Δευτέρα 9 Ιουνίου 2014

Μεταμορφώνονται οι μαζικές μεταφορές στην Αθήνας

Στις σημερινές αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας δεν μπορεί να πει κάποιος ότι τα πράγματα είναι και τόσο άσχημα. Οι 3 γραμμές του Μετρό κινούνται αξιοπρεπώς, το μικρό δίκτυο του Τραμ επίσης κάνει αισθητή την παρουσία του ενώ και τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ έχουν μία σχετική αξιοπιστία.
Από την πλευρά των κατασκευών έχουμε κινητικότητα: στη γραμμή 3 του Μετρό κατασκευάζεται η επέκταση από την Αγία Μαρίνα μέχρι το Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά με 6 σταθμούς. Το Τραμ επεκτείνεται από Νέο Φάληρο στο κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά.
Πολύ σύντομα θα έχουμε την δημοπράτηση της νέας επέκτασης του Τραμ από το Σύνταγμα στη Λ. Πατησίων μέσω της Πανεπιστημίου (από το γνωστό πρόγραμμα ανάπλασης Rethink Athens).
Εξίσου σημαντικό είναι και το έργο εγκατάστασης τηλεματικής σε 1.000 στάσεις λεωφορείων στην Αθήνα που πρόκειται να ξεκινήσει μετά το καλοκαίρι.
Τέλος αναβαθμίζεται και ο τομέας των εισιτηρίων με την λειτουργία του ηλεκτρονικού «έξυπνου» εισιτηρίου αλλά και την εγκατάσταση ελεγχόμενης εισόδου με μπάρες σε όλους τους σταθμούς του Μετρό (και στις 3 γραμμές).
Όλα τα παραπάνω θα αρχίσουν να λειτουργούν σταδιακά από το 2016 μέχρι το 2018 και λογικά θα υπάρχει και συνέχεια.
Αυτή η συνεχής εξέλιξη στις υπηρεσίες που παρέχονται στο επιβατικό κοινό, επιτρέπει την καλύτερη, γρηγορότερη και ασφαλέστερη μεταφορά του επιβάτη με τα μέσα μαζικής μεταφοράς της Μητροπολιτικής Αθήνας.
Οι ανάγκες που καλύπτονται κάθε φορά φυσικά δημιουργούν νέες αλλά η συγκοινωνιακή «προίκα» που αποκτά η πόλη είναι αδιαμφισβήτητα σημαντική.

ΤΑ ΝΕΑ ΕΡΓΑ
Δίνοντας βάση στην μεγαλύτερη παρουσία μέσων σταθερής τροχιάς προγραμματίζονται για τα επόμενα χρόνια, μία σειρά από νέα έργα. Η περίφημη γραμμή 4 του Μετρό με το τμήμα Άλσος Βεϊκου- Ευαγγελισμός, η επέκταση της γραμμής 2 από την Ανθούπολη στο Ίλιον, η επέκταση του Τραμ σε Αργυρούπολη και Κερατσίνι και η επέκταση του Προαστιακού στο Λαύριο είναι τα σημαντικότερα.
Ένας μεγάλος στόχος που είχε τεθεί από τον καιρό των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας του 2004 ήταν να γιγαντωθεί το ποσοστό των μετακινήσεων με μέσα μαζικής μεταφοράς. Αυτός ο στόχος εξακολουθεί να υπάρχει και τα επόμενα χρόνια το μεγάλο στοίχημα θα είναι κυρίως αυτό. Το 40% των μετακινήσεων να γίνεται με ΜΜΜ.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com