Του Ηλία Γ. Μπέλλου
Μεγαλύτερη πρόοδο στον τομέα των ιδιωτικοποιήσεων ακινήτων και εκτενείς μεταρρυθμίσεις στην εταιρική διακυβέρνηση του management επιχειρήσεων υπο ιδιωτικοποίηση επιτάσσει η τέταρτη αναθεώρηση του δεύτερου προγράμματος οικονομικής προσαρμογής της Ελλάδας σύμφωνα με την Γενική Διεύθυνση Οικονομικών και Χρηματοδοτικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το 4ο «αναθεωρημένο μνημόνιο» αναγνωρίζει πως έχει σημειωθεί πρόοδος στις ιδιωτικοποιήσεις ενώ κατεβάζει και επίσημα προς τα κάτω τους στόχους για τα σωρευτικά έσοδα, στα 22,3 δισ. ευρώ μέχρι το 2020 από 24,2 δισ. ευρώ στην αναθεώρηση του Ιουλίου του 2013. Για το 2014 ο στόχος είναι το 1,5 δισ. ευρώ. και για το επόμενο έτος τα 2,2 δισ.
Στις επιμέρους αποκρατικοποιήσεις το πρόγραμμα έχει ως εξής: Προβλέπει την έναρξη της 2ης φάσης για τον ΟΛΠ εως τα τέλη Ιουνίου και τις δεσμευτικές προσφορές στο 3ο τρίμηνο. Για τον ΟΛΘ η υποβολή δεσμευτικών προσφορών τοποθετείται στο 1ο τρίμηνο του 2015. Δεσμευτικές προσφορές το 3ο τρίμηνο του 2014 όμως, και μάλιστα στο πρώτο μισό του, προβλέπονται και για τα περιφερειακά αεροδρόμια, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ROSCO. Έως τα τέλη Ιουνίου προβλέπονται οι δεσμευτικές προσφορές για τα μικρά λιμάνια και μαρίνες. Για το Αερολιμένα Αθηνών οι δεσμευτικές προσφορές προβλέπεται να υποβληθούν εως και το πρώτο τρίμηνο του 2015 ενώ για τον ΔΕΣΜΗΕ στο 4ο τρίμηνο του 2014. Στις αρχές του 2015 τοποθετείται η προθεσμία και για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών για το Ψηφιακό Μέρισμα και στο δεύτερο τρίμηνο του 2015 αυτές για την Εγνατία.
Αναλυτικά η τέταρτη αναθεώρηση του δεύτερου προγράμματος οικονομικής προσαρμογής της Ελλάδας σύμφωνα με την Γενική Διεύθυνση Οικονομικών και Χρηματοδοτικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο κεφάλαιο για τις ιδιωτικοποιήσεις αναφέρει:
«Έχει σημειωθεί πρόοδος στις ιδιωτικοποιήσεις
Μετά την ολοκλήρωση των συναλλαγών ιδιωτικοποίησης των κρατικών λαχείων (133 εκατ. ευρώ) και ΟΠΑΠ (622 εκατ. ευρώ), οι αρχές προχωρούν με τη διαδικασία πιστοποίησης του φορέα μεταφοράς φυσικού αερίου (ΔΕΣΦΑ), η οποία έχει επικυρωθεί για περίπου 187 εκατ. ευρώ. Πρόσθετες συναλλαγές σε εξέλιξη περιλαμβάνουν την σιδηροδρομική επιχείρηση (ΤΡΑΙΝΟΣΕ), τον πάροχο σιδηροδρομικών υπηρεσιών (Rosco) και των περιφερειακών αερολιμένων. Προτιμώμενος επενδυτής επιλέχθηκε για την απόκτηση των μετοχών του έργου-ορόσημου για το real estate στο Ελληνικό, αφού βελτίωσε την οικονομική προσφορά του σημαντικά (915 εκατ. ευρώ).
Πηγή:www.capital.gr