Του Ηλία Γ. Μπέλλου
...Δεσμευτικές προσφορές το 3ο τρίμηνο του 2014 όμως, και μάλιστα στο πρώτο μισό του, προβλέπονται και για τα περιφερειακά αεροδρόμια, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ROSCO.
Εντονότατη έμφαση στην επίσπευση των αποκρατικοποιήσεων δίνει η έκθεση του ΔΝΤ για την Ελλάδα στην οποία υπενθυμίζεται ότι η ελληνική κυβέρνηση, εκτός από την επιτάχυνση όλων των σχετικών ενεργειών της, θα πρέπει να συγκροτήσει και μηχανισμό παρακολούθησης της εκτέλεσης και εφαρμογής των συμβάσεων που εχουν ήδη υπογραφεί με τους ιδιώτες με αντικείμενο την επίλυση κάθε θέματος που ανακύπτει ειδικά στις αδειοδοτήσεις και το ρυθμιστικό πλαίσιο.
Επιπλέον υπενθυμίζει ότι πρέπει να ενισχυθεί η συνεργασία των υπουργείων και του ΤΑΙΠΕΔ με διυπουργική ομάδα εργασίας με την συμμετοχή του πρωθυπουργικού γραφείου και του ΤΑΙΠΕΔ που θα συνεδριάζει κάθε δεκαπενθήμερο για να επιβλέπει την εκτέλεση του προγράμματος και να διασφαλίζει την εκτέλεση των απαραίτητων κυβερνητικών ενεργειών ώστε να προχωρούν οι ιδιωτικοποιήσεις. Είναι χαρακτηριστική δε η διατύπωση σε άλλο σημείο της έκθεσης πως «το ΤΑΙΠΕΔ θα συνεχίσει να είναι επιφορτισμένο με την πώληση περιουσιακών στοιχείων όσο το δυνατόν ταχύτερα και αποτελεσματικότερα».
Γίνεται εύκολα αντιληπτό δε και από άλλες αναφορές πως το ΔΝΤ όπως και η ΕΕ ζητά μεγαλύτερη πρόοδο στον τομέα των ιδιωτικοποιήσεων ειδικά των ακινήτων και εκτενείς μεταρρυθμίσεις στην εταιρική διακυβέρνηση του management επιχειρήσεων υπο ιδιωτικοποίηση. Για το 2014 ο στόχος για τα έσοδα είναι το 1,5 δισ. ευρώ. και για το επόμενο έτος τα 2,2 δισ. Περιγράφει την επικειμένη υιοθέτηση από την ελληνική κυβέρνηση εναλλακτικών μεθόδων πώλησης των ακινήτων, όπως η τιτλοποίηση, για την άντληση πρόσθετων εσόδων και εφιστά προσοχή στο σχεδιασμό και την εφαρμογή των ενδεικνυόμενων μέτρων για την εξασφάλιση του κατάλληλου ρυθμιστικού πλαισίου και εποπτείας.
Υπενθυμίζεται πως για τις επιμέρους αποκρατικοποιήσεις το πρόγραμμα έχει ως εξής: Προβλέπει την έναρξη της 2ης φάσης για τον ΟΛΠ εως τα τέλη Ιουνίου και τις δεσμευτικές προσφορές στο 3ο τρίμηνο. Για τον ΟΛΘ η υποβολή δεσμευτικών προσφορών τοποθετείται στο 1ο τρίμηνο του 2015. Δεσμευτικές προσφορές το 3ο τρίμηνο του 2014 όμως, και μάλιστα στο πρώτο μισό του, προβλέπονται και για τα περιφερειακά αεροδρόμια, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ROSCO. Έως τα τέλη Ιουνίου προβλέπονται οι δεσμευτικές προσφορές για τα μικρά λιμάνια και μαρίνες. Για το Αερολιμένα Αθηνών οι δεσμευτικές προσφορές προβλέπεται να υποβληθούν εως και το πρώτο τρίμηνο του 2015 ενώ για τον ΔΕΣΜΗΕ στο 4ο τρίμηνο του 2014. Στις αρχές του 2015 τοποθετείται η προθεσμία και για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών για το Ψηφιακό Μέρισμα και στο δεύτερο τρίμηνο του 2015 αυτές για την Εγνατία.
Την ίδια περίοδο αναμένεται και η προκήρυξη του διαγωνισμού για επενδυτικό σχέδιο για μαρίνα ελλιμενισμού mega yacht στο Λαύριο. Τα χρονοδιαγράμματα για ΕΥΔΑΠ, ΕΛΠΕ, υποθαλάσσια φυσική αποθήκη αερίου στη Νότια Καβάλα και ΕΛΤΑ παραμένουν ανοιχτά καθώς στην περίπτωση της ΕΥΔΑΠ αναζητείται μοντέλο αξιοποίησης μετά την απόφαση του ΣτΕ και στις υπόλοιπες αξιολογούνται ακόμα οι επιλογές και οι προοπτικές ειδικά στην περίπτωση της Καβάλας.
Πηγή:www.capital.gr
