Στο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της Ε.Ε. που συνεδρίασε στο Λουξεμβούργο, προήδρευσε ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και τη χώρα μας εκπροσώπησε ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος.
Ο Υπουργός δήλωσε: «Ευθύς εξαρχής είχαμε θέσει ένα στόχο για την Ελληνική Προεδρία, στόχο ο οποίος θα μπορούσε να επιτευχθεί μόνο μέσα από ακούραστες προσπάθειες προώθησης αποτελεσματικών και βιώσιμων μεταφορών.
Όλους αυτούς τους μήνες εργαστήκαμε σκληρά προς αυτήν την κατεύθυνση, αποσκοπώντας να αυξήσουμε τις οικονομίες κλίμακας για τις επιχειρήσεις μεταφορών (ειδικά για τους σιδηροδρόμους) σε όλη την Ένωση, να μειώσουμε τα διοικητικά βάρη, να επιταχύνουμε τις διαδικασίες, να αποφύγουμε τις διακρίσεις, να βελτιώσουμε τον ανταγωνισμό, να μειώσουμε την κατανάλωση ενέργειας και να βοηθήσουμε το περιβάλλον.
Θέσαμε τις ανάγκες των πολιτών και της κοινωνίας στο κέντρο της δουλειάς μας σε ό,τι είχε να κάνει με θέματα πολιτικής μεταφορών. Θα συνεχίσουμε να επικεντρώνουμε τις προσπάθειές μας σε αυτούς τους στόχους μέχρι το τέλος της Προεδρίας μας.»
Συμφωνία στα θέματα του τεχνικού πυλώνα του 4ου σιδηροδρομικού πακέτου
Κατά τις εργασίες του Συμβουλίου Υπουργών Μεταφορών, επετεύχθη πολιτική συμφωνία στα θέματα του τεχνικού πυλώνα του 4ου σιδηροδρομικού πακέτου που εξετάστηκαν. Τα κράτη μέλη, με τη συμφωνία αυτή, που είναι προς την κατεύθυνση θέσπισης κοινού ρυθμιστικού πλαισίου για τους σιδηροδρόμους, έδειξαν για άλλη μία φορά την επιθυμία τους για τη δημιουργία ενιαίας αγοράς σιδηροδρομικών μεταφορών.
Το 1ο σημείο του τεχνικού πυλώνα του 4ου σιδηροδρομικού πακέτου που εξετάστηκε ήταν ηΠρόταση Κανονισμού για τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων (ERA). Με την πολιτική συμφωνία που επετεύχθη, ο νέος Κανονισμός θα βοηθήσει στην εύρυθμη λειτουργία του συνολικού σιδηροδρομικού συστήματος της Ευρώπης και στην αποσαφήνιση της δομής και της νομικής προσωπικότητας του ERA, ώστε να καταστεί πραγματικά Ευρωπαϊκή σιδηροδρομική αρχή στο πεδίο της διαλειτουργικότητας και της ασφάλειας.
Τα επόμενα δύο σημεία του τεχνικού πυλώνα αφορούσαν στη Διαλειτουργικότητα και την Ασφάλεια του Ευρωπαϊκού Σιδηροδρομικού Συστήματος. Η πολιτική συμφωνία οδηγεί στην κατεύθυνση της άρσης των διοικητικών και τεχνικών εμποδίων, ώστε να αυξηθούν οι οικονομίες κλίμακας των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην ΕΕ, με μείωση του διοικητικού κόστους και επιτάχυνση των διοικητικών διαδικασιών, καθώς και με αποφυγή των συγκαλυμμένων διακρίσεων.
Ως προς την ασφάλεια, η Πρόταση Οδηγίας στοχεύει στην εξομάλυνση των διαφορών που υφίστανται μεταξύ των κ-μ ως προς τις αρχές, την προσέγγιση και τη νοοτροπία που μέχρι τώρα έχουν δυσχεράνει την άρση των τεχνικών φραγμών και την καθιέρωση διεθνών μεταφορών.
Σχετικά με το 4ο σιδηροδρομικό πακέτο, ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος δήλωσε: «Παρά την αξιοσημείωτη εξέλιξη του "κοινοτικού κεκτημένου", με βάση το οποίο δημιουργήθηκε η εσωτερική αγορά σιδηροδρομικών μεταφορών, το μερίδιο των σιδηροδρομικών μεταφορών στις ενδοενωσιακές μεταφορές παρέμεινε χαμηλό.
Η τέταρτη δέσμη μέτρων για τους σιδηροδρόμους, την οποία προωθήσαμε σήμερα, στοχεύει στη βελτίωση της ποιότητας και της απόδοσης των υπηρεσιών σιδηροδρομικών μεταφορών με την άρση των φραγμών στην αγορά που εξακολουθούν να υπάρχουν».
metaforespress.gr