Τρίτη 3 Ιουνίου 2014

ΕΡΓΟΣΕ: Πάμε για υπογραφές στο έργο σκούπα σηματοδότησης Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Η συμβατική διάρκεια ολοκλήρωσης του έργου είναι δυο χρόνια

Το σχήμα του ΑΚΤΩΡΑ με την γαλλική Alstom που αναδείχθηκε μειοδότης στο διαγωνισμό της ΕΡΓΟΣΕ για την ανάταξης και αναβάθμισης της σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας ετοιμάζεται για υπογραφές.
Το έργο έχει σχεδόν ολοκληρώσει όλες τις προσυμβατικές του υποχρεώσεις και οδεύει για κύρωση στην Βουλή των Ελλήνων. Υπολογίζεται πως μέσα στον Ιούνιο η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ – Alstom θα υπογράψει την σύμβαση κατασκευής και οι εργασίες θα ξεκινήσουν άμεσα. Να θυμίσουμε πως το ανάδοχο σχήμα έδωσε έκπτωση 22% για το έργο το οποίο έχει προϋπολογισμό 52 εκατομμύρια ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
Το έργο αφορά στη ανάταξη και αναβάθμιση της σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης, καθώς και την αντικατάσταση 70 αλλαγών τροχιάς σε εντοπισμένα τμήματα του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας. Στα έργα δεν συμπεριλαμβάνεται το τμήμα Τιθορέα-Λιανοκλάδι-Δομοκός που δραστηριοποιείται άλλη εργολαβία.
Η διάρκεια των έργων είναι 24 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, πράγμα που σημαίνει πως αν δεν έχουμε καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια της κατασκευής θα έχει ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2016.
Μαζί με αυτό το έργο θα έχουμε συνολικά 3 έργα που ολοκληρώνουν οριστικά την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού διαδρόμου Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Τα άλλα 2 είναι η ανάταξη της ηλεκτροκίνησης από Αθήνα μέχρι Τιθορέα κόστους 21εκ.ευρώ και το μεγάλο έργο σκούπα Τιθορέα-Δομοκός κόστους 415εκ.ευρώ. Στόχος της ΕΡΓΟΣΕ είναι στις αρχές του 2017 το δίκτυο να είναι διπλό, ηλεκτροκινούμενο με υψηλές ταχύτητες που θα φτάνουν μέχρι και 200χλμ/ώρα.
Τα έργα αυτά θεωρούνται κρίσιμα και για τον εμπορευματικό κλάδο των σιδηρόδρομων που γνωρίζει τεράστια άνθηση στην χώρα. Πλέον είμαστε σε αναμονή για την απόφαση του ΣτΕ σχετικά με το μεγάλο έργο σκούπα στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη όπου προσωρινός ανάδοχος είναι η εταιρεία ΜΕΤΚΑ.
Το έργο της σηματοδότησης θα συγχρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Συνοχής στο πλαίσιο του Ε.Π. «ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ» περιόδου 2007-2013 και εντάσσεται στην πράξη με τίτλο: «ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ-ΤΗΛΕΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΤΟΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΑΞΟΝΑ ΑΘΗΝΑ- ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (ΠΛΗΝ ΤΙΘΟΡΕΑ-ΔΟΜΟΚΟΣ) ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ- ΠΟΛΥΚΑΣΤΡΟ ΚΑΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ- ΠΡΟΜΑΧΩΝΑΣ».

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
— Η αποκατάσταση (ανάταξη) των συστημάτων Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης, ώστε αυτά να επανέλθουν στην καλή λειτουργική τους κατάσταση αλλά και η αναβάθμιση μέσω προσθήκης δυνατοτήτων και νέων λειτουργιών.
— Η εγκατάσταση καλωδίου οπτικών ινών κατά μήκους του έργου.
— Η αναβάθμιση των Σ.Σ. μεταξύ ΟΙΝΟΗΣ – ΔΑΥΛΕΙΑΣ και μεταξύ ΔΟΜΟΚΟΥ – ΛΑΡΙΣΑΣ, και συγκεκριμένα η αντικατάσταση των υφιστάμενων αλλαγών τροχιάς με αρμούς, με νέες αλλαγές συγκολλημένες επί στρωτήρων από σκυρόδεμα ή επί ξύλινων.
— Η αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Κιλκίς, στο τμήμα μεταξύ χ.θ. 29+500 (Νέα Φιλαδέλφεια) και χ.θ. 37+074 (Γαλλικός).



Νίκος Καραγιάννης
ypodomes.com