Δευτέρα 16 Ιουνίου 2014

Siemens και Alstom ίσως συστήσουν κοινοπραξία

Επικεφαλής ενδέχεται να κατέβει η γαλλική εταιρεία για προφανείς λόγους

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ κυβέρνηση αποκρατικοποιεί σχεδόν το σύνολο των σιδηροδρομικών υπηρεσιών, αφήνοντας, υπό κρατικό έλεγχο, μόνο την υποδομή, με εποπτεύοντα τον ΟΣΕ. Τόσο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ (εταιρεία που διαχειρίζεται τις επιβατικές και εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές) όσο και η Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) βρίσκονται σε φάση αποκρατικοποίησης.

Την ΤΡΑΙΝΟΣΕ διεκδικούν οι Ρωσικοί (RZD), Γαλλικοί (SNCF) και Ρουμανικοί (GFR) Σιδηρόδρομοι. Αντίστοιχα, την ΕΕΣΣΤΥ οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι, η γερμανική Siemens και η γαλλική Alstom.

Ηδη στελέχη της Siemens και της Alstom έχουν επισκεφθεί εγκαταστάσεις της ΕΕΣΣΤΥ. Αν και τις πρώτες φορές εδιώχθησαν από σιδηροδρομικούς, στη συνέχεια επιθεώρησαν χώρους εργοστασίων και μηχανοστασίων.

Σύμφωνα με στελέχη που παρακολουθούν την αποκρατικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ, η Siemens είναι η εταιρεία που δείχνει πιο έντονο ενδιαφέρον. Ωστόσο, λόγω του «κακού ονόματος» που διαθέτει στην Ελλάδα, ελέω του σκανδάλου των μιζών και του αμφισβητήσιμου, κατά πολλούς, φιλικού διακανονισμού με το ελληνικό Δημόσιο, ακούγεται ότι εξετάζει τη σύσταση κοινοπραξίας με την Alstom. Μάλιστα, στο κοινοπρακτικό σχήμα ενδέχεται να κατέβει επικεφαλής η γαλλική και όχι η γερμανική εταιρεία για προφανείς λόγους.

Η τυχόν σύμπραξη Siemens και Alstom δεν ξενίζει κανέναν, αφού είναι γνωστό ότι, αυτήν την περίοδο, κορυφώνονται οι διαπραγματεύσεις για την εξαγορά του ενεργειακού βραχίονα της Alstom από τη Siemens, με έτερο διεκδικητή την αμερικανική General Electric.

Σύμφωνα με το Reuters, η Siemens διεξάγει συνομιλίες με την Mitsubishi Heavy Industries, προκειμένου να καταθέσουν κοινή προσφορά για την Alstom. Η γερμανική και η ιαπωνική εταιρεία, εφόσον καταθέσουν προσφορά, φιλοδοξούν να «νικήσουν» την General Electric, που ανακοίνωσε ότι διαθέτει 17 δισ. δολ. για τις δραστηριότητες του γαλλικού ομίλου.