Προχωρούν με πολύ καλούς ρυθμούς τα 2 μεγάλα έργα της ΕΡΓΟΣΕ στην Βόρεια Πελοπόννησος. Οι εργολαβίες Διακοπτό-Ροδοδάφνη και Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος κάθε μέρα που περνά έρχονται όλο και πιο κοντά στην ολοκλήρωση των έργων.
Τα έργα στο Διακοπτό (κόστος περίπου 100εκ.ευρώ) είναι πολύ προχωρημένα και σύμφωνα με την σύμβαση θα πρέπει να ολοκληρωθούν το καλοκαίρι του 2015, σε περίπου 14 μήνες από σήμερα. Αντίστοιχα το έργο Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος (κόστος περίπου 315εκ.ευρώ) πρέπει να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2016 σε 24 μήνες από σήμερα.
Σήμερα αποκλειστικά στο Ypodomes.com σας παρουσιάζουμε την μέχρι σήμερα πρόοδο των εργασιών στα δύο μεγάλα έργα που με την ολοκλήρωση τους θα έχουμε διπλή σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων από το Διακοπτό μέχρι τον Ψαθόπυργο.
Α. Στο τμήμα Διακοπτό - Ροδοδάφνη (Αίγιο), μήκους 16 χλμ., υλοποιείται νέα διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, τηλεπικοινωνίες και ηλεκτροκίνηση.
Έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες κατασκευής της σήραγγας Αιγίου, ενώ είναι σε εξέλιξη οι εργασίες κατασκευής υποδομής της παραλλαγής στην περιοχή του Ελαιώνα (Χ.Θ. 75 έως 79) καθώς επίσης και της σιδηροδρομικής στάσης στην περιοχή της Ελίκης και ο σταθμός Αιγίου.
Έως τα τέλη του Ιουλίου 2014 αναμένεται να υπογραφεί και να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής της σύμβασης η οποία και ολοκληρώνει λειτουργικά το τμήμα αυτό. Σε αυτήν περιλαμβάνονται εργασίες υποδομής. Ηλεκτρομηχανολογικά σηράγγων καθώς επίσης στρώσιμο γραμμής και σηματοδότηση (προϋπολογισμός περί τα 225 εκ € ).
Τέλος για την ολοκλήρωση του εν λόγω τμήματος αναμένεται να δημοπρατηθεί μία τελευταία σύμβαση, περί τα τέλη του 2014, με τα έργα ηλεκτροκίνησης της γραμμής Κιάτο – Ροδοδάφνη, έτσι ώστε να αποδοθεί στην κυκλοφορία το πρώτο εξάμηνο του 2016.
Φωτό 1. Ολοκληρωμένη γέφυρα Βουραϊκού
Φωτό 2 και 3.Εργασίες κατασκευής για τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό στο Αίγιο
Φωτό 4 και 5: Σήραγγα Αιγίου
Β. Στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο (περιοχή Μποζαϊτίκων), μήκους 32 χλμ, είναι σε εξέλιξη οι εργασίες υποδομής στο τμήμα Ροδοδάφνη –Ψαθόπυργος (Χ.Θ. 91,5 – 113), συμπεριλαμβανομένης και της δίδυμης σήραγγας στην περιοχή της Παναγοπούλας (μήκους 4,5 χλμ ανά κλάδο), συνολικού προϋπολογισμού περί τα 300 εκ €.
Μέχρι σήμερα με ικανοποιητικούς ρυθμούς διανοίγεται η μεγάλη διπλή σήραγγα στην Παναγοπούλα και στους δύο διαδρόμους. Συγκεκριμένα έχουν διανοιχθεί περίπου τα 1.000 μέτρα από τα 4.5χλμ. Στα ανοιχτά τμήματα η κατάληψη των εργοταξιακών χώρων προχωρά γρήγορα και μέχρι σήμερα όλο το έργο είναι εντός χρονοδιαγράμματος.
Τέλος όσον αφορά στο τμήμα Ψαθόπυργος – Ρίο (περιοχή Μποζαϊτίκων) τα έργα υποδομής της γραμμής αναμένεται να προκηρυχθούν σε μία εργολαβία εκτιμώμενου προϋπολογισμού περί τα 180 εκατ. €, το Φθινόπωρο του 2014.
Με την κατασκευή του εν λόγω τμήματος, η νέα διπλή σιδ/κή γραμμή Κορίνθου – Πατρών φτάνει σε προάστιο της πόλης των Πατρών και κατά συνέπεια στην ίδια την πόλη. Επίσης, με επόμενη εργολαβία, θα δημοπρατηθούν εντός του β΄ εξαμήνου του 2015, τα έργα στρώσης γραμμής, σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης (εκτιμώμενου προϋπολογισμού περί τα 75 εκ €), ώστε το εν λόγω τμήμα να αποδοθεί στη κυκλοφορία περί τα τέλη του 2017.
Φωτό 6 και 7: Σήραγγα Παναγοπούλας
Φωτό 8: Εργασίες στα ανοιχτά τμήματα στο Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com