπ. Υιοθετεί έτσι ανοιχτή αρχιτεκτονική προσφορών που μπορεί να αφορούν τμήματα των εκτάσεων μέσω δύο ή και περισσοτέρων διακριτών συμβάσεων.

Του Ηλία Γ. Μπέλλου
Πηγή:www.capital.gr